Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e34 TDs nastartovalo a pak zdechlo a už nic....

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#41 Příspěvek od Ji-rka »

tajný vypínač nalezen :D :D
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#42 Příspěvek od Ji-rka »

tak BMW žije,jede a brzdí :-)

juchůůů.....Frankovy useknout ruce :-D

a jeden malý na závěr:

je podezření,že na tom relé co je štekry vzhůru se musí pro sepnutí propojit silný černo-žlutý kabel s plusem.

zítra to testnu,starty za tepla OK
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#43 Příspěvek od Kail »

No vidíš,a takovýho sr*ní s takovou blbostí co :D
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#44 Příspěvek od Ji-rka »

měsíc laborací,ale zase vim kde co je a jak to má fungovat,tak nějak...

..zase jsme rád,že to byla prkotina-už jsem si i vynadal za nákup toho auta :-D
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#45 Příspěvek od Ji-rka »

tak na tom velkym černym relé se musí propojit ten silnej žluto-černej s plusem a pak mi i funkčně zažhaví a podá naftu.jinak startuju bez žhavení...


co s tim??
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od starML Člen Klubu »

No tak Franka, a jeho vypinač, jako viníka toho všeho se našel, tak ten zbytek už zvládneme. Aby z toho taky něco měli ostatní, tak se budeme bavit se schématem zapojení, které je na : http://wedophones.com/Manuals/BMW/1986% ... Manual.pdf

V předchozím příspěvku píšeš, že musíš přivést (+) na ten "silnej žluto-černej " viz obrázek níže, doufám, že ho uvidíš, když tak dávám i odkaz
Obrázek
http://vs31.sweb.cz//BC_tds.jpg

Teď si najdi na tom PDF schématu (odkaz výše) kapitolu 1220 Glow Plug Control. Tam ten černožlutý drát najdeš, jde od spínací skřínky na svorku 50 relé žhavení, je u něj napsáno .75 BK/YL (Black/Yelow). Při zapnutí klíčku tam musíš najít 12 Voltů - ty je tam nemáš? A když na něj (ten vlevo dole) přivedeš ručně (=máš tam vypínač) 12Voltů, tak OK ?

Obrázek
http://vs31.sweb.cz//Glow_Modul_Tds.jpg


Takže na PDF schématu si najdi schéma 1240 Start. Vpravo nahoře zase najdeš spínací skříňku a vidíš, že je svorky 50 spínací skříňky jde černý drát (Black) na relé blokování startu (Ty asi nemáš, mají jen automaty) a přes spoje C213-C101-S110 se dostane na brzdy, ohřev paliva, starter, komoru (11) giagnostické zásuvky a relé žhavení. Protože Ti to brzdí i startuje, tak tento obvod funguje, jen to nežhaví. Takže zpět na schéma 1220 :

Když přivedeš 12 Voltů na tu svorku 50 relé žhavení tak to žhaví. Takže ty diody jsou pravděpodobně OK. Když tam dáš těch 12 Voltů, tak to relé cvakne, nebo NE? To relé žhavení má sepnout, pokud je motor studený, pokud je teplý, tak už žhavit nemá. To zabezpečuje teplotní senzor NTC (Negative Temperature Coeficient) vpravo dole. Jenže když mají TDSka slabší vstřikovací čerpadlo, tak se to čidlo teploty vyblokuje, aby to žhavilo vždycky a problém je zdánlivě vyřešen. Nemá tam Frank další vychytávku?

Podle mne a schématu na svorce 50 relé žhavení musí být při zapnutí klíčku do druhé polohy (=žhavení) 12 Voltů. Relé žhavení podle teploty sepne, nebo NE, to si řídí ten teplotní NTC senzor. Ale pokud tam napětí není, bude někde vodič mezi C101 a S110 přerušen. Na komoře (11) diagnostické zásuvky je při 2. poloze klíčku 12 Voltů nebo NE?

