Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nejede ventilátor E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
marfy
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.01.2007 01:00
Bydliště: Otrokovice

#1 Příspěvek od marfy »

Zdar chlapi,přestal mi běžet ventilátor klimy,digital ok,i když dám ofuk oken,nic se neděje,normálně se vyplní všechny políčka na display a je ticho,nejde vzduch,nefouká.Zkuzte poradit,dík moc.Je to E39,525 Tds.
Horys
Registrovaný
Příspěvky: 230
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1540
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Horys »

S největší pravděpodobnosti je to ježek.
je to ta 3jka
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-64_1029/

Ale ještě bych skontroloval pojistky.
marfy
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.01.2007 01:00
Bydliště: Otrokovice

#3 Příspěvek od marfy »

Zdar,myslel jsem po prozkoumání témat,že by to mohl být ono,má ale myslím protikus,bude potřeba měnit oba díly? Dík moc za radu,marfy.
Horys
Registrovaný
Příspěvky: 230
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1540
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Horys »

Ahoj nevým co máš na mysli ale ten ježek je jen jeden díl přišroubovany dvěma torxi z pravé strany do panelu topení(ten demontuješ dáš novej zapojíš konektor a mělo by to byt ok)
marfy
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 07.01.2007 01:00
Bydliště: Otrokovice

#5 Příspěvek od marfy »

Jo takhle,já myslel že to jsou 2 součásti zapadající do sebe,tak jsem to pochopil z obrázků. No nic méně jsem ráno jel -8 st.C, a ventilátor běžel na všechny režimy.No po neděli se stavím do sezrvisu a domluvím se s nima. Díky moc za rady ,měj se marfy.
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#6 Příspěvek od Frosty »

Ježek je součástka, která žije vlastním životem, nezávisle na vůli provozovatele auta. Klidně dokáže samostatne spustit větrák v uzamčeném autě a vytlouct baterii. :P
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Počkej pár dní, zase bude foukat :wink:
Milhaus_
Registrovaný
Příspěvky: 98
Registrován: ned 03.06.2007 00:00
Klubové ID: 1114

#8 Příspěvek od Milhaus_ »

Frosty píše:Ježek je součástka, která žije vlastním životem, nezávisle na vůli provozovatele auta. Klidně dokáže samostatne spustit větrák v uzamčeném autě a vytlouct baterii. :P
presne to ted resim: rano prijdu k autu a prazdna baterka - uz se mi to stalo 3x za poslendi 2 mesice (predtim se mi to stalo tak rok a pul zpatky - to s tim mohlo souviset ale taky nemuselo), staci vzdy jen na 15min pripojit nabijecku a nastaruju...
ale o vikendu jsem nahodou sel k autu neco vzit z kufru a zjistil jsem ze se spousti vetrak - 10s jede, pak 10s ne, tohle se zopakuje asi 5x, pak je tak minutu az dve klid a znovu se cely cyklus opakuje
ma cenu jezdit nekam na diag nebo mam jit a rovnou jezka koupit a vymenit? jasne to vybijeni by mohlo byt zpusobeno i necim jinym ale kdyz jsem nasel ze se chova takhle tak bych tipnul ze je to dobry misto kde zacit ;)
Zaza
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12.08.2007 00:00
Bydliště: Svitávka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Zaza »

Měl jsem něco podobného ,prostě mě se větrák točil jen jak on chtěl.V Renokaru mi nic nediagnostikovali a objednali ježka.A byl to on.Zaza.
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#10 Příspěvek od Elektro »

Ahoj,nemáte prosím představu kde by mohlo být napájecí relé pro větráky na E-39 525tds 97 ? Koupil jsem nového ježka za 2t,pojistky OK,Na displeji normalně nastavím na MAX.ale větrák nevrčí.Nemáte někdo schéma.Počítám že je to řízeno zemí popř. kde najít dráty k motorku.Na diagnostice žádná chyba.Že by odešel motorek se mi nezdá.V podstatě to samé jak popisuje Murfy.Díky za jakýkoliv typ. :roll:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak taky přidám svý trable E39 dvouzónová klima, netočí se mi ventilátor a uvažuju čím to může být,
chvíli jede chvíli nejde, projeví se to většinou z ničeho nic, dřív to dělalo občas teď je to co druhý nastartování a můj postřeh je takový, že když někdy vytočím víc motor nebo projedu nějakou díru rychleji, tak z ničeho nic sepne a valí na plno, ale dnes i ofuk předního okna, který by měl být na plno, jel strašně slabě a nakonec to nejde vůbec, takže ježek nebo kontakt a nebo uhlíky, k tomu se vážou i mý otázky:

