Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 523i - Od jakého roku výroby koupit?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
Zdar chlapi,
Chci si koupit e39 523i (125 kW) v manuálu. Od známého jsem dostal dobře míněnou radu, že v žádném případě nebrat první roky tzn. 1995 a 1996 (prý nevychytané chybky nové řady, čemuž bych osobně i věřil). Pokud mám něco koupit tak auto vyrobené po 09/1998 - že od tohoto data proběhly na motorech úpravy které mají vliv na životnost, provoz, chod apod.
Proto se Vás ptám, je to pravda, nebo jenom kec a motor v 523i e39 je identický po celou dobu jeho výroby až do nahrazení silnějším 141kW motorem v e39 označované jako 525i?
A ještě jeden dotaz, jak moc je znát rozdíl mezi 523i a 528i co se týká dynamiky?
Díky za opovědi!
tt
Chci si koupit e39 523i (125 kW) v manuálu. Od známého jsem dostal dobře míněnou radu, že v žádném případě nebrat první roky tzn. 1995 a 1996 (prý nevychytané chybky nové řady, čemuž bych osobně i věřil). Pokud mám něco koupit tak auto vyrobené po 09/1998 - že od tohoto data proběhly na motorech úpravy které mají vliv na životnost, provoz, chod apod.
Proto se Vás ptám, je to pravda, nebo jenom kec a motor v 523i e39 je identický po celou dobu jeho výroby až do nahrazení silnějším 141kW motorem v e39 označované jako 525i?
A ještě jeden dotaz, jak moc je znát rozdíl mezi 523i a 528i co se týká dynamiky?
Díky za opovědi!
tt
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Tím motorem v roce 98 pravděpodobně myslel motor M52TU, tedy s proměnným časováním jak sacích, tak výfukových ventilů... Průběh výkonu a točivého momentu je opětovně o něco dál, pokud jde o tu životnost, údajně by měly být vyřešeny nějaké problémy s vrstvou nikasilu ve válcích. Tato vrstva je problémem tam, kde je v benzinu vyšší obsah síry. Ta tuto vrstvu narušuje...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
Zdar chlapi!
Sice trosku s odmlkou, ale tu e39 jsem si poridil... Je to 523i r.v. 07/1997, prodana ve Svedsku - serviska, vse ok.
K vybave - kuze, automat, dvouzonova klima, multifunkcni volant, original cd, tempomat, chrom paket, destovy senzor, atd... Co me trosku rozciluje, ze nemam mereni prumerne spotreby, ale aspon je tam ten merak ktery mam porad za cislici 20...
Co se tyka jizdnich vlastnosti, tak auto je ok, vzal jsem to ke kamaradovi co dela jenom Bmw, tak jsme s tim prolitli par okrsek - nic neboucha, neklepe, netahne do strany, automat radi jak ma, dokonce funguje i streptronic, brzdi, sviti, troubi...
Zjistene zavady - sviti cidlo airbagu, nefunguje rucni brzda, rezne mi viko kufru, ale byl jsem uklidnen ze to vsechno jsou detske zavady ktere proste e39 miva...
Jinak si myslim ze to je paradni povozeni, auto je zvenku i zevnitr extreme zachovale, asi se o to Sved staral - jezdilo to tam az do pulky roku 2007.
Plany: vymenit kotouce a desticky na celem aute + rucni brzda, letni kola - moc by se mi libili 17´ design alá M6.
Posilam tri fotky at mate predstavu.
tt
Sice trosku s odmlkou, ale tu e39 jsem si poridil... Je to 523i r.v. 07/1997, prodana ve Svedsku - serviska, vse ok.
K vybave - kuze, automat, dvouzonova klima, multifunkcni volant, original cd, tempomat, chrom paket, destovy senzor, atd... Co me trosku rozciluje, ze nemam mereni prumerne spotreby, ale aspon je tam ten merak ktery mam porad za cislici 20...

Co se tyka jizdnich vlastnosti, tak auto je ok, vzal jsem to ke kamaradovi co dela jenom Bmw, tak jsme s tim prolitli par okrsek - nic neboucha, neklepe, netahne do strany, automat radi jak ma, dokonce funguje i streptronic, brzdi, sviti, troubi...

