Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chladič - nemrznoucí směs

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Petersson
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: stř 17.02.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2338

#1 Příspěvek od Petersson »

Jakou nemrznoucí kapalinu lijete do chladiču?
Potřeboval bych vědět nějake přesné označení,abych něco nepodělal a nebo tam můžu nalít obyčejnej fridex?
Díky za rady.
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Viky »

cervenou (e39 528i)
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Klubové ID: 57

#3 Příspěvek od Maca »

modrou :wink: (e53 3.0d)
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Player1 »

Na tohle téma tady toho jsou už mraky...

správně dát G48 - modro-zelená

červená G12 by měla přijít hlavně do koncernů... škoda, vw, atd.
Petersson
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: stř 17.02.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2338

#5 Příspěvek od Petersson »

Player1 píše:Na tohle téma tady toho jsou už mraky...

správně dát G48 - modro-zelená

červená G12 by měla přijít hlavně do koncernů... škoda, vw, atd.

Díky moc.
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#6 Příspěvek od Pavelkac »

Když už jsme u té výměny náplně- kde to mám rozpojit aby vyteklo co nejvíc? A jak potom na odvzdušnění,je na to nějaký fígl? Díky.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Brátn Moderátor »

dole v pravo na chladiči máš modrý šroub (devítka http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... /radiator/ ), když ho vyšrubuješ tak to vyteče komplet (bacha nejde vytáhnout šrubováním povolíš jen ty vypouštěcí dirky) no a potom pro odvzdušnění povol oba odvzdušňováky a dolíj chladič až povrch, zavři chladič a nastartuj, topení na plno na 32°C a nech to běžet až se to začne hřát tak bude pouštět páru, zastav motor chvíli počkej a podívej jestli klesla hladina a zase dolij, soustava má myslím 9,5l a nelij tam jen nemrzku, tak jako já protože já ji měl jako sirup a naplnila chladič a vůbec se jí nechtělo do oběhu, jo a vypouštěj to teplý, aby byl otevřený termostat
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#8 Příspěvek od Pavelkac »

Díky :wink:
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od sa-tan666 »

jinak je jeste vypoustak na bloku mezi 3a4 valcem pokud mas M52 ale docela blbej pristup na zemi na zvedaku ok
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Brátn Moderátor »

když máš zahřátý motor, tak to vyteče skoro komplet tím na chladiči a je to vpodstatě čistá práce
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

Dle mě je nereálný vypustit takřka celej objem kapaliny skrz šroub na chladiči... Příruba termostatu je nad vodní pumpou a to znamená, že vždycky zůstane všechna kapalina v motoru pod její úrovní. Pokud to chceš vyměnit komplet povol i ten šroub co psal satan vyhrkne ještě slušný množství kapaliny. Já když sem tehdy vypustil jen chladič a pak demontoval vodní pumpu, měl sem rázem v garáži potopu... :D

Bratn: To že si to vypustil celé si odvodil podle objemu vypuštěné kapaliny? Pokud se nepletu máš LPG to taky má v sobě litřík možná i víc takže nezapomenout to připočítat... :wink: E36ka M52 má objem chladící kapaliny cca 10l...
vasapasa
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: úte 29.06.2010 00:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od vasapasa »

Bratn píše:dole v pravo na chladiči máš modrý šroub (devítka http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... /radiator/ ), když ho vyšrubuješ tak to vyteče komplet (bacha nejde vytáhnout šrubováním povolíš jen ty vypouštěcí dirky) no a potom pro odvzdušnění povol oba odvzdušňováky a dolíj chladič až povrch, zavři chladič a nastartuj, topení na plno na 32°C a nech to běžet až se to začne hřát tak bude pouštět páru, zastav motor chvíli počkej a podívej jestli klesla hladina a zase dolij, soustava má myslím 9,5l a nelij tam jen nemrzku, tak jako já protože já ji měl jako sirup a naplnila chladič a vůbec se jí nechtělo do oběhu, jo a vypouštěj to teplý, aby byl otevřený termostat
prosím prosím a kolikátka jsou "ty 2 odvzdušňováky" co se mají otevřít? kde je najdu?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xSAFA »

Odvzdušňovák je číslo 8
cabatomas
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: pon 01.02.2010 01:00
Bydliště: Plzen

#14 Příspěvek od cabatomas »

Mam 530d e39,jaká je podle vás nejlepší volba chladící kpaliny? :wink:
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Player1 »

cabatomas: Záleží na tom, jakej je to rok ta 530d a taky jestli je to sedan nebo tour. Někdo taky tvrdí, že je potřeba vybírat správnou barvu kapaliny podle počtu airbagů... tak si vyber :roll:


G48 - modrá - zelená
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Brátn Moderátor »

xSAFA: no mám 10l kýbl a přetekl, tak to musela vytýct většina

jinak jsem tam nalil modrou antifreeze B, podle tabulek v Elitu do všech BMW od myslím 1988 patří tahle antifreeze B

druhý odvzdušňovák je tady http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/ číslo 5
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od xSAFA »

druhý odvzdušňovák je tady http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/ číslo 5[/quote]

Zajímavé, že e36 tohle nemá 8O
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Foster »

A normální fridex tam nejde nalít? Máte s tím někdo zkušenost? Já jen, že mi tu zahálí v kanystru uplně zbytečne...
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brátn Moderátor »

co je normální fridex? ten antifreeze B je na bázi ethylen glykolu, tak pokud máš ethylen gylkolový fridex tak ano
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Foster
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 31.07.2010 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Foster »

No nevím. Přišel kamarád s kanystrem evidentně od něčeho jiného, dal mi ho do ruky a řekl: "Na, Fridex.." :D

Ale nedal by mi nic špatného, opravuje profesionálně motorky, veterány. Jen mi přijde, že ten Fridex není ani modrý, ani červený. Spíš průhledný, nebo žlutý. Fridex to určitě je, jen teď nevím, jestli jsou nějaké typy Fridexu, které se do BMW vyloženě nehodí.
Odpovědět