Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

demontáž vstřikovacího čerpadla E39 525Tds

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
13roman
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: sob 29.08.2009 00:00

#1 Příspěvek od 13roman »

Prosím nemá někdo přípravek na demontáž vstřikovacího čerpadla? Abych nemusel rozházet rozvody. Stačilo by mi zaslat na e-mail nějaký plánek nebo foto s rozměrama abych si ho mohl vyrobyt nebo poradit kde ho sehnat. Předem díky.Roman
mikye34
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Medlov

#2 Příspěvek od mikye34 »

Nevím jakej přípravek máš na mysly,ale když jsem na TDS přehazoval čerpadla a to na několika autech,nikdy jsem žadnej přípravek nepotřeboval.Sice to byly všechno e34,ale to by mělo snad být stejny.Sání dolu,potom napinak klínoveho řemene ,pod napínákem je matice která drží ozubené kolo na čerpadle,tu povolíš,odšroubíš celé čerpadlo a klepneš po té matici,až kolečko srazíš z kužele pak matici odšroubíš a čerpadlo vytáhneš,kolečko v rozvodech zůstane na místě,nemá kam spadnout.až budeš čerpadlo vracet musíš se akorát trefit na klínek.
13roman
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: sob 29.08.2009 00:00

#3 Příspěvek od 13roman »

nevim jak u E34 ale u E39 musi byt pripravek prave na zaisteni kola na cerpadle jinak to kolo padne dolu a rozhazis si rovody
mikye34
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Medlov

#4 Příspěvek od mikye34 »

Tak to je divný ja jsem myslel že ty motory jsou stejný.dělal jsem to na třech autech a pohoda.kolo zůstalo na místě a nic se nestalo,tak teda nevím.
13roman
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: sob 29.08.2009 00:00

#5 Příspěvek od 13roman »

Ja s tym nemam skusenost tento motor robim prvy raz a v TIS-e pisu ze musi byt, ale uz si druhy co to robil bez pripravku tak to asi skusim aj ja. Len dufam ze sa mi nerosypu tie rozvody.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#6 Příspěvek od brumlae34 »

Zadny pripravek nepotrebuje, jen nesmis otocit motorem po te co vyndas cerpadlo, aby ti neskocil retez. Jinak to same jak u e34.
13roman
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: sob 29.08.2009 00:00

#7 Příspěvek od 13roman »

tak v patek sa do teho dam bez pripravku. Zatim dik.
mikye34
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Medlov

#8 Příspěvek od mikye34 »

Já to věděl jenže se nerad dohaduju.Takže hodně štěstí.
13roman
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: sob 29.08.2009 00:00

#9 Příspěvek od 13roman »

Takze cerpadlo je venku,rozvody su tam kde maju byt. Tak je uplne zbytecne zhanat nejaky pripravek ide to aj bez neho uplne v pohode.
mikye34
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Medlov

#10 Příspěvek od mikye34 »

Fakt to jsem nevěděl....... to je jasný ne,nikdy jsem o žádným přípravku neslyšel a nikdy jsem žádnej nepotřeboval,kdo ti to nakecal,nesmíš se toho bát,kdyby tam to kolo spadlo tak se aspoň posíváš jak vypadají rozvody naTDSu,ber to takhle.... :-)
mythbusters
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Praha, Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od mythbusters »

Čaute lidi.
Můžete prosím jak debilovi vysvětlit, jak vydělat palivový čerpadlo na E36 325TD? Snažím se o to už jak dlouho a ani za boha nevím co s tím :twisted: :twisted:

Díky moc za odpověď :)
mythbusters
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Praha, Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mythbusters »

? :?:
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#13 Příspěvek od JanV »

Ahooj,

Tak mám tu oříšek a doufám že zde narazím někoho znalého :)

Při demontování vstřikovacího čerpadla, jsme pod napínákem kladkového řemene povolovali zminovanou matku, která drží ozubené kolo vstřikovacího čerpadla na rozvodech. Nešla povolit a tak jsme usoudili že bude mít opačnej závit. Zabrali jsme a něco tam přeskočilo. Pak ještě jednou. Nakonec jsme provedli demontáž Vstřikovacího čerpadla, jeho opravu (staré těsnění) A opětovnou montáž.

Po nastartování dělá auto nadměrnej hluk, a z vejfuku jde šedo - černej kouř. Napadá někoho co se mohlo stát ? Přeskočit rozvody, nebo chyba v sestavení v čerpadle ? Otázka je, zda by mohlo v rozvodech něco přeskočit, když řetěz byl napnutej a nedotčenej :/

Díky moc
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#14 Příspěvek od radokrno »

a bylo vše zaartetované...nevim ,nevim ale podle jsi čerpadlo nasadil zpět ale nemáš píst v horní uvrati...musíš to mít na spodku zaaretované :wink: myslímsi...pak můžeš šašit s čerpadlemna řetězech..a navíc musí býti natočené tak ,že perem na horu o proti výstupku na čepadle
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

nieje mozne aby ten motor bezal s dvoma preskocenymi zubami na casovani cerpadla.. skor je daco s predvstrekom, rozhasena davka, prip. ine.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#16 Příspěvek od radokrno »

ale přeskočený to má určitě,nesedí mu spodek jak s čerpadlem,neboli se správnou volbou vstřikování na píst v horní v úvrati,a samozřejmě s vačkou.
Sundat víko,zaaretovat spodek,povolit vačku nastavit vačku,a pak zkontrolovat čerpadlo perem na horu o proti výběžku načerpadle... takhle bychsipo tom šel... jestli to dělá takovej pravidelnej randál tak jsou v háji rozvody...a rozhodně bych na to nešlapal ani na místě,,,nebo vohneš ventily a šup hlava dolu...
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#17 Příspěvek od JanV »

díky díky, čtu celý večír k čemu jsem došel, musí se seštelovat čerpadlo, a předvstřik.
A stává se, že při utahování přeskočí řetěz :/ A nám přeskočil 2x... Kdyby se dalo zjistit kde. Ale tohle kolo je prostřední a vede z něj jeden řetěz na každou stranu. To je konec :/ Jestli nepomůže předstřik, tak musíme rozebrat rozvody.

to je hodně zlé
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#18 Příspěvek od JanV »

OK, díky, předpokládáš tedy že přeskočil horní řetěz a nesedí vačka vs. čerpadlo. Zítra se do toho pustím :/
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#19 Příspěvek od radokrno »

hlavně ,nasadit čerpadlo,zaaretovat spodek na setrváku a kouknout pod víko ventilů,jak je nastavená vačka.A hlavně pomalu a v klidu... :D
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#20 Příspěvek od ThatsMe »

Přeskočily rozvody. Musíš mít při utahování čerpadla zaaretovanou vačku, aby se toto nestalo. Matice má normální pravý závit. Hlavně už to nestartuj, povol kolo na vačce, čerpadlem přeskač tam, kam patří, pak nastav vačku, utáhni a doufej, že se nic nestalo. Jeden zub TDS zvládá, tak snad zvládlo i dva. :)

EDIT: Jinak přeskočil ti spodní řetěz, šel jsi proti smyslu otáčení (řetěz má točit kolem, ne kolo řetězem). Ale vačku musíš povolit tak jako tak, nejde s tím jen tak přeskákat kolem dokola, páč se ti za chvilku opře nějaký ventil. Pokud se to nepotkalo, rozdělávat to nebudeš. Pokud jo, počítej cca 10tis GO hlavy + rovnou 5000 za nové rozvody, když už v tom budeš. Ale snad ne...
Odpovědět