Napsal jsem spíš otázky, ale odpovědi na ně by Tě měli dovést k vyřešení problému. Když tak mi pošli číslo na Franka, já se ho přeptám na ty jeho vychytávky - aby jich tam nebylo víc :D
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#47 Příspěvek od Ji-rka »

takže když zapnu klíček do polohy II. tak na tom kabelu nemam napětí,když zkusim startovat,tak taky ne a napětí nemam ani na tý komoře č.11 diagnostické zásuvky taky napětí neni.

díky počasí to nejsem schopen dále řešit,takže až bude lépe,tak to nějak budu ještě proměřovat.

dále mi začlo problikávat kontrolka ABS a zjsitil jsem,ještě něž začla problikávat a i teď a to i když nesvítí,tak když na natvrdo zabrzdim,tak se mi kola bloknou a jedu jak na saních.
občas ztvrdne pedál,takže to brzdí jak koňskej povoz.
a občas když kontrolka ABS svítí,tak na to šlápnu a zatáhne to doprava čili a pak se tosrovná,takže jakoby levé kolo by mělo zpožděnou reakci,na to kole chybí ten krycí plech,ale před celou tou laborací tam taky nebyl a vše fungovalo na 1.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak až bude počasí, zkontroluj, jestli ti po zapnutí klíčku do II. polohy jde napětí ze spínačky - svorka 50, černý drát. Podle mne by tam napětí mělo být, když jdou brzdy a starter. Ale pokud to nedojde do té diagnostické zásuvky, tak jít po kabelu a v oblasti mezi C101 a S110 najít přerušení nebo další Frankovo vychytávku.

To ABS zatím neřeš, protože máš baterku vytrápenou pokusy o žhavení a start. Pokud ABS nemá při startu cca 10,5 Voltu a více, tak se rozsvítí kontrolka ABS a to ABS prostě nefunguje. Po chvilce jízdy buď kontrolka zhasne sama, nebo se při dalším startu už nerozsvítí = normální jev. Dej si baterku na nabíječku.
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#49 Příspěvek od Ji-rka »

takže....

na diag. zásuvce nic.ani při poloze II. nikde napětí.
když spojim ten žluto černej s plusem u spínačky,tak to začne startovat.když napětí dám na žluto černej v místech řj,tak v pohodě.

a napětí se na 50 objeví při poloze start,tak mam asi v prdeli spínačku.

vyřešil jsem to tak že manuálně žhavim přes vypínač s další pojistkou.

btw:ten žlutočernej jsem prozvonil od psínačky až k relé a v pohodě
lama-e34
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#50 Příspěvek od lama-e34 »

řeším obdobný problém, bohužel se v tom nějak ztrácím, nejsem autoelekteriář :(


Po nažhavení motor točí, černý kouř a nic víc, auto nenaskočí, dal jsem nové svíčky, pojistka 80A u relé je v pořádku, palivo do čerpadla jde. Autíko né a né natočit :'( Už jsem z toho bezradný.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od starML Člen Klubu »

lama-e34 píše:Po nažhavení motor točí, černý kouř a nic víc, auto nenaskočí, dal jsem nové svíčky, pojistka 80A u relé je v pořádku, palivo do čerpadla jde. Autíko né a né natočit :'( Už jsem z toho bezradný.
Tak jo, zkusíme to, ale napřed pár otázek. Auto jsi koupil někdy teď, nebo v létě to ještě startovalo. Pokud byly u Tebe mrazy -26, tak to už problémy začnou. Žhavící svíčky jsi vyměnil, pojistka 80A je OK.

Co relé žhavení spíná, cvakne po zapnutí klíčku do 2.polohy?
Je v nádrži více než 15 litrů nafty, radši 20 a víc?
Čerpadlo v nádrži funguje a vrčí? Asi ano, když Ti jde do čerpadla, jak jsi to zkoušel?
Filtr nafty jsi vyndal, vyčistil nebo dal nový? Při těchto teplotách nafta parafinizuje a na filtru je bílá jak mlíko. Co aditiva do nafty nebo litr benzínu?

