Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Pomoc s výběrem E39
Ahoj chlapci, něco sem pročetl na fóru, takže už mám lehce představu, ale každopádně bych se ještě rád poradil s mým konkrétním případem. Mám Mondeo rok 97 1.8 16V a chystám se ho prodat, nejdřív sem uvažoval o Passatu v naftě, ale pak mi padlo do oka BMW E39. Teď sem se začal schánět a koukat po inzerátech. Mám představu takovou, chtěl bych manuál (kvůli snad větší spolehlivosti), naftu, protože budu řešit spotřebu a celkově náklady na provoz, auto budu kupovat taky z důvodu častějších cest do Berlína a zpět do Prahy tak 1 týdně plus trasa Praha- Jihlava, jinak couračky po Praze. Takže bych to viděl na 525 nebo max 530 ale tady už začíná můj hlavní dotaz, a to je hlavní rozdíly mezi těmito motory. Chci se zeptat jestli je spotřeba srovnatelná a který z těch motorů má větší životnost, popřípadě na co si dát pozor při koupi jestli tyto motory maji nějaké konkrétní neduhy. A jestli někdo má zkušenost s poruchovostí nebo cenou dílů v porovnání s konkurencí. Předem díky věřím že dobře vyberu, jsem i omezen financemi, vím že mi za to mnozí budou nadávat, ale představoval sem si to auto do 120- 140 tisíc tak doufám že za tu cenu pujde sehnat slušnej kousek. Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 123
- Registrován: pát 25.01.2008 01:00
capri píše:a co třeba zkusit hledat a nečekat že to za vás někdo najde
já hledal, hledám dál, tak samozřejmě sem se už lecos dočetl, ale mě jde o konkrétní srovnání a konkrétní případ a k tomu zatim konkrétní info nemam, našel sem pro mě polovičatý odpovědi a informace, právě třeba tu, že tyhle motoru už se nedaj sehnat v dobrym stavu nebo jen výjmečně, což me trošku znepokojilo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
urcite se vyhybej 525tds/td - motor stare koncepce.
vzhledem k tvemu rozpoctu bych vybral 530d kolem roku 2000. ja mam 1999 touring 530d (pred faceliftem) s manualem a spokojenost. ohledne spotreby - predchozi majitel mel dle BC dlouhodobou na 8.5 litrech, ja jezdim mezi 6.5-7 (v kufru vozim psa, takze vetsinou klidnejsi jizda, ale zadny ultraklobouk) - cca 50/50 praha a mimomesto. kdyz narazis na 525d v slusnem stavu, urcite se ji nemusis bat, motor jen o neco malo vykonnejsi, rapidnejsi ubytek na spotrebe moc ale necekej.
dily stoji podobne jak na koncern.
vzhledem k tvemu rozpoctu bych vybral 530d kolem roku 2000. ja mam 1999 touring 530d (pred faceliftem) s manualem a spokojenost. ohledne spotreby - predchozi majitel mel dle BC dlouhodobou na 8.5 litrech, ja jezdim mezi 6.5-7 (v kufru vozim psa, takze vetsinou klidnejsi jizda, ale zadny ultraklobouk) - cca 50/50 praha a mimomesto. kdyz narazis na 525d v slusnem stavu, urcite se ji nemusis bat, motor jen o neco malo vykonnejsi, rapidnejsi ubytek na spotrebe moc ale necekej.
dily stoji podobne jak na koncern.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
hlavne motor musi mit uplne klidny volnobeh a tahnout skoro linearne v celem spektru otacek (ne jako tdi, ktere do 2k ot nejedou a po 3k ot taky ne a jen rvou)..... vstriky nejsou levna sranda... kamos jezdi s 525d za 6,3 dlouhodobe a nijak to nesetri, oproti 530d tam teda uspora ve spotrebe je.... je to slabsi, ale porad to oproti 1,8 v benzinu pojede.... 350Nm od cca 2k otacek..... jsou to uz stare auta, takze musis pocitat, ze se obcas neco pokazi (vstrik - cca 8k za jeden, taky jsem v okoli, ale i tady v posledni dobe videl, ze odeslo cidlo na vacce cca 3k kc). Zbytek uz je snad u vsech aut stejny (co se tyce kontroly pred prodejem.... diagnostika v autorizovanem servisu urcite neni na skodu a muze ti hodne usetrit)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 123
- Registrován: pát 25.01.2008 01:00
nic extra vůči ceně vozu, myslim že je to tak kolem 2tis , ta diagnostika. No ale mě trošku vyrušili ty vstřiky
Nechtěl bych je měnit. Malo ktery auto je tak pohodlny jako bmw, ted jezdim 20 let starou vymlácenou petkou a porad je to lepsi nez cokoliv o 10 let novejsiho. Vubec nevim do ceho pujdu zatim vede passat , pak 530d kombi a pak mozna i toho sedana. Vybrat auto v cechach nejhorsi, sama levota. Ty němčoury nejsou od věci , ale co tak obcas kouknu tak se mi zda ze je to tam drazssi nez u nas, ale ten stav bude asi adekvatnejsi.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Zkopíruju sem můj post z jiného topicu:
Auto bych koupil klidně tady (model po faceliftu), pokud bylo před nedávnem dovezené. Před testovací jízdou ho nech ohřát a vyzkoušej zátah při rozjezdech. Když jsem kupoval auto já, tak jsem narazil na hrozný mrtvoly. Jinak dieslu bych se nebál, tenhle motor je výbornej a pokud předchozí majitel nebyl prase, tak by neměl být problém ani s turbem. Při jízdě pozorně poslouchej, jestli nevychází žádný klepání od přední nápravy. Pokud chceš automat, tak si dej pozor, zda řadí okamžitě a bez cukání.
