Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klima a chlazení...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Pokud je venkovní teplota přes, a teď nevím úplně přesně, 8 stupňů tak by se měl zapnout hned po stisknutí vločky. Zkus se projet. Při jízdě se chladič ochlazuje proudícím vzduchem a chladící výkon by se měl zvýšit.
Jinak tady v tom rozsáhlém vláknu, se dočteš jak zkusit jestli je ten větrák OK (pouze starší čtyřdrátovej).
Jinak tady v tom rozsáhlém vláknu, se dočteš jak zkusit jestli je ten větrák OK (pouze starší čtyřdrátovej).
Nesundaval někdo zvás přírubu kterou vstupuje chladici kapalina do motoru u E39 530d? Teče mi pod tim chladici kapalina ven, asi je v čudu těsnění, co tak koukám je to na třech šroubech, ale vypadato, že se kvuli tomu musí sundat cele sání a to už je porod.
Jde mi o to, zda se to nějak nedá sundat bez toho abych sundaval celé sání.
Děkuji
Jde mi o to, zda se to nějak nedá sundat bez toho abych sundaval celé sání.
Děkuji
JoeXXX píše:zasa ta klima e39 525TDs: mam nasledovny problem.ked zapnem klimu (vlocka) nespusti sa okamzite ale asi po 5 minutach jazdy.potom chladi ako sialena a po vypnuti vlocky sa nevypne.
je to normalne ze klima sa spusti az po nejakej dobe?
vie mi niekto poradit?
dakujem
Ne, není. Okamžitě se nemusí spustit ventilátor před chladičem, ale sepnutí čerpadla poznáš a mělo by následovat hned. Něco je špatně, diagnostika (AIRCO, podle mě chyba někde v čidlech) a případně klimaservis...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
nemate prosim nekdo tip, kde v Praze za rozumnou cenu naplnit klimu pro E34? je tam chladivo R12 a v servisu mi rekli, ze jakysi "nestandartni konektory" (coz mozna jen souvisi s tim starsim chladivem, na ktery nemaj stroj). Kolik tam toho chladiva ma byt? Nasel jsem nekoho, kdo mi rekl cenu okolo 2,2tisice kc za napln, coz mi prijde dost
v Praze ti neporadim ale kdyby se ti chtělo do liberce tak ti můžu pomoci, dokážu jak starej systém tak novej, mám redukce na oboje. A co se týče ceny tak je plus/mínus normální, nevím teď z hlavy kolik má e34 gramů ale počítám tak 1500-1600g takže cena u mě by byla dle gramáže 100g/100kč, kupříkladu e 32 má ke 2kg chladiva a naproti tomu novější auta už jen třeba 700gramů.
Fugo píše:v Praze ti neporadim ale kdyby se ti chtělo do liberce tak ti můžu pomoci, dokážu jak starej systém tak novej, mám redukce na oboje. A co se týče ceny tak je plus/mínus normální, nevím teď z hlavy kolik má e34 gramů ale počítám tak 1500-1600g takže cena u mě by byla dle gramáže 100g/100kč, kupříkladu e 32 má ke 2kg chladiva a naproti tomu novější auta už jen třeba 700gramů.
diky za nabidku, do Liberce se mi ale moc nechce, ozvu se kdybych v Praze nic nesehnal
Takže mě taky postihl problém s klimou
E34, teď sem to nechal doplnit a klima nejede.
Zapnu vločku, kontrolka se rožne ale kompresor nesepne. Přední větrák taky nesepne. Když jsme natvrdo hodili + na kompresor tak sepnul a chladilo to na úžasných 9° takže chladící okruh je ok.
Po chvíli chlazení dokonce spínal i přední větrák así na vyšší rychlost protože to byl docela hukot.
Otazka je, co je v prdeli? Tlakové čidla? Servisak mi ještě radil ten senzorek na palubce, že by si měl nasat vnitřní vzduch a podle teploty sepnout klimu, profoukavali jsme ho, čistili ty mřížky ale bez výsledku
Prošel jsem i ty 4 pojistky co jsou vepředu a všechny jsou ok. Kde je jednotka klimy? kde to má relé? že bych zkoukl ještě tohle.
Předem dík za každou radu....

