Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nejede ventilátor E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1540
- Kontaktovat uživatele:
S největší pravděpodobnosti je to ježek.
je to ta 3jka
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-64_1029/
Ale ještě bych skontroloval pojistky.
je to ta 3jka
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-64_1029/
Ale ještě bych skontroloval pojistky.
presne to ted resim: rano prijdu k autu a prazdna baterka - uz se mi to stalo 3x za poslendi 2 mesice (predtim se mi to stalo tak rok a pul zpatky - to s tim mohlo souviset ale taky nemuselo), staci vzdy jen na 15min pripojit nabijecku a nastaruju...Frosty píše:Ježek je součástka, která žije vlastním životem, nezávisle na vůli provozovatele auta. Klidně dokáže samostatne spustit větrák v uzamčeném autě a vytlouct baterii. :P
ale o vikendu jsem nahodou sel k autu neco vzit z kufru a zjistil jsem ze se spousti vetrak - 10s jede, pak 10s ne, tohle se zopakuje asi 5x, pak je tak minutu az dve klid a znovu se cely cyklus opakuje
ma cenu jezdit nekam na diag nebo mam jit a rovnou jezka koupit a vymenit? jasne to vybijeni by mohlo byt zpusobeno i necim jinym ale kdyz jsem nasel ze se chova takhle tak bych tipnul ze je to dobry misto kde zacit ;)
Ahoj,nemáte prosím představu kde by mohlo být napájecí relé pro větráky na E-39 525tds 97 ? Koupil jsem nového ježka za 2t,pojistky OK,Na displeji normalně nastavím na MAX.ale větrák nevrčí.Nemáte někdo schéma.Počítám že je to řízeno zemí popř. kde najít dráty k motorku.Na diagnostice žádná chyba.Že by odešel motorek se mi nezdá.V podstatě to samé jak popisuje Murfy.Díky za jakýkoliv typ. 

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
tak taky přidám svý trable E39 dvouzónová klima, netočí se mi ventilátor a uvažuju čím to může být,
chvíli jede chvíli nejde, projeví se to většinou z ničeho nic, dřív to dělalo občas teď je to co druhý nastartování a můj postřeh je takový, že když někdy vytočím víc motor nebo projedu nějakou díru rychleji, tak z ničeho nic sepne a valí na plno, ale dnes i ofuk předního okna, který by měl být na plno, jel strašně slabě a nakonec to nejde vůbec, takže ježek nebo kontakt a nebo uhlíky, k tomu se vážou i mý otázky:
1. když manuálně vytočím ventilátor na plno (tedy vypnu funkci AUTO a maximálně zesílím ofuk) a on se netočí má na toto vliv ježek? já myslím že ježek má vliv jen na tu funkci auto a při manuálním ovládání to snad jede přímo přes nějaký odpory atd nebo ne?
2. pokud je to kontakt po čem mám bádat, ovládání atd vypadá v pořáku, měl jsem ho i rozebraný nic spálený atd jen mi v něm hrčí ten malý větráček co táhne vzduch na senzor teploty, ale to určitě nemá na toto vliv
3. pokud je to ventilátor jak ho mám vyndat? nejlépe bez toho, abych musel vytáhnout motor nebo palubku, přeci na to musí být nějaký fígl
4. dá se nějak natvrdo sepnout vetilátor bez toho, abych ho musel vytahovat, neznáte někdo místo, kde by byly k němu přímo dráty, na který bych napojil 12V a vidělo by se, jestli je to opravdu uhlíkama? Třeba někde na tom svazku co vede z ovládání nebo někde za ježkem?
chvíli jede chvíli nejde, projeví se to většinou z ničeho nic, dřív to dělalo občas teď je to co druhý nastartování a můj postřeh je takový, že když někdy vytočím víc motor nebo projedu nějakou díru rychleji, tak z ničeho nic sepne a valí na plno, ale dnes i ofuk předního okna, který by měl být na plno, jel strašně slabě a nakonec to nejde vůbec, takže ježek nebo kontakt a nebo uhlíky, k tomu se vážou i mý otázky:
1. když manuálně vytočím ventilátor na plno (tedy vypnu funkci AUTO a maximálně zesílím ofuk) a on se netočí má na toto vliv ježek? já myslím že ježek má vliv jen na tu funkci auto a při manuálním ovládání to snad jede přímo přes nějaký odpory atd nebo ne?
2. pokud je to kontakt po čem mám bádat, ovládání atd vypadá v pořáku, měl jsem ho i rozebraný nic spálený atd jen mi v něm hrčí ten malý větráček co táhne vzduch na senzor teploty, ale to určitě nemá na toto vliv
3. pokud je to ventilátor jak ho mám vyndat? nejlépe bez toho, abych musel vytáhnout motor nebo palubku, přeci na to musí být nějaký fígl
4. dá se nějak natvrdo sepnout vetilátor bez toho, abych ho musel vytahovat, neznáte někdo místo, kde by byly k němu přímo dráty, na který bych napojil 12V a vidělo by se, jestli je to opravdu uhlíkama? Třeba někde na tom svazku co vede z ovládání nebo někde za ježkem?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Ježek jsou jen elektronické "odpory" - prostě řídí chod toho motoru. Začal bych rozhodně tam. Inspirace třeba tady:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: pát 10.08.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 1853
Ja uz jsem jezka resil taky. Zkus odpojit konektor zjisti kterej je napajeci a propoj ho s jednim s kabelu, ale bacha na kostru tu si zjisti taky, abys to nezkratoval. Jinak po propojeni by se mel sepnout na plno. Jinak to muzou byt i uhliky v motorku. jsou kratky a maj malej pritlak . jak vjedes do diry se to zachveje a chyti kontakt. Neco podobnyho kdyz poklepes starter a potom zase chvily startuje...
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
oka chlapi, takže na opravu ježka se domluvím s dargonem a po vánocích snad bude čas shodit palubku a i preventivně vyměnit uhlíky ve ventilátoru, teď mám dva problémy,
jak tu palubku shodit dolů (e39), abych ničemu neublížil a dal ji tam zase v pořádku zpět?
a jaké uhlíky v tom motorku jsou, abych je rovnou koupil a nemusel to rozdělávat na dvakrát?
jak tu palubku shodit dolů (e39), abych ničemu neublížil a dal ji tam zase v pořádku zpět?
a jaké uhlíky v tom motorku jsou, abych je rovnou koupil a nemusel to rozdělávat na dvakrát?
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
já vím proč si mám nechat vždycky poradit, dargon opravil ježka a už to fouká jak zběsilý a přidávám se k názoru, že ježek je kur*a, která si žije vlastním životem a opravdu si dělá co chce a nikdo ji nedokáže ovlivnit,milo píše:na 99% to bude jezek. pokud je puvodni, rekl bych ze na 100%.
jinak nejlevnejsi je v ACI (platil jsem okolo 1600)
ještě že máme Dargona krotitele ježků