Zkus na tyhle otázky odpovědět, potom půjdeme dále. :D
lama-e34
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#52 Příspěvek od lama-e34 »

Hojky, autíko jsem kupoval v létě. Je to e34 525TDS Tour. v automatu. Starty byly v pohodě, jen občas se stalo, že cvakl jen pastorek a nic víc, pomoc byla nutná to nakopnout přes kabel. Byl jsem u auto-elektrikáře, našel mi tam černý odběr, dělal to dodělávaný dálkový centrál. Nežádoucí odběr je již odstraněn, baterka je nová, stáří cca tři měsíce.

Žahvičky jsem dal nové, kontroloval jsem pojistku 80A, přes pípák také v pořádku. Při žhavení v relé cvakne, tzn. mělo by být také v pohodě. Nafty si držím konstantně přes 40l . Kontroloval jsem, zda-li jde od filtru k čerpadlu, pomocné čerpadlo z nádrže dává(odpojena hadice od filtru k čepradlu, z ní nafta jde, když otočím klíčkem ve spínačce, tzn že, čerpadlo z nádrže tlačí ). Naftový filtr jsem dával preventivně nový. Aditivum přidávám , navíc tankuji u soukromé čerpačky, kde majitel má kamionovou dopravu, žádné staré vraky, letos nákup cca 20 nových aut. Naftu si vozí sám pro své vozy, tzn. pochybuji, že by kupoval nějakou sr***u, nikdy jsem s ním neměl problém co se týče nafty. :)

jen jsem zjistil, že mám mokré vstřiky, první a čtvrtý od chladiče, ale vinu dávám hadičkám , protože vypadají že už jsou hyn, v pondělí koupím ihned nové, výměnou nic nezkazím. Hadice k čerpadlu od filtru je suchá i u svorky u čerpadla. Nafta nespadává.

souhrně:

nové žhavičky, pojistka v pořádku, relé cvakne, 40l nafty v nádži+aditivum.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To je tak ideální stav, že určitě něco nebude správně. Diesel potřebuje vzduch, naftu a při startu elektriku na žhavení. Vzduch tam asi půjde - sání je otevřeno trvale, nafta tam jde taky, když to kouří. Takže jde o to, jestli té nafty je dost a pod jakým tlakem to rozprašuje nebo jen kape. A pro start je třeba nažhavit, žhaviče jsou nové, teď jde o to, jestli žhaví. Když točí - mohl by tzv. alespoň "slíbit"= některý válec sem tam blafnout.

1) Nežhaví :
Nechci Tě šikanovat, aby jsi znova sundaval sání a dostal se ke žhavičům.

Obrázek

Podívej se na tento obrázek níže, tam jsou dráty, která vedou ke žhavičům. Ty tam nebudeš mít takto barevné dráty, ale pouze BK/GN black/grün.

Obrázek

Prověř zkoušečkou nebo žárovkou proti kostře motoru, že po zapnutí klíčku cvakne relé a na všechny tyto BK/GN dráty jde 12 Voltů. Ty budeš měřit, někdo druhý Ti bude zapínat klíček, protože to nežhaví pořád. Pokud to napětí proti kostře najdeš, předpokládám, že nové žhaviče budou žhavit. Pokud tam to napětí nenajdeš a relé cvaká, tak sice kotva přitahuje, ale kontakty už napětí nepřevádí = chyba bude v relé. Kdyby relé necvakalo, tak ještě může být chyba ve snímači teploty chladící kapaliny, která žhavení řídí. Takže si myslí, že motor je teplý a proto nežhaví. Te snímač teploty najdeš vpravo dole na straně 24 tohoto schématu http://wedophones.com/Manuals/BMW/1986% ... Manual.pdf .

Obrázek

Obrázek
Kde je u Tebe na autě netuším, ale u motoru M51 je tady - B2232 .

