Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Stočit kotouče?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#1 Příspěvek od dejvidek »

Zdravím všechny příznivce BMW:)
chtěl sem se zeptat jestli mi doporučíte stočit kotouče na přední nápravě (e39 530d) mám nějaký kotouče NK najeto na nich 15000km na poslední dobou když se ohřejou tak strašně klepou. Kola sou vyvážený dobře takže to budou dělat ty kotouče. Buď je stočim nebo koupim jiný....ale jaký aby mi zase nevydržely chvíly. našel sem na aukru něco takového: http://www.aukro.cz/item971273246_vrtan ... _530d.html ale nevim nevim, má někdo zkušenost?
Díky za rady
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

:roll: :roll: :roll:
Nechápu proč vymejšlíš kraviny.Od poláka to bude fakt kvalita.
Jsou to brzdy a na tom se nešetří tak kup ATE,Textar nebo Brembo a máš klid.
pesa
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: úte 05.01.2010 01:00
Bydliště: Zábřeh
Klubové ID: 3195

#3 Příspěvek od pesa »

ted musim resit take - ATE poridis za 3000ks par - 3400kc je doporucena koncovka na kterou urcite dostanes v servise slevu....
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od capri »

napiš tady na klubu členovi Addict udělá ti super cenu zatim sem nenašel levnější díly :)
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1758

#5 Příspěvek od Jarouch »

Ahoj určitě nestáčet... Je to zbytečný za pár kiláků je to zpět... radši si přilať ať máš klid od kopání... Já jezdim na Zimmermanech a jsem nad míru spokojenej :wink:
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00
Klubové ID: 675

#6 Příspěvek od 100RM »

Mne sa po par vymenach, jak na trojke tak na sedme nakoniec osvedcili originaly. Akekolvek ine kombinacie but spinili alebo piskali, niektore aj spinili aj piskali naraz ...
7er. True definition of luxury. Yours.
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#7 Příspěvek od dejvidek »

OK, seženu nějaký ATE a bude klid. Přece jen s mym stylem ježdění na brzdách nemůžu šetřit. díky za rady
Dragonny530d
Registrovaný
Příspěvky: 128
Registrován: úte 25.08.2009 00:00

#8 Příspěvek od Dragonny530d »

dejvidek píše:OK, seženu nějaký ATE a bude klid. Přece jen s mym stylem ježdění na brzdách nemůžu šetřit. díky za rady
Mozna to bude duvod proc ti vydrzi 15tkm :D Kazda sranda neco stoji...
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00
Klubové ID: 1989

#9 Příspěvek od Fildik »

Až je koupíš, pořádně je zajeď. Vydrží pak mnohem dýl, nebudou rychle uvadat a budou víc odolné vůči kroucení. Pokud necháváš na autě sériové třmeny a destičky, doporučuji radši originál kotouče - ztotožňuju se s názorem 100RM.
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#10 Příspěvek od Hurdy »

Pozor,koupil jsem bremba na bráchovu hondu a už je nikdy nevemu,jsou to nehorázné šmejdy,koupil jsem je od mjauto.Po 15tis km uplně na odpis,jsou hodně měkké.Desky byli ate a měli ještě víc jak půlku životnosti před sebou.
Teď jsem mu dal ferodo i s deskama ferodo a je to uplně jiné kafe.
Zkušenost i s brembo max je velmi špatná,za studena vůbec nebrzdí až po zahřáti,začnou teprve brzdit takže pozor nejsou na krátké vzdálenosti.
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#11 Příspěvek od dejvidek »

A jak se kotouče zajíždí? :-) málo brzdit? :-) až to přede mnou někdo pořádně zahaltuje tak to do něj narvu a omluvim se, že nemůžu moc brdit aby se mi nezkroutily kotouče :-D
Kde seženu original kotouče? Jen v BMW? a kdo je vyrábí? Ještě se chci zeptat na ty ATE,,, Powerdisk (slyšel sem někde že taky moc nevydržej) neby to obyčejný?
Díky
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00
Klubové ID: 1989

#12 Příspěvek od Fildik »

Takhle postupuju pokaždé po výměně disků a zatím se mi to vždy osvědčilo.:

1. Najdi si místo, kde budeš mít na silnici hodně místa a nízký provoz (nejlépe nějaký málo frekventovaný úsek dálnice).

2. Rozjeď to na 100km/h a normálním nenásilným způsobem přibrzdi na 10 až 15km/h. NEZASTAVUJ ÚPLNĚ. Takhle to zopakuj 3 až 5krát. Zahřeješ tím brzdovou soustavu na pracovní teplotu.

3. Pak se znovu rozjeď na 100km/h a zabrzdi jak nejvíc to jde (NESMÍ se ale zablokovat kola nebo spustit ABS). Opět nezastavuj úplně, zpomal tak na 10 až 15km/h. Takhle to zopakuj 3 až 6x.

4. Pak si dej 15min. projížďku, aniž bys brzdil a hlavně nezastavuj, protože kotouče potřebujou zchladit. Zastavením bys do kotoučů zapekl prach z destiček, takže by začaly "házet" - nejednalo by se o pokroucení, ale o nánosy.

