Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 ventilátor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Michaj
Registrovaný
Příspěvky: 128
Registrován: pát 30.05.2008 00:00
Klubové ID: 1906
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Michaj »

Cuzz,
mám problém s předním ventilátorem co je před chladičem. Teď jak byly ty horka tak se mi trochu víc ohřál motor tak sem koukal a zjistil sem že se netočí nevíte co by to mohlo bejt? Na diagnostice sem se dozvěděl že se netočí :x to mi opravdu moc pomohlo.... Nevíte někdo co tim?

Dikes :)
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#2 Příspěvek od jerrykx »

..možná předřadnej odpor ventilátoru, zkuz rozebrat a "na tvrdo" napojit na baterku, jestli pude tak je to odporem, nebo nějakým relátkem a jestli nepude, tak odešel do věčných lovišť :D

Nevim jak to má e39, ale e34 má 2rychlosti větráku a ta první je právě přez předřadnej odpor a docela často to bývá právě tim odporem, že n aprvní rychlost nefičí.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Pokud se ti hřál motor tak hledej problém nejdřív ve viskospojce vrtule co je na motru.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#4 Příspěvek od Birkoff »

Jenom bacha, nepíšeš tu jakej rok jen E39. Byli minimálně dvě varianty: 4-drátová s odpory (skoková změna rychlosti) a 3-drátová s měničem (nebo čím to)(plynulá změna rychlosti). První můžeš vyzkoušet připojením na baterii, druhou verzi těžko vyzkoušíš jen připojením.
Michaj
Registrovaný
Příspěvky: 128
Registrován: pát 30.05.2008 00:00
Klubové ID: 1906
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Michaj »

Dikes za rady mám rv 3/2000 před fl. No a když se chci dostat k větráku tak ale musim asi vyndat chladič co? Jinak co se týče toho hřání tak mě normálně ručička vyleze a je svisle nahoru a jednou když sem jel v těch 40° vedrech tak mi vylezla teplota cca o 2mm. Ale bylo to jen jednou a při velikých vedrech tam sem si toho právě všimnul ale od tý doby zas jen svisle. A to i když sem jel zase v těch vedrech asi cca za 2 hodiny z5 možná bylo tak o 2° míň ale už to nevylezlo.

dikes :)
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#6 Příspěvek od Birkoff »

Ne chladič rozhodně nevyndavej!!! Přístup je zpředu, na vyzkoušení rozpoj ten konektor u/pod rohem pravýho světla. Pokud zjistíš že odpory jsou KO, tak se sundavá přední nárazník aby šel ten ventilátor vyndat ven.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00
Klubové ID: 1637

#7 Příspěvek od mario42 »

jestli máš auto z 3/2000 tak tam už žádné odpory na změření nemáš, od 9/98 se dával větrák s plynulou změnou otáček řízený vlastní řídící jednotkou (ta sleduje zapnutou klimu a tlak v ní, teplotu motoru, teplotu vody na výstupu z chladiče a rychlost jízdy). Ten větrák dost často odchází jako celek, nedá se tam nic přepájet jak u starších typů :idea:
Odpovědět