Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 nefunkční klima

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Smet
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 09.04.2006 00:00
Bydliště: Praha/okr.Litoměřice

#1 Příspěvek od Smet »

ahoj kluci koupil jsem bratrovi 523 a ted tu špekuluju klima kompresor se točí venkovní čidlo ok ale přesto nic je vařicí jen trubka od chladiče ke kompresoru a ja když zapnu klimu u sebe mam vařicí trubky obě jak tu co popisuju tak u tu od výparníku do kabiny za jakoukoli radu díky....
saaz

#2 Příspěvek od saaz »

ahoj teplota plynu je před kompresorem cca o třetinu nižší než za kompresorem a pokračuje do kondenzátoru před chladičem vody... napadá mě jestli je tam dostatek plynu??

opravte mě někdo
Levrone
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 05.02.2008 01:00
Klubové ID: 3885

#3 Příspěvek od Levrone »

Smet píše:ahoj kluci koupil jsem bratrovi 523 a ted tu špekuluju klima kompresor se točí venkovní čidlo ok ale přesto nic je vařicí jen trubka od chladiče ke kompresoru a ja když zapnu klimu u sebe mam vařicí trubky obě jak tu co popisuju tak u tu od výparníku do kabiny za jakoukoli radu díky....
Ahoj. Zalezi jak "varici" je ta trubka od kompresoru k chladici klimy (kondenzatoru). Teplota 55 stupnu az 70 stupnu by mela byt v poradku. Ted jsem te trochu nepochopil ze mas varici "obe" i tu od vyparniku do kabiny. Vyparnik je umisten v kabine uvnitr pristrojovky (a ty pises od vyparniku do kabiny). Takze jsi asi myslel trubku ne do vyparniku ale Z vyparniku do motoroveho prostoru. Ta je hrubsi a je to sani do kompresoru. Ta by mela byt studena a orosena za predpokladu dobre funkcnosti Klimatizace. Ale orosena byva vetsinou hned pri vyusteni z kabiny protoze dale se ohreje od motoru. Kazdopadne vice ti povi napojeni na meraky jake jsou tlaky v systemu u nekoho kdo to dela. Malo media v systemu by to mohlo byt ale to by klima alespon trosku chladila. El. vetrak vepredu spina??? Taky by to mohl byt ucpany dehydrator (filtr) v pravym blatniku takova nadobka eventuelne nefunkcni (kapilára,expanzni ventil) uvnitr vyparniku ale to se malo stava. :D
saaz

#4 Příspěvek od saaz »

Levrone - jo filtr mě napadnul taky ale nepřijdu o chladivo když ho otevřu?

system koluje od chladiče přes dehydrátor do vyparníku z něho do kompresoru a znova do chladiče...

kde je ventil? je součástí výparníku?
Levrone
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 05.02.2008 01:00
Klubové ID: 3885

#5 Příspěvek od Levrone »

saaz píše:Levrone - jo filtr mě napadnul taky ale nepřijdu o chladivo když ho otevřu?

system koluje od chladiče přes dehydrátor do vyparníku z něho do kompresoru a znova do chladiče...

kde je ventil? je součástí výparníku?
Filtr vymenis ale predem musis chladivo odsat. To si sam doma neudelas. Jen tak filtr neotevres - je to zavarena banka. Ventil je soucasti vyparniku. Pokud tomu moc nerozumis nic na tom nedelej a zajed si nekam kde klimy plni a reknou ti co a jak. A poradi ti i lecjaky mechanik co servisuje chladirenske systemy (napr v Tescu,Kaufu) apod. Maji podobne vybaveni. A za par korun. Napr ja mam mechosa co plni klimy do 500kč na jakekoliv auto vcetne barviva.
Smet
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 09.04.2006 00:00
Bydliště: Praha/okr.Litoměřice

#6 Příspěvek od Smet »

díky moc kluci bylo to nedostatečné množství náplně
Odpovědět