5. Pokud se ti s tím bude chtít srát, můžeš to vychladnutí kotoučů ještě jednou celé zopakovat. A pokud se ti bude jó chtít to udělat pořádně, u kroku č. 3 to rozjeď na 160km/h a opět prudce brzdi. Vychladnutí kotoučů pak ale věnuj trochu víc času.
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#13 Příspěvek od dejvidek »

Fildik píše:Takhle postupuju pokaždé po výměně disků a zatím se mi to vždy osvědčilo.:

1. Najdi si místo, kde budeš mít na silnici hodně místa a nízký provoz (nejlépe nějaký málo frekventovaný úsek dálnice).

2. Rozjeď to na 100km/h a normálním nenásilným způsobem přibrzdi na 10 až 15km/h. NEZASTAVUJ ÚPLNĚ. Takhle to zopakuj 3 až 5krát. Zahřeješ tím brzdovou soustavu na pracovní teplotu.

3. Pak se znovu rozjeď na 100km/h a zabrzdi jak nejvíc to jde (NESMÍ se ale zablokovat kola nebo spustit ABS). Opět nezastavuj úplně, zpomal tak na 10 až 15km/h. Takhle to zopakuj 3 až 6x.

4. Pak si dej 15min. projížďku, aniž bys brzdil a hlavně nezastavuj, protože kotouče potřebujou zchladit. Zastavením bys do kotoučů zapekl prach z destiček, takže by začaly "házet" - nejednalo by se o pokroucení, ale o nánosy.

5. Pokud se ti s tím bude chtít srát, můžeš to vychladnutí kotoučů ještě jednou celé zopakovat. A pokud se ti bude jó chtít to udělat pořádně, u kroku č. 3 to rozjeď na 160km/h a opět prudce brzdi. Vychladnutí kotoučů pak ale věnuj trochu víc času.
wow to je super návod, určitě to takle zkusim udělat za to nic nedám. díky moc :) snad to už bude v pohodě. Jinak pěkný velikonoce klucí....
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Huska »

dejvidek píše:
Fildik píše:Takhle postupuju pokaždé po výměně disků a zatím se mi to vždy osvědčilo.:

1. Najdi si místo, kde budeš mít na silnici hodně místa a nízký provoz (nejlépe nějaký málo frekventovaný úsek dálnice).

2. Rozjeď to na 100km/h a normálním nenásilným způsobem přibrzdi na 10 až 15km/h. NEZASTAVUJ ÚPLNĚ. Takhle to zopakuj 3 až 5krát. Zahřeješ tím brzdovou soustavu na pracovní teplotu.

3. Pak se znovu rozjeď na 100km/h a zabrzdi jak nejvíc to jde (NESMÍ se ale zablokovat kola nebo spustit ABS). Opět nezastavuj úplně, zpomal tak na 10 až 15km/h. Takhle to zopakuj 3 až 6x.

4. Pak si dej 15min. projížďku, aniž bys brzdil a hlavně nezastavuj, protože kotouče potřebujou zchladit. Zastavením bys do kotoučů zapekl prach z destiček, takže by začaly "házet" - nejednalo by se o pokroucení, ale o nánosy.

5. Pokud se ti s tím bude chtít srát, můžeš to vychladnutí kotoučů ještě jednou celé zopakovat. A pokud se ti bude jó chtít to udělat pořádně, u kroku č. 3 to rozjeď na 160km/h a opět prudce brzdi. Vychladnutí kotoučů pak ale věnuj trochu víc času.
wow to je super návod, určitě to takle zkusim udělat za to nic nedám. díky moc :) snad to už bude v pohodě. Jinak pěkný velikonoce klucí....
sorry ale toto je normální kokotina a takto se kotouče nezajíždí. Většina nových kotoučů má na sobě nastříkanou brusnou pastu a zajíždění se dělá citlivým bržděním až do doby kdy zmizí poslední zbytky pasty a zahladí se do lesku (cca 1tis km). Hlavní je aby jsi pastu nezapekl (při styku nových povrchů dochází k výraznému přehřívání z důvodu horšího odvodu tepla), aby se srovnal povrch desek i kotouče !!!
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Zave »

tak tak... staci jezdit normalne a kotouce se zajedou :-)
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#16 Příspěvek od Birkoff »

A k těm ATE Power diskům. Mám je na autě, už tam byly když jsem ho koupil, sám jsem na ně najel 35tis a brzdí dobře. Takže bych se toho nebál. Jen bacha na kvalitu, technik ze zastoupení od ATE mi říkal, že se taky dělají v několika kvalitativních řadách, takže nešetřit (kvalitu udávají nějaký písmenka na konci,či,co). No a co se týče originálů tak tam asi není co pokazit.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#17 Příspěvek od brumlae34 »

Tak tak nestacet a hlavne nesetrit ! Muzu nabidnout nove Ate prumer 324mm za 4.000,- pár včetně pošty. :wink:
Jinak můžu nabidnout slevy pro členy klubu 20-33% na veškery sortiment od mech. dilů, přes autoskla po karosařinu. Na origo díly sleva 5%.
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#18 Příspěvek od dejvidek »

Opět se vracím ke kotoučů,,, lempl sem je ještě nevyměnil, ale tenhle tejden se na to chystám, v intercars jsem narazil na kotouče bosch, z neofiko zdroje sem slyšel, že by snad měli bejt originální? ani moc nestojej tak bych do nich šel. Poradte někdo, díky moc
Odpovědět