Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e34 525tds - snad ne prasklá hlava??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukeer5
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pát 19.12.2008 01:00
Bydliště: V.B.

#1 Příspěvek od Lukeer5 »

Zdravím, chci znát Vás názor, jak na tom moje auto je :(

Auto mám už 3 roky - jezdím s ním jen v létě, zbytek roku v garáži...co se týká za studena točím max 2200 otáček dokud se teplota neohřeje přesně na půl..a to vždy! Obrácěně pokud jedu svižněji tak nechám vždycyk vybrblat motor tak minutku a pak vypínám...

A ted problém : Někde se mi ztrácí voda, ale nevím kudy. Hlavním problémem je že se mi cpe voda jak kdyby ven z expanzky, když za zahžátého motoru otevřu víčko expanzky, tak haldina začně stoupat pomalu až voda začně vytíkat ven...dobře myslel jsme že jsem tam asi dal hodně chladící kapaliny než mělo být tak byl přetlak a chtělo to ven. No každopádně vody jsem dal podle risky a jel sem an výlet. Po ujetí cca 100km uplně bez problémů jdu se podívat na vodu jak to vypadá..otevřu a expúanska zvrchu zase mokrá a vody ubylo pěkně.

Musím podotnkout - teplota ani jednou nešla nahoru, je pořád jak má být, nepřehřívá nic, auto jede jak kdyby s ním nic nebylo. Hadice nejsou kamenný, jako jsou tvrdší, ale když trochu zaberu tak je zmačknu tak o 1cm, auto ani nekouří tak nevím co si mám myslet.. Je to škoda, letos jsem moc nenajezdil :(

Napadlo mě že by to mohla být špatná vopdní pumpa, ale to nevím jak by se projevovalo. Nebo víčko expanzky - jeslti nemá náhodou upoštět vzduch nebo něco - ak jeslti není ucpaný nějak a nefunguje tím pádem spíš jako zátka :) a nebo chladič mi někde teče třeba?

Díky za každou radu!
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#2 Příspěvek od Dresic »

nejspíš prasklá hlava když se ztrácí voda, nebo těsnění
martan
Registrovaný
Příspěvky: 449
Registrován: stř 11.10.2006 00:00
Bydliště: skorobezdomovec
Klubové ID: 1447

#3 Příspěvek od martan »

Vodní pumpa to nebude. To by se ti to přehřálo rychle a vodu by to vyhodilo skoro všechnu. Začíná ti to tlakovat do vody. To bývá prasklá nebo prohnutá hlava. Ale pokud jsi si jistej, že jsi tomu nedal za studena nebo to nepřehřál, tak bude špatné těsnění pod hlavou - může už být vyžrané, pokud je tam dlouho. Každopádně, když to budeš dělat, stejně nech tu hlavu zkontrolovat.
Lukeer5
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pát 19.12.2008 01:00
Bydliště: V.B.

#4 Příspěvek od Lukeer5 »

martan píše:Vodní pumpa to nebude. To by se ti to přehřálo rychle a vodu by to vyhodilo skoro všechnu. Začíná ti to tlakovat do vody. To bývá prasklá nebo prohnutá hlava. Ale pokud jsi si jistej, že jsi tomu nedal za studena nebo to nepřehřál, tak bude špatné těsnění pod hlavou - může už být vyžrané, pokud je tam dlouho. Každopádně, když to budeš dělat, stejně nech tu hlavu zkontrolovat.
na tisíc procent sem tomu právě nedal za studena a teplota mi nikdy nešla přes půl, vždy přibytá na půlce, i teď...a neměl bych vodu v oleji?
každopádně to je vprdeli, víc už sem se k tomu chovat nemohl a stejně se potvrdilo bolest tds že teda praská hlava..asi ti není jen o zacházení no.
ted otázka kolik to zhruba vyjde vyměnit těsnění pod hlavou?
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#5 Příspěvek od pragdejf »

nejde o ohrati vody, ale o ohrati oleje. a ten se ohreje tak za 4-5km jizdy po ohrati vody. zeptej se "emkařů", ty maj teplomer oleje misto ekonomeru. pokud si tomu nalozil hned, jak se ohrala voda v malym okruhu, tak bych ocekaval prasklou kedlubnu. jestli nemam pravdu, tak me nebijte....
martan
Registrovaný
Příspěvky: 449
Registrován: stř 11.10.2006 00:00
Bydliště: skorobezdomovec
Klubové ID: 1447

#6 Příspěvek od martan »

