Zdravím! Komplet jsem udělal přední nápravu na E34. Horní a spodní ramena jsem na doporučení se pokusil utáhnout na zemi, což nebylo jednoduchý. Dělal jsem to na hydraulickém zvedáku, takže úplně zezpoda jsem se na to nedostal, aby to zároveň leželo na kolech (jako třeba na jámě).
Tak jsem ty ramena nechal povolený. Postupně: Na jednu stranu jsem nasadil kolo, položil skoro na zem, takže to lehce leželo na třech kolech a čtvrtý bez kola jsem vyheveroval, aby tlumič zalezl nahoru a trošku jsem to i nadzdvedl. Takže ten tlumič zajel víc, než při normální poloze auta. Když to auto neleží na zemi, tak je těžký odhadnout přirozenou polohu kola
To utahování na zemi se dělá kvůli napětí ve zkrutu v silentblocích. Myslíte, že to takhle vadí, když to je utažený v poloze, jako kdyby někdo autu ještě seděl na kapotě a namáhal tak tlumič? Většinou stejně odejdou dřív čepy, než silentbloky uložení. Tak to snad není takovej průser, jako to utáhnout vyvěšený, co myslíte? Nebo máte nějakej nápad, jak to utáhnout na zemi? Protože přes kolo se tam nedostanu a je to tak nízký, že pod to ani nelehnu, když je to na kolech.
Jinak jsem koukal na spodku a jak jsou dorazy při točení volantem, tak na pravý straně někdo nastavil ten doraz navařením dvou matek Jako že na jednu stranu to míň točí volantem. Takovou prasárnu jsem dlouho neviděl. Nevíte, jakej to může mít důvod to takhle zprasit? Nic mě nenapadá. Chtěl jsem to odříznout, ale okolí mě od toho odrazuje, že by to mohlo mít nějakej důvod a já bych to mohl nějak pomršit.
Ty silentbloky utahuju tak že dám pod čep spodního ramena hever a zvednu to kolo přibližně tam kde je když auto stojí na zemi.Stačí to fakt z hruba.
Ty matky na dorazech můžou bejt proto,že tam měl někdo blbý kola který mu v rejdu drhly o podběhy.
Tak zhruba bych to měl. Tak to jsem rád, že to stačí.
Jinak ten doraz mě taky napadl kvůli gumám.... Možná tam byly nějaký kávy. Teď jsou tam 235/45 R17. Ty jsou předepsaný, tak by neměly dřít... Tak bych to mohl snad i uříznout.
Ale dost mi vrtá hlavou, proč o bylo jen na jedný straně... přece to musí dřít na obou stejně
Musim se za tebou někdy sjet podívat. Už mě ty rozumbradové, co rádoby rozuměj BMW dost deptaj. Každej při pohledu na auto tvrdí něco jinýho. Bylo by dobrý navštívit někoho, kdo tomu ROZUMÍ.
radokrno píše:Mám možnost koupit kompletní sadu ramen na E-34 ...
jsou to výrobky z itálie...nějaký názor..
název výrobce ATP
rika se, ze ta sada je dobra kdyz chces prodat auto nebo dostacujici kdyz jezdis na 15kach.. jinak je to zalezitost na par mesicu nez se to vymlati. Ale objektivne nevim, za zkousku to mozna stoji...
co se na tom dá jako hned tak odkurvit ,když nejezdíte porád jak hovado a neustále po Vysočině, i když tu bydlím.
je mi jasný že to neni kvalita ,ale mmt tam mám tak vymačkaný čepy a přelomenou jednu tyčku stabilizační a následně vařenou .že se bojim jízdy a navíc neni peníz..já jezdim dost slušně a opatrně a z rodiných důvodů budu jezdit jak kloboučník tak to prostě asi beru každopádně v týdnu měním tak uvidíme...díky za recenzi...
tak bude probíhat výměna ramen...potřebuji pporadit jak a u čeho začít co nachystat kde podepříp jak vyndat,,a jak postupně nandat..pokud někdo má čas byl bych rád za každou pomoc..zatim
a navíc v sadě byl i jeden díl a to takový váleček..podle toho jak hledám řekl bych že je tento díl č.15 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... _tie_rods/
řekl bych že je to pomocný čep řízení,ale pokud si to nechám přeložit,,je to popsáno jako montážní guma,,je to ,to co myslím???
je to porod největší ,,kor když se to dělá na zemi,ale jde to ..každopádně rada ,,,na vnitří čep řízení je zapotřebí 1,5 m dlouhá kulatina ..nějaký príma velký kladivo a príma rána do toho očka co v nom je čep...bez tý tyče je to beznadějný 3,5 h boj. ,ale povedlo se jinak no problemo..zítra zbýhavost,dotahne se ruční brzda a tradá na technickou..
no na ten vnitří právě nevim jestli by pomoh??
ale jak tak na něj koukám tak jo šel by tam....
ale zase potom co jsem použil tu kulatinu tak ten na druhý straně byl venku hned...
ale ztahovák je asi ztahovák...