Co se týče interiéru, pokud jsi puntičkář, zkontroluj držáky na nápoje, který bejvají často rozsypaný a kvalitu displejům, jestli na nich nechybí pixely (dá se to spravit). Vyzkoušej pořádně brzdy, je to přece jen velký a těžký auto a destičky a kotouče dostávají řádnej záhul. A zkusil bych tam, jak bude startovat při ohřátí těsně nad modrou čárkou. Zkontroluj taky parkovacího asistenta, zda reagují všechna čidla.
Spotřeba - dokonce i na Vysočině tohle auto dokáže jet za 6 litrů. Benzín za 13. Pokud chceš model s navigací, tak se snaž sehnat MK4 (poznáš ji podle DVD mechaniky v kufru). Potom vyzkoušej, jestli funguje rádio a je-li možnost a budeš brát kombíka, tak si ho nech zvednout a prohlídni zadní měchy, jestli už nejsou zteřelé (na 90% budou).
Auto bych koupil klidně tady (model po faceliftu), pokud bylo před nedávnem dovezené. Před testovací jízdou ho nech ohřát a vyzkoušej zátah při rozjezdech. Když jsem kupoval auto já, tak jsem narazil na hrozný mrtvoly. Jinak dieslu bych se nebál, tenhle motor je výbornej a pokud předchozí majitel nebyl prase, tak by neměl být problém ani s turbem. Při jízdě pozorně poslouchej, jestli nevychází žádný klepání od přední nápravy. Pokud chceš automat, tak si dej pozor, zda řadí okamžitě a bez cukání.
Co se týče interiéru, pokud jsi puntičkář, zkontroluj držáky na nápoje, který bejvají často rozsypaný a kvalitu displejům, jestli na nich nechybí pixely (dá se to spravit). Vyzkoušej pořádně brzdy, je to přece jen velký a těžký auto a destičky a kotouče dostávají řádnej záhul. A zkusil bych tam, jak bude startovat při ohřátí těsně nad modrou čárkou. Zkontroluj taky parkovacího asistenta, zda reagují všechna čidla.
Spotřeba - dokonce i na Vysočině tohle auto dokáže jet za 6 litrů. Benzín za 13. Pokud chceš model s navigací, tak se snaž sehnat MK4 (poznáš ji podle DVD mechaniky v kufru). Potom vyzkoušej, jestli funguje rádio a je-li možnost a budeš brát kombíka, tak si ho nech zvednout a prohlídni zadní měchy, jestli už nejsou zteřelé (na 90% budou).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
věřili byste tomuhle ? mě se to zdá přehnaný http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1
nebo tomuhle ? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=2
nebo tomuhle ? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=2
Ani jednomu nevěř, u žádného z inzerátu není tel. číslo a jak už se tady někde psalo, je to PODVOD. Prodávájící samozřejmě takové auto nevlastní a snaží se z lidí vytáhnout peníze, které mu zájemce pošle předem jako zálohu.
Také jsem asi 2x reagoval na takový inzerát, když jsem sháněl auto... Odeslal jsem mail, že mám zájem o nabízený vůz (německy), odpověď přišla v angličtině, pokaždé ze stejným scénářem. Pokaždé auto prodával člověk, který se stěhuje do Anglie, a proto ho musí rychle prodat a chtěl se domluvit na záloze, kterou jsem mu měl poslat. To jsem samozřejmě neakceptoval, tudíž skončila komunikace.
Závěrem: Na takovéto podezřelé inzeráty nereaguj, je to ztráta času
Také jsem asi 2x reagoval na takový inzerát, když jsem sháněl auto... Odeslal jsem mail, že mám zájem o nabízený vůz (německy), odpověď přišla v angličtině, pokaždé ze stejným scénářem. Pokaždé auto prodával člověk, který se stěhuje do Anglie, a proto ho musí rychle prodat a chtěl se domluvit na záloze, kterou jsem mu měl poslat. To jsem samozřejmě neakceptoval, tudíž skončila komunikace.
Závěrem: Na takovéto podezřelé inzeráty nereaguj, je to ztráta času

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 123
- Registrován: pát 25.01.2008 01:00