Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

vymena mtf volantu - problem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
nehpo
Registrovaný
Příspěvky: 2320
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 71

#1 Příspěvek od nehpo »

menil som mtf volant (4raminko za M), vymena prebehla bez problemu ale po zapojeni baterky mi prestalo fungovat PDC, radio, spustenie interieroveho osvetlenia pri vytiahnuti kluciku a signalizavia smeroviek a dialkacov na palubke...

poistky su OK, tempomat na novom volante funguje....


co s tym?

diky moc
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

zkratovana sběrnice ibus.. klasika. ty stare tlačitka nejsou stejna jako ta nova (stejně to ma i e38 tam novější volant se starym tež neprohodíš jen tak). většiou to odstavi celou komunikaci na ibusu ale nic se nestae jineho... takže to dej nekomu kdo ma schema noveho i stareho a at přehodi jinak piny..
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od George_D »

Snejk: Super díky, něco podobného jsme předpokládali jako poslední možnost, ale nehpo tvrdil, že každej řikal že se to prohodí a bude to šlapat. Takže asi tomu tak uplně neni :?

Stačí vyměnít jen ten kroužek na volantu, nebo se musí přepinovat někde jinde?? Má někdo nějaký navod, schema, nebo aspon informaci, že to opravdu jde tak udělat??
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Snejk »

nooo co sem koukal tak kroužek se měnit nemusí počet drátů je tam komplet stejnej. jen je jina konfigurace.... a to hlavní čeho se teda obávám je, lae to sem ještě nezkoumal jestli ty stare tlačitka nemaji jednotku "někde podvolantem" protože ty nová jsou na sběrnici přímo a sou zárovej jednotka...(miguel určitě ví)
ja se v tom nějak pohrabu až stahnu schemata pořádný a dam navod...
popř. neni problem v praze to udělat, vč. diag atd...
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#5 Příspěvek od jarda »

Krabička někde pod volantem je do roku 1996.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
nehpo
Registrovaný
Příspěvky: 2320
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 71

#6 Příspěvek od nehpo »

snejk: diky moc za info - nebudes nahodou na regionale? :D

nahodil som zatial povodny volant a vsetko slape (okrem PDC teda :roll: )
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Snejk »

ve čtvrtek nejspiš jo
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od George_D »

Fajn :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Snejk »

hm ja sem ale pěkný koště a diagnostiku sem nechal na akci v jižnich čechach , budu ji mit až v sobotu. takže se ale klidně pak mužem někde sejít a pořešit to PDC...
nehpo
Registrovaný
Příspěvky: 2320
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 71

#10 Příspěvek od nehpo »

fajn diky pokecame uvidime - diag priveze PavelH tak s tym snad nieco vymyslime....
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

The steering wheel-mounted buttons on your car transmit analog signals to an intermediate communications processor that then hooks into the I-Bus. 09/96+ cars have button pods that speak I-Bus natively, so the intermediate processor isn't necessary. Theoretically, you could buy the appropriate newer wheel (just not dual-stage airbag) and assuming the wiring is available and you can figure out how to bypass the communications module and go directly to I-Bus, it might work. Unfortunately, that's an $850+ gamble that nobody I've heard from has successfully taken yet.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Snejk »

zkraceně ... starý maj ještě někde zakopanou krabičku co předava signaly na ibus a ten novej už de na ibus přímo...
nehpo
Registrovaný
Příspěvky: 2320
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 71

#13 Příspěvek od nehpo »

to znamena ze ked mam 7/97 tak to mozeme skusit amputovat komunikacny modul a poslat to priamo na zbernicu ale este nikomu sa to nepodarilo? takze JEBAT? :(
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#14 Příspěvek od jarda »

Mne sa podarilo ten modul rozobrať a nabastliť to do E36 ;)
Ak máš auto po 96 a volant do 96 tak by to malo znamenať dať si do auta aj tú krabičku, pripojiť ju na napájanie, signál z tlačítiek pripojiť do nej a jej výstup na ibus. Rozhodne to stojí za pokus ak už ten volant máš..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Snejk »

no tak nakonec sem to celý dohonil a žádný krabičky tam nejsou jen sou přehozený dráty :) je tam ibus připojenej do země tak to kratuje. stači prohodit 3 draty a jede to
nehpo
Registrovaný
Příspěvky: 2320
Registrován: stř 27.10.2004 00:00
Bydliště: Praga
Klubové ID: 71

#16 Příspěvek od nehpo »

Snejk píše:no tak nakonec sem to celý dohonil a žádný krabičky tam nejsou jen sou přehozený dráty :) je tam ibus připojenej do země tak to kratuje. stači prohodit 3 draty a jede to
to je vyborna sprava!
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#17 Příspěvek od jarda »

Počkej to znamená že Nehpo má volant po 9/96? Protože na starších krabička 100% je a Ibus je 100% až z ní.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jj, Nehpo mi říkal na regionále, že volant má o pár měsíců novější než auto...
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Klubové ID: 1858
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od ericV8 »

tak jsem vymenil 4 ram z me e39 r.v. 96 za M triram. z 98, konektory vsechny pasuji. Volant sviti, tempomat faka, ale to je vse :)
Nefunguje ovladani radia, prehazovani stanic a hlasitost. A navic se mi porad ted zapina vnitrni okruh, takze mam vecne zamlzeny okna, tak jsem musel ty tlacitka odpojit a uz se nazpina. Bude v tom nejakej cert.
Piny jsem prehazoval, ale nefaka to.
Snejku co ted ?
Odpovědět