
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 pri velke rychlosti netahne
starML píše:Ten díl, který je na fotce výše označen, je něco jako zhášeč/přerušovač plamene - to kdyby náhodou do EGR ventilu přiváděné výfukové plyny od turba ještě chtěli hořet. Ty výfukové plyny jsou přiváděny zpět a EGR ventil je podle určitého systému znova pouští do sání. Ale unikat by tudy výfukové plyny neměly, i když jistý přetlak by to taky vydržet mohlo. Ale podle mne to nemůže mít vliv na malý výkon motoru, spíše naopak. Nedávno jsem EGR ventil zaslepil, jede to stejně nebo líp a výfukové plyny mi okolo toho označeného dílu neunikají.
Ale pokud tudy unikají, tak to kromě netěsnosti, může to ukazovat, že v té trubce je velký tlak těch výfukových plynů přiváděných od výfukové strany turba. Takže ve výfuku je velký tlak nebo odpor, motor nemá kam odfouknout výfukové plyny a turbo se nemůže správně roztočit. A teď nikomu nechci vnucovat svůj příběh, ale stal se :
Měl jsem podobný problém s výkonem. BMW530d, které jsem koupil, mělo najeto poctivých a prověřených 103 tis. km. Jen to prostě nejelo, jak by mělo. Po odstranění problémů nalezených na diagnostice to stále nejelo a vše ukazovalo na nízký tlak turba. Docela náhodou jsem na zvedáku sáhnul na katalyzátory a filtry pevných částic. Jsou tam dvě větve a jedna byla studená, takže ucpaná. Po výměně dílů 1 a 2 viz. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10 auto zase jede.
Zkus si po nastartování sáhnout na ty katalyzátory, nejlépe na kanále. Obě větve musí být stejně horké.
Tak jsem zjistil stejnou závadu,jen by mě zajimalo,díl 2 byl taky ucpaný? Nebo jen kat? A ten si jen vykuchal,nebo nový? Přemýšlím,že bych vykuchal kat,ale nevím jestli je to dobře?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Když jsme původní díly 1+2 sundali, zkusil jsem oba díly profouknout - z opačné strany než normálně procházejí výfukové plyny. Trubku jsem ucpal rukou a mezi prsty prostrčil trysku vzduchové pistole. Hubou se mi nechtělo, měl jsem chuť na něco úplně jiného. U dílu 1 byla jedna větev skoro neprůchodná, z druhé vyletělo pár saziček, ale průchodná byla. U dílu 2 jsme to profouknul podobně (= od zadu) a ty dva výstupy směrem k motoru střídavě ucpával kamarád rukou. Větev, která odpovídala té průchozí v dílu 1 byla průchozí, ta co odpovídala té ucpané v 1, měla podstatně větší odpor, ale průchozí byla. Možná, že by v provozu vyhořela a byla OK. Od člena fóra "Rudy" z Ústí n.L. jsem koupil oba díly 1+2, starší z bouračky, tak jsem namontoval oba díly, nechtěl jsem riskovat práci navíc.
Jinak vymontovat ten díl 1 a jeho zpětná montáž je pěkný hlavolam. Musel jsem povolit držáky motoru, aby šel motor trochu přizvednout a pak teprve se podařilo ten díl vykličkovat ven. Vykuchat katy a předkaty je taky možnost, ale za půl roku mne čekali emise a STK - to by byl další úplatek.
A až to vyměníš, tak si dej už při první jízdě pozor. Já to jel vyzkoušet, šlápnul jsem na plyn jako obvykle a málem jsem si rozbil hubu už ve vratech - zrychlení jako letadlo při startu
Jinak vymontovat ten díl 1 a jeho zpětná montáž je pěkný hlavolam. Musel jsem povolit držáky motoru, aby šel motor trochu přizvednout a pak teprve se podařilo ten díl vykličkovat ven. Vykuchat katy a předkaty je taky možnost, ale za půl roku mne čekali emise a STK - to by byl další úplatek.
A až to vyměníš, tak si dej už při první jízdě pozor. Já to jel vyzkoušet, šlápnul jsem na plyn jako obvykle a málem jsem si rozbil hubu už ve vratech - zrychlení jako letadlo při startu

mam 530D e 39 vymenil som vahhu vzduchu bol na diagnostike vymenil filtre...paliva aj sania...a nepomohlo vycistil som eger tiez nepomohlo bol som vo valcovej skusobni a mam vykon 150koni a ked odpojim eger tak 155 stale mi ich dost chyba skusim ten vyfuk co pisete...diagnostika mi pisala tlak turba 1,2 baru myslim ze to bolo a neskor 1,0 baru myslite ze je to malo dakujem...alebo potom uz len vstreky