1. když manuálně vytočím ventilátor na plno (tedy vypnu funkci AUTO a maximálně zesílím ofuk) a on se netočí má na toto vliv ježek? já myslím že ježek má vliv jen na tu funkci auto a při manuálním ovládání to snad jede přímo přes nějaký odpory atd nebo ne?

2. pokud je to kontakt po čem mám bádat, ovládání atd vypadá v pořáku, měl jsem ho i rozebraný nic spálený atd jen mi v něm hrčí ten malý větráček co táhne vzduch na senzor teploty, ale to určitě nemá na toto vliv

3. pokud je to ventilátor jak ho mám vyndat? nejlépe bez toho, abych musel vytáhnout motor nebo palubku, přeci na to musí být nějaký fígl

4. dá se nějak natvrdo sepnout vetilátor bez toho, abych ho musel vytahovat, neznáte někdo místo, kde by byly k němu přímo dráty, na který bych napojil 12V a vidělo by se, jestli je to opravdu uhlíkama? Třeba někde na tom svazku co vede z ovládání nebo někde za ježkem?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#12 Příspěvek od Birkoff »

Ježek jsou jen elektronické "odpory" - prostě řídí chod toho motoru. Začal bych rozhodně tam. Inspirace třeba tady:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

na 99% to bude jezek. pokud je puvodni, rekl bych ze na 100%.

jinak nejlevnejsi je v ACI (platil jsem okolo 1600)
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#14 Příspěvek od brumlae34 »

Ja uz jsem jezka resil taky. Zkus odpojit konektor zjisti kterej je napajeci a propoj ho s jednim s kabelu, ale bacha na kostru tu si zjisti taky, abys to nezkratoval. Jinak po propojeni by se mel sepnout na plno. Jinak to muzou byt i uhliky v motorku. jsou kratky a maj malej pritlak . jak vjedes do diry se to zachveje a chyti kontakt. Neco podobnyho kdyz poklepes starter a potom zase chvily startuje...
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Brátn Moderátor »

oka chlapi, takže na opravu ježka se domluvím s dargonem a po vánocích snad bude čas shodit palubku a i preventivně vyměnit uhlíky ve ventilátoru, teď mám dva problémy,

jak tu palubku shodit dolů (e39), abych ničemu neublížil a dal ji tam zase v pořádku zpět?

a jaké uhlíky v tom motorku jsou, abych je rovnou koupil a nemusel to rozdělávat na dvakrát?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Matrix Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 128
Registrován: čtv 17.03.2005 01:00
Bydliště: Heřmanův Městec
Klubové ID: 1550

#16 Příspěvek od Matrix Člen Klubu »

na opravu ježka stačej dva tranzistory IFR 3710 a je dobrý je přišroubovat kvůli lepšímu odvodu tepla oprava za cca 75kč
nebo koupit přes ebay i s poštovným z USA cca 1100kč :lol:
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od milo »

Matrix: ty IFR 3710 jsou tam puvodne? nebo to je nahrada o vetsim vykonu?
Uživatelský avatar
Matrix Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 128
Registrován: čtv 17.03.2005 01:00
Bydliště: Heřmanův Městec
Klubové ID: 1550

#18 Příspěvek od Matrix Člen Klubu »

puvodně tam jsou 50V 60A 210W
označení nevýn někde sem to zašíl a nemužu to najít ale jsou od siemense
a už se nevyráběj
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brátn Moderátor »

milo píše:na 99% to bude jezek. pokud je puvodni, rekl bych ze na 100%.

jinak nejlevnejsi je v ACI (platil jsem okolo 1600)
já vím proč si mám nechat vždycky poradit, dargon opravil ježka a už to fouká jak zběsilý a přidávám se k názoru, že ježek je kur*a, která si žije vlastním životem a opravdu si dělá co chce a nikdo ji nedokáže ovlivnit,

ještě že máme Dargona krotitele ježků :lol: :lol: :lol:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Odpovědět