2) Nestříká :
Pokud je žhavení v pořádku, zbývají vstřiky. Buď je některý přicpaný, nebo nerozprašuje ale ukapává a nebo jde velká část do přepadu. To už budeš muset opět sundat sání, vyndat vstřiky a odnést je do servisu, kde to umí. Nemusela by to být žádná pálka, nejsou to vstřiky od CommonRailu, ale nějakou tu stokorunu na to budeš muset obětovat. A když už budou vstřiky venku, tak rovnou změř kompresní tlaky ve válcích - mohly by to udělat všechno v jednom servise.
lama-e34
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#54 Příspěvek od lama-e34 »

Dneska jsem kontroloval, kolik jde do žhaviček, 10.8 V není to málo? Nemělo by tam jít 12V ?

Jinak vím, že mi to dělalo ze začátku na podzim, musel jsem počkat cca 20s i po nažhavení, protože se ozývalo z mot, prostoru takové vrkání, jakmile přestalo, kontrolky se mi na palubovce rozsvítily více. Pak jsem teprv mohl strtovat, dřív ne e, otočení do polohy startu mi všechno zdechlo, jako by se vykratoval okruh, ale když je bat plně nabitá, tak mi to nedělá. :roll:
lama-e34
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#55 Příspěvek od lama-e34 »

Díky za návod, já to měřil rovnou na žhavičkách voltmetrem, proud tam jde, motor jako by snahu měl chytit, ale ne a ne.

Zítra splaším ty hadičky a vyměním je na vstřikách.


Co se týče čidla teploty. Mám ho na tam kde je na tvém obrázku, motor mám M51, je pravdou, že mi kolísala rafička na ukazatelu teploty, když motor běžel na volnoběh, v tahu se opět vrátila na střed. ale pochybuji, žeby tento snímač měl co dočinění s ukazatelem teploty, myslím si, že to bude dělat nejspíš termostat.

Co se týče těch vstřiků, mohl bych splašit vční se zárukou, ale jeté po 200,- ks. Což není taková pálka, já se zrovna nechtě musel vydat z peněz, tak mne to teď dost trápí, modlím se, aby to nebylo nakonec čerpadlo. :(
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Na čerpadlo je vždycky dost času a nikdy neodejde najednou. Až přijde na čerpadlo, tak potom to budou peníze, ale dá se sehnat dobré z bouračky a nakódovat znova. Proto se snažím radit takové operace a kontroly, které si můžeš udělat sám a neměnit díly za tisíce stylem pokus - omyl.

Napětí 10,8 Voltu je sice méně než svorkové napětí baterie, ale uvědom si, že žhaviče mají velký odběr, takže pokles napětí na svíčkách je naprosto normální. Spíš je divné to "vrkání". To se buď to relé žhavení nemůže rozhodnout, jestli má nebo nemá sepnout nebo to prská na kontaktech. To relé není nejlacinější, nové cca 70 Euro, na vrakárně určitě bude, ale funkčnost není jistá.

A ta 3 měs nová baterka je jaká kapacita? Máš dobře utažené svorky na baterce a ukostření na kostru auta? Zkus si půjčit jinou, třeba i větší a dobře nabitou. Já tam měl asi 80Ah a ta v zimě motorem sotva "protáčela", ale chytlo to. Když jsem koupil novou 100Ah, tak ta s motorem tak "točí", až jsem se divil, že jsem to s tou starou tak dlouho vydržel.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#57 Příspěvek od oldaf »

starML píše:Na čerpadlo je vždycky dost času a nikdy neodejde najednou. Až přijde na čerpadlo, tak potom to budou peníze, ale dá se sehnat dobré z bouračky a nakódovat znova. Proto se snažím radit takové operace a kontroly, které si můžeš udělat sám a neměnit díly za tisíce stylem pokus - omyl.

Napětí 10,8 Voltu je sice méně než svorkové napětí baterie, ale uvědom si, že žhaviče mají velký odběr, takže pokles napětí na svíčkách je naprosto normální. Spíš je divné to "vrkání". To se buď to relé žhavení nemůže rozhodnout, jestli má nebo nemá sepnout nebo to prská na kontaktech. To relé není nejlacinější, nové cca 70 Euro, na vrakárně určitě bude, ale funkčnost není jistá.

