Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Vyhřívání ostřikovačů E 39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Foster »

Nevíte někdo, jak je to s vyhříváním ostřikovačů u E 39?

Dnes jsem to studoval, kablíky vedou přímo k tryskám, myslel jsem, že je to vyhřívání, ale trysky mi přijdou pořád studený. Dá se to nějak změřit? Případně za jakých podmínek se vyhřívání pustí?

Taky mi přišlo, že k tryskám vede nějak moc hadiček. :-) Nevím jestli ta kapalina cirkuluje zpět do nádržky, aby třeba nezamrzla, nebo je rozlišeno normální a silné (koncentrované) ostřikování.

Nevíte někdo, jak tenhle systém funguje?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#2 Příspěvek od Birkoff »

Pokud máš dva přívody do každé trysky, tak máš intensive variantu - ještě jednu nádržku na pravé straně před tlumičem. Kapalina určitě necirkuluje. Vyhřívání funguje, jen si myslím !!!, jako u zrcátek tzn od nějaké venkovní teploty stále, jinak pulzně. Ať to klidně někdo doplní.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Výhřev trysek ostřikovačů si řídí jednotka klimatizace, výhřev spíná při +3 stupních Celsia s hysterezí (=tolerancí) +/- 3 stupně. Takže při 0 stupňů vždy hřeje, při +6 už ne. Další podmínkou sepnutí výhřevu je napětí palubní sítě vyšší než 12,2 Voltu, pokud klesne pod 11,4 Voltu, tak se vypne i kdyby mrzlo. K dalšímu zapnutí výhřevu trysek dojde až po dosažení napětí v palubní síti >12,2 Voltu a ještě to musí nad touto hodnotou asi 5 minut vydržet a neklesnout. Jinak je to vyhodnoceno jako podpětí baterie a nezapínají se spotřebiče, které nejsou nezbytně nutné pro jízdu.

Výhřev zrcátek si řídí Grundmodul opět v závislosti na vnější teplotě od IKE. Výhřev funguje od teploty nižší 25 stupňů, kdy se vyhřívací těleso zapíná na krátké časové intervaly, které se se snižující teplotou prodlužují až do teploty -10 stupňů, kdy při -10 už je těleso výhřevu zapojeno nepřetržitě. Ale i zde platí omezení pro provoz při nízkém napětí v palubní síti - viz výše.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#4 Příspěvek od jurasis »

starML: :Poklona: , jako vždy...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Jen k těm zrcátkům.
Když jsem dělal v AUTECU a dělal se předprodejní servis na nových autech tak zrcátka vyhřívala i v létě když bylo přes 30°C.Podle mě prostě vyhřívají pořád.
A hlavně jsou napájené rovnou z motůrků do kterých vede napětí pořád takže logicky vyhřívají furt.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Onehdá jsem to zkoumal, protože mám u M3 na jednom zrcátku rozjebanou paměť toho serva a při různejch vnějších teplotách bylo rozdílný napětí pro vyhřívání
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Foster »

moc díky za vysvětlení, především StarML!

Jak výstihl jurasis :Poklona:

Tak proto mi v tomhle počasí zrcátka "jedou" a vyhřívání ne.
Už se těším na zimu, až vyzkouším ASR, ostřikovače a tak... :D
Odpovědět