Díky za rady.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak vyčistit olejový chladič na automat??
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Já chladiče (i celý motor) čistím Wapkou, předtím nastříkám nějaký přípravek, který v tom servisu používají na čištění motorů. Buďto česká klasika http://autokosmetika.heureka.cz/velvana ... oplachova/ , dobré zkušenosti mám s tímto : http://www.gratia.cz/brillmotor-2?cid=93 . Kupovat celé to nemusíš, stačí nastříkat něco, co na ty motory používají, nechat chvilku 3-5 minut působit a potom prostříkat Wapkou. Pokud to máš vymontované, stačí i parní čistič http://www.kasa.cz/bila-technika/obchod ... boryA_PNO3 .
Čistota chladiče je pro automat dost důležitá, protože když se ten olej přehřeje, začne to blbě řadit a spousta lidí si myslí, že automat skončil. Jsou tam 3-5 chladičů za sebou - intercooler, voda, (olej motoru), olej automatu a klima. Když bylo venku 30+, tak mi při větším zatížení (v kopcích na okresce) spínala viska, předtím sepnul naplno elektrický větrák klimy a nebudeš věřit, kolik to sebralo výkonu z motoru a mě sebevědomí.
Když jsem to čistil poprvé, divil jsem se, kolik špíny a nečistot (lístečky, stébla trávy, mouchy) odtud vyteklo. Po tom vyčištění už viska nikdy v kopcích nesepla (nebo větrák klimy naplno). Ale funguje - větrák jsem prověřil INPOU a viska sepla v Praze, kde to jinak než přískokem vpřed nejde.
Edit : Na chladič stlačeného vzduchu jsem nějak zapoměl a ten bývá skutečně dobře zas.... .
Čistota chladiče je pro automat dost důležitá, protože když se ten olej přehřeje, začne to blbě řadit a spousta lidí si myslí, že automat skončil. Jsou tam 3-5 chladičů za sebou - intercooler, voda, (olej motoru), olej automatu a klima. Když bylo venku 30+, tak mi při větším zatížení (v kopcích na okresce) spínala viska, předtím sepnul naplno elektrický větrák klimy a nebudeš věřit, kolik to sebralo výkonu z motoru a mě sebevědomí.
Když jsem to čistil poprvé, divil jsem se, kolik špíny a nečistot (lístečky, stébla trávy, mouchy) odtud vyteklo. Po tom vyčištění už viska nikdy v kopcích nesepla (nebo větrák klimy naplno). Ale funguje - větrák jsem prověřil INPOU a viska sepla v Praze, kde to jinak než přískokem vpřed nejde.
Edit : Na chladič stlačeného vzduchu jsem nějak zapoměl a ten bývá skutečně dobře zas.... .
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To JaneCk : Díky za technickou připomínku - takže radši "lechtat", než aby jsi ostrým paprskem vody vymetl s nečistotami i ty "voštiny" = jemné plíšky, které jsou mezi jednotlivými sekcemi chladiče vody, oleje nebo klimy. Spíše bych volil takovou tlakovou myčku, která umí vyvíjet páru, než ostrý paprsek. A směrovat ani ne tak do ledvinek, ale tím otvorem níže. A ještě je dobré to zkusit i z druhé strany chladičů, tu trysku prostrčit mezi lopatkami vrtule a jemným proudem vypláchnout. Oni ty chladiče fungují jako sítko, protože ty mechanické nečistoty přiletí zepředu a dopředu zase musí odejít. Propasírovat takového čmeláka nebo vosu skrz 3 chladiče je evidentní blbost.
To ady123 : Jako čím propláchnout ten chladič převodovky zevnitř ? Nejlépe ničím, pokud ten chladič budeš mít vymontovaný nebo odpojený, tak jen profouknout vzduchem, ale tam se nečistoty neusazují, tam to proudí.
To Marten :S tím zavařením si nejsem docela jistý, jestli to vůbec půjde. Pokud je děravá horní nebo dolní komora, tak asi ano. Ale pokud je děravá některá z těch tenkých trubiček, tak se to dělá tak, že se prostě uprostřed přestřihne a konce se několikrát přehnou a tím zaslepí. Ale přitom se poškodí ty jemné voštiny, takže výsledny efekt je sporný. Asi bych zkusil použitý z vrakárny, nový stojí přes 250 Euro.
To ady123 : Jako čím propláchnout ten chladič převodovky zevnitř ? Nejlépe ničím, pokud ten chladič budeš mít vymontovaný nebo odpojený, tak jen profouknout vzduchem, ale tam se nečistoty neusazují, tam to proudí.
To Marten :S tím zavařením si nejsem docela jistý, jestli to vůbec půjde. Pokud je děravá horní nebo dolní komora, tak asi ano. Ale pokud je děravá některá z těch tenkých trubiček, tak se to dělá tak, že se prostě uprostřed přestřihne a konce se několikrát přehnou a tím zaslepí. Ale přitom se poškodí ty jemné voštiny, takže výsledny efekt je sporný. Asi bych zkusil použitý z vrakárny, nový stojí přes 250 Euro.