E34, teď sem to nechal doplnit a klima nejede.
Zapnu vločku, kontrolka se rožne ale kompresor nesepne. Přední větrák taky nesepne. Když jsme natvrdo hodili + na kompresor tak sepnul a chladilo to na úžasných 9° takže chladící okruh je ok.
Po chvíli chlazení dokonce spínal i přední větrák así na vyšší rychlost protože to byl docela hukot.
Otazka je, co je v prdeli? Tlakové čidla? Servisak mi ještě radil ten senzorek na palubce, že by si měl nasat vnitřní vzduch a podle teploty sepnout klimu, profoukavali jsme ho, čistili ty mřížky ale bez výsledku

Prošel jsem i ty 4 pojistky co jsou vepředu a všechny jsou ok. Kde je jednotka klimy? kde to má relé? že bych zkoukl ještě tohle.
Předem dík za každou radu....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: pon 11.02.2008 01:00
- Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
- Kontaktovat uživatele:
Jednotka klimy je asi zasunutá za topením u pylového filtru. Netvrdím to stroprocentně. Má modrý, bílý a černý konektor. Když jsem to kdysi odpojil, tak ventilace byla mrtvá.
Jinak mám dotaz týkyjící se e34 :
Mám střední BC, tedy s ovládáním nezávislého topení/větrání. Nevíte někdo jak zprovoznit větrání, když nez. topení v autě není? Když nastavím časy, tak se sice rožne kontrolka že to běží, ale nic to nedělá. Konektor u BC mám plně osazený až na tři možná pět káblíků. V pojistkové skříni nemám osazené tři relátka.
Jinak mám dotaz týkyjící se e34 :
Mám střední BC, tedy s ovládáním nezávislého topení/větrání. Nevíte někdo jak zprovoznit větrání, když nez. topení v autě není? Když nastavím časy, tak se sice rožne kontrolka že to běží, ale nic to nedělá. Konektor u BC mám plně osazený až na tři možná pět káblíků. V pojistkové skříni nemám osazené tři relátka.
Mam taky jeden dotaz, muzou mit budiky neco spolecneho s klimou? Kamosovi na 528i odesli budiky prestal jit palivomer a cidlo venkovni teploty ukazovalo v lete -40 nebo -12 atd, dal jsem jinou pristrojovku a tam to ukazuje normalne, jenez zase nejdou jiny veci ( je z jineho modelu). Takze se ptam jestli to nemuze byt zapnuty nejak pres budiky? Zapnu vlocku, kontrolka sviti, ale nesepne kompresor ani ventilator. Jinak nez odesli ty budiky tak to normalne fungovalo. Vsem diky 

Chtěl bych se zeptat v tomto tématu ohledně otestování chladiče od klimy. Mám předface, takže 4 pinový konektor. Ale přes elektriku moc nejsem. Zmiňovaný postup si nejsem jistý, jestli jsem pochopil, takže to napíšu svými slovy, jestli to chápu dobře
Rozpojím ten 4 žilový konektor. Zjistím, který z těch 4 drátů je kostra a natáhnu si z něho kabel na svoji kostru někde. Pak si vezmu z toho magického plusového šroubu plus, natáhnu drát a budu postupně zapojovat do těch zbylých 3 kontaktů. Je to tak správně? Fakt se omlouvám, je to stupidnost, ale nechci něco spálit a tak

Rozpojím ten 4 žilový konektor. Zjistím, který z těch 4 drátů je kostra a natáhnu si z něho kabel na svoji kostru někde. Pak si vezmu z toho magického plusového šroubu plus, natáhnu drát a budu postupně zapojovat do těch zbylých 3 kontaktů. Je to tak správně? Fakt se omlouvám, je to stupidnost, ale nechci něco spálit a tak

Ano, úplně správně...
Pořádně si ověř kostru (měl by to být hnědý drát).
Koukni i sem:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Pořádně si ověř kostru (měl by to být hnědý drát).
Koukni i sem:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Tak jsem měřil až jsem se doměřil. No nebudu to protahovat. Po připojení natvrdo mi fungují všecky 3 rychlosti. Prostříknul jsem kontaktolem konektor, párkrát s ním zahýbal a už i při studeném autě se mi zapne teda ventilátor klimy při jejím puštění, což předtím nedělalo. Ale nepustí se mi natrvalo na 1. rychlost, ale přerušovaně tak počítám na 2.
Není to tak, jak se tady hodně psalo, že na 1. rychlost se to pouští automaticky, no, ale aspoň že to není nijak spálené.
Není to tak, jak se tady hodně psalo, že na 1. rychlost se to pouští automaticky, no, ale aspoň že to není nijak spálené.