Konkrétně u hlavy nemá olej s jejím prasknutím vůbec nic společného, ten tam jen maže vačku a plní zdvihátka :wink:
U prasklé hlavy nemusí jít olej do vody, záleží, kde to praskne. A jak jsem psal, nemusí být prasklá, může být jen mírně prohlá, což se dá přebrousit, pokud už nebyla v minulosti moc broušená. A nemusíš kupovat novou. Ale taky to může být jen těsnění - a to není vada tds, těsnění po letech odejde i u benzínu :wink:
Prostě to budeš muset rozdělat a uvidíš.
Orientačně, plus mínus, těsnění 1500,-, sada šroubů hlavy 1000,-, tlak a brus hlavy 1500,-
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od milo »

ber v uvahu jednu vec - auto mas 3 roky, jezdis jen v lete, tzn. par tisic kilometru. motor ma za sebou let alespon 15 a ne kazdy s tim jezdil jako ty. mozna ta hlava byla uz "nacata" a ted se to zacina projevovat.
slava6
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Říčany

#8 Příspěvek od slava6 »

Nechci Ti nic říkat, ale tlak v chladícím systémuje dost velký, proto když se motor ohřeje na provozní teplotu a potom otevřeš víčko u expanzky tak ti voda jde ven, jestli se ti ručička na teploměru ani nehne tak bych chybu hledalněkde jinde. To jemůj názor.
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 1605
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od voTon »

pokud se ztraci voda a netece ven, pak nutne tece dovnitr coz je spate, tds maj prepad z expanzky, pokud se system natlakuje hadice az tak neztvrdnou, ale haze to vodu k predni naprave na zem, coz za jizdy ani nepostrehnes, auto se zacne prehrivat az v momente kdy je malo vody, tim ze vytece ven a nebo ji sezere motor. dovoluju si tvrdit ze je to na 90% vadne tesneni pod hlavou, ktere se casem , jak uz tu nekdo psal vyzere, stejne jako muze zoxidovat hlinik na stycne plose s tesnenim v kanalech a cele to zaroste a zpuchri. pokud nechas sundat hlavu na starem tesneni se vetsinou da poznat kudy sla voda...
Warrior_Jouda
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 22.02.2010 01:00
Bydliště: Chomutov

#10 Příspěvek od Warrior_Jouda »

Obávám se nejhoršího :( po výměně vodní pumpy,termostatu, těsnění pod hlavou a chladiče stále přetrvávající problem s tlakovánim do hadic a vyhazovánim vody přes přepad nebo víčko ven. Měl sem možnost vzít makovici pod rentgen a pak sem se divil. Hlava KO
Lukeer5
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pát 19.12.2008 01:00
Bydliště: V.B.

#11 Příspěvek od Lukeer5 »

slava6 píše:Nechci Ti nic říkat, ale tlak v chladícím systémuje dost velký, proto když se motor ohřeje na provozní teplotu a potom otevřeš víčko u expanzky tak ti voda jde ven, jestli se ti ručička na teploměru ani nehne tak bych chybu hledalněkde jinde. To jemůj názor.
kéž by..příští týden vyměním komplet kapalinu v systemu a novou vodní pumpu, tak pak dám, info jak se věc má...

každopádně auto se nehřeje, nekouří, topí o sto 6, voda v oleji nikde nic.
nenese to žádný známky - jen ta voda mi vrtá hlavou.

když nastartuju a necham to trochu zahřát, pak otevřu víčko a přidá se plyn, tak poznám to tak že pujdou bubliny ve vodě?
Lukeer5
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pát 19.12.2008 01:00
Bydliště: V.B.

#12 Příspěvek od Lukeer5 »

Tak nechal jsem vyměnit vodní pumpu, komplet chladící kapalinu a sehnal jsem nový víčko na expansku a zdá se že je po problému...s autem jsem byl včera na projíždce asi 70km po městě a ikdyž sem tomu pak zkoušel naložit at se zvyší tlak, tak ani kapka vody nevystříkla ven, všude sucho. Jeěě aqby mi držela hladina v expansce, ale mylsím že to bude v poho když nic nestříká a netlačí se ven!.takže sem velice rád, že nemusela hlava dolů!!!
čili to bylo jednou z těchto 3 věcí...mylsím si že to mělo na svědomí buď to víčko...že nepouštělo ven vzduch..prostě fungovalo jak zátka a nebo 4 roky stara chaldící kapalina...vodní pumpa tam byla v pořádku, ale stejěn jsem dal novou.

Tak snad to bude ok i nadále!
Odpovědět