Zjistene zavady - sviti cidlo airbagu, nefunguje rucni brzda, rezne mi viko kufru, ale byl jsem uklidnen ze to vsechno jsou detske zavady ktere proste e39 miva...
Jinak si myslim ze to je paradni povozeni, auto je zvenku i zevnitr extreme zachovale, asi se o to Sved staral - jezdilo to tam az do pulky roku 2007.
Plany: vymenit kotouce a desticky na celem aute + rucni brzda, letni kola - moc by se mi libili 17´ design alá M6.

Posilam tri fotky at mate predstavu.

tt
- Přílohy
-
- 15112010076.jpg (69.54 KiB) Zobrazeno 576 x
-
- 15112010077.jpg (75.32 KiB) Zobrazeno 576 x
-
- 15112010075.jpg (76.35 KiB) Zobrazeno 576 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Fotky dej sem http://imageshack.us/ a pak sem zkopíruj vygenerovanou adresu URL.tancici_tloustik píše:Nvm proc to nechce ukazat obrazky, mam je tam nahrane, ale v prispevku se nezobrazi... Admini nejake rady...?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
od 9/98 bylo těch změn víc. M52TU má třeba proti staršímu M52 také jinak řešené proudění chladící kapaliny blokem i hlavou, chlazení je rovnoměrnější a účinnější, termostaty mají elektrické přihřívání (při vyšší zátěži motoru se otvírají při nižší teplotě). M52TU má trvanlivé ocelolitinové vložky válců, M52 měl jen hliníkový blok s nikasilovým povrchem válců. Atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
cmelaku, diky Ti za radu, nenapadlo me uploudnout je na jiny server...
http://img641.imageshack.us/i/15112010075.jpg/
http://img5.imageshack.us/i/15112010076.jpg/
http://img710.imageshack.us/i/15112010077.jpg/
Pravda, chtel jsem sice mladsi kousek, jenze necekane prisel kamarad bud ze mi tohle Bnw necha nebo ze si mam naveky jezdit v Pižótu.
Chlapi, po kolika km v tehle motorech menite olej? Servisak mi rikal ze je lepsi kratsi interval (10tkm), prave diky mariem42 vzpominanemu hliniku v motoru...
Joo, a ve velikem TP mam zapsano BNW, ja jsem vzdycky vedel ze to je Bayerische Notoren Werke.


http://img641.imageshack.us/i/15112010075.jpg/
http://img5.imageshack.us/i/15112010076.jpg/
http://img710.imageshack.us/i/15112010077.jpg/
Pravda, chtel jsem sice mladsi kousek, jenze necekane prisel kamarad bud ze mi tohle Bnw necha nebo ze si mam naveky jezdit v Pižótu.

Chlapi, po kolika km v tehle motorech menite olej? Servisak mi rikal ze je lepsi kratsi interval (10tkm), prave diky mariem42 vzpominanemu hliniku v motoru...
Joo, a ve velikem TP mam zapsano BNW, ja jsem vzdycky vedel ze to je Bayerische Notoren Werke.


- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2214
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
Ja s tim autem byl na oleji pred tydnem, byl tam tech cca 15tkm, a uz byl celkem dost jetej, menili jsme i filtry (pri vymene to vzdy nechavam delat), a ty byly taky dost KO. Vzhledem k tomu ze ja s tim autem najedu 10 tkm za cca 3 mesice, tak bych to klidne mohl menit v kratsich intervalech, to zase takova zatez pro penezenku neni.
Samozrejme taky zalezi na oleji, kdyz tam naleju 15w40 z Tesca tak pak taky na vymenu muzu jet po 5tkm.
Sakra dave155, jestli mi poradis jak to mam nastelovat, tak to pujdu udelat hned ted! Celkem mi vadi ze tenhle detail nikde nevidim...


Sakra dave155, jestli mi poradis jak to mam nastelovat, tak to pujdu udelat hned ted! Celkem mi vadi ze tenhle detail nikde nevidim...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00
Prirucku budu muset nekde stahnout, pac ja k tomu dostal jenom ve svedstine, a to fakt neprelouskam...
Tak aspon vim ze to to auto umi.
Co se tyka 528, tak tu bych radsi, co si budem povidat, jenze ja musel vzit co bylo zrovna na sklade, takze kdyby to byla 520, tak mam 520... Ale co, aspon mam pov. ruceni za 2500,- na rok.


Co se tyka 528, tak tu bych radsi, co si budem povidat, jenze ja musel vzit co bylo zrovna na sklade, takze kdyby to byla 520, tak mam 520... Ale co, aspon mam pov. ruceni za 2500,- na rok.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv 11.03.2010 01:00