A ta 3 měs nová baterka je jaká kapacita? Máš dobře utažené svorky na baterce a ukostření na kostru auta? Zkus si půjčit jinou, třeba i větší a dobře nabitou. Já tam měl asi 80Ah a ta v zimě motorem sotva "protáčela", ale chytlo to. Když jsem koupil novou 100Ah, tak ta s motorem tak "točí", až jsem se divil, že jsem to s tou starou tak dlouho vydržel.

Řekl bych že to vrkání dělá pomocné vodní čerpadlo topení, při žhavení poklesne napětí a ono pak vydává zvuky, pak ztichne.
lama-e34
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#58 Příspěvek od lama-e34 »

To oldaf:

ano to mi dělá z nich, vypadají jako dva kondíky, jsou upevněné vedle pojistek , pod ní je pomocná startovací kostka. To mi ale nedělá takové starosti, jako když musím ještě 20 vteřin čekat po nažhavení , než se mi rozsvítí více kontrolky a je slyšet takové nějaké cvaknutí, jako by něco seplo. Když jsem měl slabší baterku , zhasly mi všechny kontrolky a vyresetovalo se vše. Jako by tam byl někde krat, při nové baterce mi to již nedělá.


To StarML :


Z relé se to vrkání neozývá, ale z těch elektromagnatických ventilů topení viz můj dotaz zde na forech

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=90611

po nastartování pak ztichnou.


Baterka je nová, tři měsíce stáří, 100Ah 860, je od Varty, silverline.

Dotažené jsou dobře, nikde nejsou ani pokyty filmem, navíc kontakty jsem nedávno čistil. Dotaženy jsou dobře.


Ještě mne napadlo, jestli to nemůže dělat třeba snímač teploty chladiva.
číslo 8
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Ten přece má vliv také na žhavení, napadlo mne , že bych ho odpojil, mělo by to žhavit déle, pak to zkusit natočit,

viz problémy řešené v tomhle tpopicu http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&start=45

strana 4.

Ale nerad bych tu hledal závadu stylem hrrr na vše najednou, raději vše po pořadě.

Souhrně:
baterie nová, nabitá,
nafta s aditivem,
svíčky nové
filtr nový

pojiskta v pořádku, měřeno před i za pojistkou, navíc pípákem kontrolována, bez zjevného poškození, v relé cvakne při žhavení, měřeny 3 žhavičky při žhavení, naměřeno 10,8V (na další jsem se nedostal, musel bych sundat sání).
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jo, tahle baterka je bomba, já koupil tuhle http://www.battery.cz/autobaterie-varta ... -333-v1651 a kdybych neměl automat, tak bych se na startér klidně rozjel. Ten snímač teploty zkus odpojit, je to ten na schématu vpravo dole, co jsem popisoval výše. Kromě toho, co jsem už napsal, mne nic nenapadá.
lama-e34
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#60 Příspěvek od lama-e34 »

Tak já jí kupoval za 2.300,- což si myslím, že je super cena, kupoval jsem jí na netu , s tím, že mi ji dovezly ihned druhý den, byla zabalena komplet ve folii, samosebou vystavená faktura a vyplněný záručák, navíc, když by se mi vysypala a náhodou se cukaly s reklamací, mám to 90km k nim, abych jí případně jim vrátil výlohou zpátky.

Auto mám také v automatu, předchozí e34 tour, jem měl v manuálu, ale když to tak vezmu obě mají své výhody, manuál na zimu je trochu lepší, ale na povezeníčko jsem si nemohl automat vynachválit, jen mne čeká ještě výměna oleje. Ale to až dostanu toho šotka pryč, abych tam mohl sjet, bydlím na malém městečku do Č Budějic k Dědkovi to mám 50km. Má zlaté ruce.

Mno jediné co mne napadá jsou ještě vstřiky, že by se odporoučely. :cry:
Odpovědět