Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klima a chlazení...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#81 Příspěvek od Birkoff »

Pokud je venkovní teplota přes, a teď nevím úplně přesně, 8 stupňů tak by se měl zapnout hned po stisknutí vločky. Zkus se projet. Při jízdě se chladič ochlazuje proudícím vzduchem a chladící výkon by se měl zvýšit.

Jinak tady v tom rozsáhlém vláknu, se dočteš jak zkusit jestli je ten větrák OK (pouze starší čtyřdrátovej).
Johny9
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22.04.2008 00:00
Bydliště: Havířov

#82 Příspěvek od Johny9 »

Zdravim chci se zeptat.Kdyz menim klimachladic za novy je dobre koupit i novy vysousec myslim tu nadobku na ktere je i tlakove cidlo klimatizace nebo se muze pouzit ten stary.
kkarel
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: stř 14.11.2007 01:00

#83 Příspěvek od kkarel »

Nesundaval někdo zvás přírubu kterou vstupuje chladici kapalina do motoru u E39 530d? Teče mi pod tim chladici kapalina ven, asi je v čudu těsnění, co tak koukám je to na třech šroubech, ale vypadato, že se kvuli tomu musí sundat cele sání a to už je porod.
Jde mi o to, zda se to nějak nedá sundat bez toho abych sundaval celé sání.
Děkuji
JoeXXX
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: úte 25.12.2007 01:00
Bydliště: Skalica

#84 Příspěvek od JoeXXX »

zasa ta klima e39 525TDs: mam nasledovny problem.ked zapnem klimu (vlocka) nespusti sa okamzite ale asi po 5 minutach jazdy.potom chladi ako sialena a po vypnuti vlocky sa nevypne.
je to normalne ze klima sa spusti az po nejakej dobe?
vie mi niekto poradit?
dakujem
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#85 Příspěvek od jurasis »

JoeXXX píše:zasa ta klima e39 525TDs: mam nasledovny problem.ked zapnem klimu (vlocka) nespusti sa okamzite ale asi po 5 minutach jazdy.potom chladi ako sialena a po vypnuti vlocky sa nevypne.
je to normalne ze klima sa spusti az po nejakej dobe?
vie mi niekto poradit?
dakujem


Ne, není. Okamžitě se nemusí spustit ventilátor před chladičem, ale sepnutí čerpadla poznáš a mělo by následovat hned. Něco je špatně, diagnostika (AIRCO, podle mě chyba někde v čidlech) a případně klimaservis...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#86 Příspěvek od rakeesh »

nemate prosim nekdo tip, kde v Praze za rozumnou cenu naplnit klimu pro E34? je tam chladivo R12 a v servisu mi rekli, ze jakysi "nestandartni konektory" (coz mozna jen souvisi s tim starsim chladivem, na ktery nemaj stroj). Kolik tam toho chladiva ma byt? Nasel jsem nekoho, kdo mi rekl cenu okolo 2,2tisice kc za napln, coz mi prijde dost
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#87 Příspěvek od Fugo »

v Praze ti neporadim ale kdyby se ti chtělo do liberce tak ti můžu pomoci, dokážu jak starej systém tak novej, mám redukce na oboje. A co se týče ceny tak je plus/mínus normální, nevím teď z hlavy kolik má e34 gramů ale počítám tak 1500-1600g takže cena u mě by byla dle gramáže 100g/100kč, kupříkladu e 32 má ke 2kg chladiva a naproti tomu novější auta už jen třeba 700gramů.
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#88 Příspěvek od rakeesh »

Fugo píše:v Praze ti neporadim ale kdyby se ti chtělo do liberce tak ti můžu pomoci, dokážu jak starej systém tak novej, mám redukce na oboje. A co se týče ceny tak je plus/mínus normální, nevím teď z hlavy kolik má e34 gramů ale počítám tak 1500-1600g takže cena u mě by byla dle gramáže 100g/100kč, kupříkladu e 32 má ke 2kg chladiva a naproti tomu novější auta už jen třeba 700gramů.


diky za nabidku, do Liberce se mi ale moc nechce, ozvu se kdybych v Praze nic nesehnal
sqeezer
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: úte 26.09.2006 00:00
Bydliště: Praha, Brno

#89 Příspěvek od sqeezer »

Moc šikovní kluci kousek za Prahou.

http://www.autopupik.cz/?id=2
rakeesh
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: ned 19.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#90 Příspěvek od rakeesh »

sqeezer píše:Moc šikovní kluci kousek za Prahou.

http://www.autopupik.cz/?id=2


ok, jedu tam. Diky moc!
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od aDAm_2 »

Takže mě taky postihl problém s klimou :(
E34, teď sem to nechal doplnit a klima nejede.
Zapnu vločku, kontrolka se rožne ale kompresor nesepne. Přední větrák taky nesepne. Když jsme natvrdo hodili + na kompresor tak sepnul a chladilo to na úžasných 9° takže chladící okruh je ok.
Po chvíli chlazení dokonce spínal i přední větrák así na vyšší rychlost protože to byl docela hukot.

