Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna E39 530d za 530i - co myslíte?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#1 Příspěvek od StepanMatl »

Zdravím, naskytla se mi příležitost prodat moji 530d kámošovi a koupit 530i. Obě auta jsou v perfektním stavu.ˇ
Udělali byste to? Jak velký bude rozdíl ve spotřebě? Papírům nevěřím :).
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Marten »

Spotřeba samozřejmě záleží na pilotovi a na trasách jaký jezdíš. :D
Nevím jestli jsi už v tom 530i jel, ale oproti 530d má o dost slabší tah díky menšímu kroutícímu momentu který se dostavuje až ve vyšších otáčkách.
Mě osobně to oproti 530d neoslovilo, ale na druhou stranu je u toho menší pravděpodobnost, že se ti něco pokazí (i když ty asi budeš vědět co v tom máš).
Spotřebu jsem měl mezi 10-11 litry. Na dálnici se dá dostat i pod 9L ale pokud jezdíš město a krátké couračky tak kolem 11-12L. Ale deset řidičů může mít deset různých spotřeb. Já měl to co jsem napsal.
Pokud je ta 530d v perfektním stavu a řešíš spotřebu tak bych si ji asi nechal.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#3 Příspěvek od StepanMatl »

Fakt je tam tak obrovská spotřeba? Já jezdím s 530d za 6 - 8 litrů...
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Marten »

No jestli je obrovská to nevím, ale je taková jak jsem psal. Pokud bys to dal na LPG, pak by to bylo asi zajímavější než ne nafta, ale takto je tam rozdíl 2-3L... A pokud to někdy trochu víc proženeš, promítne se to do spotřeby razantněji než u nafty. :?
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#5 Příspěvek od Kail »

No počítej s tím že s 530i rozhodně nepojedeš pod 10l dlouhodobou ani když se budeš sakra snažit.Spíš se připrav na těch 11-12-13l...
Výhoda je že s 530d se naopak nedostaneš nad 10l snad ani když budeš chtít.To s tou 530i se dostaneš na 15 a víc ani nemrkneš :idea: .
Navíc si nemyslím že je 530i lepší na jízdu,o něco rychlejší bude to je jasný,ale v otáčkách a opět s vysokou spotřebou.

Za mně jasně 530d.Když změnu tak za 540i :)
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Marten »

Kail píše: Za mně jasně 530d.Když změnu tak za 540i :)
Vidím to stejně :wink:
mrzolt
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: pon 05.06.2006 00:00

#7 Příspěvek od mrzolt »

mel jsem obe auta 530d dobra spotreba , prijemnej vykon. 530i jela o dost lip ,ale je to vykoupeny spotrebou dalku jsem jezdil v pohode pod 9l. Pokud neresis spotrebuju urcite 530i je i spolehlivejsi
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#8 Příspěvek od Filozof »

Fakt nevím ale když mám dobrej kousek 530d tak bych do 530i asi nešel. Při běžném provozu to pomalu nepoznáš a že si párkrát šlápneš a poslechneš R6 je sice pěkné ale taky ta spotřeba jde nahoru ...
Spočítej si kolik najezdíš zda to má smysl .... jedine pokud bys šel z nejaké holoty do vybavené to by pak možná melo smysl .... ale počítej jestli hodně jezdíš a svižně , tak ti to udělá s benzínem v peněžence trošku vichr.

Ono jezdit pruměr 7litru nebo 11 je rozdíl. pokud najedeš třebas 40tis ročně si to spočítej..... záleží fakt na co auto máš a kde jezdíš stav obou aut. jinak po 3l nafte jedine 3L-bi turbo čipovanej novější motor to je peklo
nebo 4,4ku benzín která je ale už slabší jak ten novej 3litr. pak už jedině M POWER. :)
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od Marda »

Jestli je ta tvoje 530d ve slušným stavu a autu dáváš pravidelnou údržbu, víš že nemá problémy, tak nevidím jedinej důvod se jí zbavovat a měnit za 530i. Jedině že by ti chyběla vůně benzínu :D
Pokud by jsi se teď rozhodoval o koupi ojeté 5-ky, pak bych jistě preferoval 530i, o tom není pochyb, ale to je jiná situace.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Klubové ID: 2455

#10 Příspěvek od StepanMatl »

Tak myslím že je to jasné, ale ty vaše spotřeby se mi nějak nezdají... Měl jsem Omegu 2.6i, byl to hroznej žrout, ale když jsem se krotil tak se s ním dalo jet za 7-8 litrů.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Marten »

No jestli chceš slyšet nižší spotřebu tak se na to zeptej na Opel klubu. :lol: :lol:
Bobo Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Jeneč, Praha -západ
Klubové ID: 1366
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Bobo Člen Klubu »

je pravda co se píše, mohu porovnat, mam 530D sice automat a mlada jezdi 7,5-8,5 L. Já sem asi moc těžkej :-) jezdim 9-10 max. Druhé máme 8R 535i a spotřeba je 12 benzin a 14 lpg. Je pravda ze z 535i je vetší zábava :-) ale má žena to neoceni furt mě mlátí do ramene ...Jestli řešíš penize tak se "déčka" nezbavuj.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od RuDoSh »

