Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak laik rozezna M-podvozek od standartniho? E39 530D 99

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Axel »

Zdravim panove,

1. ceka me kompletni vymena tlumicu, proto bych se chtel ujistit, podle jakych kriterii se da rozeznat M-podvozek od standartniho.
- V BMW mi podle VIN kodu rekli, ze auto je puvodne vybaveno M-podvozkem, coz mi ale nejde do hlavy, protoze vsichni mi rikaji pravej opak.
- Auto sice sedi dost nizko, ale tlumice se moc sportovne netvareji, pruziny taky, coz by mi teda vubec nevadilo, protoze kompletni vymena sportovnich tlumicu neni nejlevnejsi.

2. mam jeste jeden problem, pri prudkem pridani plynu se radici paka znacne vychyli do prava a je slyset zvuk pripominajici jako kdyz pneumatika dre o karoserii. Silentbloky motoru, nebo nejake dalsi silentbloky na prevodovce?
Dekuju za rady
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 2303

#2 Příspěvek od schade »

koukni na cilo na tlumici a podle toho to muzes na netu vyhledat
crave007
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od crave007 »

me pripada ze m paketovy podvozek neni oproti normalnimu nejak vyrazne tuzsi jel sem v obojim a moc rozdil sem nepoznal takze ti to mozna ani nepripadne ze tam je ale je to nizsi...

tlumice jsou myslim za stejnou cenu akorat je tam nekde oznaceni m sport nebo neco takovyho....
540david
Registrovaný
Příspěvky: 750
Registrován: stř 24.10.2007 00:00
Klubové ID: 1322

#4 Příspěvek od 540david »

jeden tlumič cca. 8tis. Žádné M tam neni.
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Axel »

- Diky ;)

- A k tomu druhemu problemu by mi nekdo neporadil?
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Axel »

Dnes jsem zjistil pricinu toho druheho problemu.

Otevrel jsem kapotu, abych videl na motor a zkusil prudky rozjezd.
- V momente zaberu se mi motor zvedl cca o 10 cm. Takze silentblok motoru je jasny...
- Ted jenom doufam, ze to nezpusobilo dalsi potize :/
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od milo »

silentblok motoru jsem menil, presny syndrom jako u tebe, motor pochodoval nahoru/dolu, klidne 15 cm. vymena je brnkacka - nazvednout motor na heverem a vymenit. jen stoji celkem ranec (na kus gumy) - kolem 3000. je podtlakovy, vede do nej hadicka.

ohledne Mtechnik podvozku - vezmi si klasickou supleru a pricny stabilizator na predni naprave ma v original podvozku prumer 23 mm, Mtechnik ma 24 mm - jedno z poznavacich znameni :)
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od wEnC »

No chodit s šuplerou v kapse a měřit průměr stabilizátoru kvůli rozpoznání m podvozku už je dobrá úchylka teda :roll:
Ty 3cm rozdílu snad každej vidí když se podívá na kolo a blatník.
M packety to maj tak akorád na 2 prsty místa mezi gumou a blatníkem a u normálu tam strčíš pěst.
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Axel »

- Je pravda, ze na kus gumy je to draha zalezitost. Byl jsem prekvapen, kdyz se zjistilo, ze je podtlakovy a mechanik v servisu to videl poprve, vlastne stejne jako ja :)

- Ten prumer stabilizatoru je dobra pomucka, zkusim se na to podivat, ale zase na druhou stranu o 1 mm se da seknout a stejne nic nepoznam :/
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od milo »

s tou suplerou se fakt o mm moc seknout neda, o nejakou desetinku klidne.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od milo »

wEnC: ber to tak, ze E39 uz maji nejaky ten rok za sebou a klidne mohlo nejake prase nahodit M pruziny na obyc podvozek atd.

potom si koupis novy silentblok stabilizatoru, protoze stary mlati a budes vedle :lol:
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Axel »

- Tak mezi kolo blatnik se mi vejdou presne dva prsty, ale prumer stabilizatoru na predni naprave je 23 mm.
- Vtipny =]
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Axel »

Nevedel by jeste nekdo nejaky zpusob?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#14 Příspěvek od jurasis »

Nemá náhodou neM stabilizátor průměr 16mm :?:
Jde to rozpoznat okem...
A rozdíl výšky M a neM je 20mm... Celý auto...

Axel: Je to M... Když teda nemáš k dispozici výpis výbavy... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Kubatt
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: čtv 23.08.2007 00:00

#15 Příspěvek od Kubatt »

ahoj. no mně to příjde, že mám podvozek taky docela nízko. mám ogigo gumy 225/55-16 a dám mezi každé kola a blatník zhruba ty 2 prsty, jen na zadním levém mám místo asi na 4. ted nevím jak to má být správně, jestli je jedna pružina nižší, nebo naopak ta druhá vyšší je z nějakého jinšího podvozku. zítra ti změřím vzdálenost od osy kola po blatník. zkus na to taky mrknout a pak porovnáme :-) soused má známého a ten má 530d komplet M-paket. ted jsou na dovolené, tak jak se vrátí, tak to zkusím změřit i u něho :wink:
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Axel »

Ja mam 235/45 17" a zda se mi, ze auto je cimdal nizsi :) Premyslim, ze budu stejne muset zajet do BMW, aby se mi na to podivali, protoze jine reseni nevidim :/
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od milo »

koukam do ETK a s tim stabilizatorem je to jeste vtipnejsi :)

530d - bez Mtechnik 23 mm prumer, s Mtechnik 24 mm

napriklad jsem si navolil 520i pred FL a tam to je:
22.5 mm serie, 23 mm s packetem zvyseni uzitecneho zatizeni, 24 mm Mtechnik

:lol:
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Axel »

Hehehe :)

Ach ta fyzika :)
-Tak jdu to jeste premerit a kdyz stabilizator bude mit 23 mm, tak objednavam seriove tlumice a uz se s tim nebudu parat. Teda pokud se pak nezjisti, ze mam M :D :/
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od milo »

podivej se na cislo na tech tlumicich, myslim ze je z vnitrni strany (pokud jsou tam origo), zrcatkem na to uvidis v pohode
Kubatt
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: čtv 23.08.2007 00:00

#20 Příspěvek od Kubatt »

TAKŽE MĚŘIL JEM TO A JSEM Z TOHO DOCELA JELEN. UVÁDÍM HODNOTU MEZI OSOU KOLA A BLATNÍKEM PP-34cm ZP-34cm PL 36cm ZL-37cm. TAK TEĎ BY MĚ ZAJÍMALO CO JE KDE BLBĚ. OKEM JE POZNAT ROZDÍL NA ZADKU, ALE PŘEDEK MI PŘÍJDE SKORO STEJNÝ. TED JE OTÁZKA, VAHODIT VŠECHNY PRUŽINY A DÁT KOMPLET DRUHÉ, ALE OBYČ NEBO M? NEBO VYMĚNIT KOMPLET TLUMIČE I S PRUŽINAMA?
Odpovědět