Otazka je, co je v prdeli? Tlakové čidla? Servisak mi ještě radil ten senzorek na palubce, že by si měl nasat vnitřní vzduch a podle teploty sepnout klimu, profoukavali jsme ho, čistili ty mřížky ale bez výsledku :(

Prošel jsem i ty 4 pojistky co jsou vepředu a všechny jsou ok. Kde je jednotka klimy? kde to má relé? že bych zkoukl ještě tohle.

Předem dík za každou radu....
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od ZaK »

Jednotka klimy je asi zasunutá za topením u pylového filtru. Netvrdím to stroprocentně. Má modrý, bílý a černý konektor. Když jsem to kdysi odpojil, tak ventilace byla mrtvá.

Jinak mám dotaz týkyjící se e34 :

Mám střední BC, tedy s ovládáním nezávislého topení/větrání. Nevíte někdo jak zprovoznit větrání, když nez. topení v autě není? Když nastavím časy, tak se sice rožne kontrolka že to běží, ale nic to nedělá. Konektor u BC mám plně osazený až na tři možná pět káblíků. V pojistkové skříni nemám osazené tři relátka.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#93 Příspěvek od brumlae34 »

Mam taky jeden dotaz, muzou mit budiky neco spolecneho s klimou? Kamosovi na 528i odesli budiky prestal jit palivomer a cidlo venkovni teploty ukazovalo v lete -40 nebo -12 atd, dal jsem jinou pristrojovku a tam to ukazuje normalne, jenez zase nejdou jiny veci ( je z jineho modelu). Takze se ptam jestli to nemuze byt zapnuty nejak pres budiky? Zapnu vlocku, kontrolka sviti, ale nesepne kompresor ani ventilator. Jinak nez odesli ty budiky tak to normalne fungovalo. Vsem diky :wink:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#94 Příspěvek od jurasis »

Budíky (IC) řídí komunikaci po CAN-BUSu. Jako jediné jsou nadřazené všem jednotkám v autě... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#95 Příspěvek od brumlae34 »

Cily muzou?
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#96 Příspěvek od JaneCk »

Chtěl bych se zeptat v tomto tématu ohledně otestování chladiče od klimy. Mám předface, takže 4 pinový konektor. Ale přes elektriku moc nejsem. Zmiňovaný postup si nejsem jistý, jestli jsem pochopil, takže to napíšu svými slovy, jestli to chápu dobře :)
Rozpojím ten 4 žilový konektor. Zjistím, který z těch 4 drátů je kostra a natáhnu si z něho kabel na svoji kostru někde. Pak si vezmu z toho magického plusového šroubu plus, natáhnu drát a budu postupně zapojovat do těch zbylých 3 kontaktů. Je to tak správně? Fakt se omlouvám, je to stupidnost, ale nechci něco spálit a tak :oops:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#97 Příspěvek od jurasis »

Ano, úplně správně... :wink:
Pořádně si ověř kostru (měl by to být hnědý drát).

Koukni i sem:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#98 Příspěvek od JaneCk »

Jo, to mám všecko pročtené, jsem tu několikrát denně .
Tak děkuji za potvrzení :Poklona: :wink:
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#99 Příspěvek od JaneCk »

Tak jsem měřil až jsem se doměřil. No nebudu to protahovat. Po připojení natvrdo mi fungují všecky 3 rychlosti. Prostříknul jsem kontaktolem konektor, párkrát s ním zahýbal a už i při studeném autě se mi zapne teda ventilátor klimy při jejím puštění, což předtím nedělalo. Ale nepustí se mi natrvalo na 1. rychlost, ale přerušovaně tak počítám na 2.
Není to tak, jak se tady hodně psalo, že na 1. rychlost se to pouští automaticky, no, ale aspoň že to není nijak spálené.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#100 Příspěvek od Birkoff »

A kolik ti ukazuje teplota venkovním čidlem?
Odpovědět