Kail píše:No počítej s tím že s 530i rozhodně nepojedeš pod 10l dlouhodobou ani když se budeš sakra snažit.Spíš se připrav na těch 11-12-13l...
Výhoda je že s 530d se naopak nedostaneš nad 10l snad ani když budeš chtít.To s tou 530i se dostaneš na 15 a víc ani nemrkneš :idea: .
Navíc si nemyslím že je 530i lepší na jízdu,o něco rychlejší bude to je jasný,ale v otáčkách a opět s vysokou spotřebou.

Za mně jasně 530d.Když změnu tak za 540i :)
To si cucas z prstu, ze? :-) Pred cca 3ma rokama jsem mel 528i touring a dlouhodoba spotreba 10,5l (stejna jako jsem mel s TDS v automatu e34)... a to jsem na to celkem slapal. Ted mam tyden jako druhe auto 525i (e39 facelift) a po 1000km normal jizdy mam spotrebu 9,7l (prevazne kratsi trasy po a v okoli Zlina) a rozhodne nedelam brzdu provozu, ale snazim se jezdit predpisove (mirne nad at neplatim pokuty :) )..... jezdit s 530i za vic jak 11,5l mi prijde kravina, to bys na to musel fakt porad (zbytecne) slapat.

Jinak bych 530d za 530i nemenil. Doted jsem jezdil v dyzlech v automatu (200+ koni) a navrat do benzinu v manualu je trochu sok :-D vespod to fakt nejede a musi se to tocit..... na to jsem si uplne odvyknul.... :-)

Jinak s tou vymenou za 540i bych souhlasil :-) ale tam to asi bude kolem tech 12l-13l/100km.
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice
Klubové ID: 908

#14 Příspěvek od kamikaze5100 »

Hoj mam 530i automat E39 a po městě mam 12,2L, když jedu dalku, měl jsem předpisově v klidečku 8,7L 4lidi a zapnuta klima, když to nehlidam a jedu dalku ne na spotřebu tak mam 9,8L vyskoušeno nekolikrat, :wink:

Nevim jak u manualu ale automat bere takhle 8)
Honza83
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 24.01.2009 01:00
Bydliště: ČR

#15 Příspěvek od Honza83 »

některé příspěvky mě baví, mám sice E60 530i, ale to je jedno, předpisová jízda, žádná brzda provozu, ale stejně jako všichni kolem dálka mezi 8-8,5, město 10,5-11 klidnou jízdou, agresivní styl dálka 10-11 max!!, město nevím nejezdím tak po městě...
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od wEnC »

Benzín jede v průměru za o 2-3l více než srovnatelná nafta.
Když budu jezdit s e39 528i po městě každej den do práce 2km tam a 2 zpátky, tak se pod 12-13l nedostanu ani když plyn budu lechtat malíčkem.
Ale s ohřátým autem už ani po městě není problém se držet kolem těch 9-10l.
Jinak běžná štreka po okreskách 7-8l. Známá trasa úspornou jízdou se dá jet i za 6.5-7l, auto to dokáže, řidič už většinou ne.
Ale já pendluju hlavně po městě, takže mám průměr 10-11l a je to prostě tak a nic na tom nezměním.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od RuDoSh »

wEnC píše:Benzín jede v průměru za o 2-3l více než srovnatelná nafta.
pokud se na to neslape..... pak ma nafta navrch.... :-)
pavelk
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Klubové ID: 2297

#18 Příspěvek od pavelk »

také mám 530i a spotřeba jak píšou nademnou, dálky 8-9 a krátké trasy nebo město 10-11, spotřebu si hlídám abych měl přehled o nákladech na provoz při podnikání 8)
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#19 Příspěvek od brumlae34 »

Mam 530d tour a spotreba na courani 8,1 L dalka pod 7 L, ale musim oponovat. Bratranek ma 530i v man. a jezdi couracky a ma dlouhodobou spotrebu 8,5 L , je sice brzdou provozu (nekdy) , ale jde to i pod 9L !!!
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#20 Příspěvek od jurasis »

Minulý rok jsem jel z Prahy (přes celou Prahu) do Tišnova, průměrná rychlost 128km/hod. a spotřeba 9 l /100.
Normálně mám průměr 11 (plný kufr a ve 3-4 lidech), většinou dálnice a město.

Po všemožných hokus pokusech posledního půl roku jsem vypozoroval, že jen studené starty dokážou hejbnout spotřebou třeba o 3 litry nahoru. Škoda že nemám NT, celkem by mě zajímalo srovnání...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Odpovědět