Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Turbo díra

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#1 Příspěvek od brumlae34 »

Ahoj, mam takovej problem, na e39 530d kdyz slapnu plnej pred 2000ot, tak zhruba pri 2200ot ma motor diru jakoby zaregulovalo turbo a pak hned zase tahne az do omezovace. Je to normální? Diky vsem za rady. :wink:
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

ja turbo u 530d citim ze jemne zacina zabirat okolo 1800-1900 otacek, potom kopanec a jede, zadne zavahani u 2200 otacek se nekona. vaha vzduchu?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

cerpadlo?
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#4 Příspěvek od brumlae34 »

Hosi nestraste me, spotreba supr vse fuguje jak ma, jen ta dira to spis jestli nemuze blbnou ventil regulace turba?
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#5 Příspěvek od Zdenal »

milo píše:ja turbo u 530d citim ze jemne zacina zabirat okolo 1800-1900 otacek, potom kopanec a jede, zadne zavahani u 2200 otacek se nekona. vaha vzduchu?
Je pravda, že žádné zaváhání u 2200ot. není, ale mě turbo začíná táhnout od cca 1400ot. a největší brutál zátah je asi od těch 2200ot až nahoru.

Zkus víc popsat jak se to auto chová při tom vytáčení.
Může to být víc věcí. Zkus odpojit váhu vzduchu a svézt se, pozoruj co se změní. Napiš jestli auto cuká u těch 2200ot. a jestli je přeleze, jestli je to plynulý úbytek výkonu, co dělá ekonoměr atd..
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#6 Příspěvek od brumlae34 »

To me taky zacne zabirat kolem 1500 a tahne plynule az do 5000, jen v tech 2200 to udelaja, jako kdybych ubral a hned pridal plyn. Kdyz tam treba 1800 na trojku a dam plnej, tak to neudela. Jen kdyz ho necham sbirat treba na 5 r. stupen od spodu nebo tahnu platonak. Prijde mi ze na mensi rychlost to nema cas zavahat a pres ty kritycky otacky to preleti a je vse ok.
Peasy
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: sob 01.11.2008 01:00
Bydliště: Perná u Mikulova

#7 Příspěvek od Peasy »

Panove ja to mam taky tak nevim presne od kolika otacek ale spis mi to pripada jako by se tam pak neco otevrelo a vystartovalo!!!!!!
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#8 Příspěvek od Zdenal »

to Peasy:
U tebe myslim bude vše normální, to je typický, u těchto otáček to jakoby vystřelí. Mění se geometrie lopatek v turbu a bere to největší zátah. Jestli to u toho necuká nebo něco takového, tak je vše OK:

to Brumlae34:
Když dáš plnej na nižší rychlostní stupeň, tak to nedělá- takže dopravováním palivem to nebude, to bych asi vyloučil.
Váha vzduchu by taky dělala něco jinýho, ale odpojit jí zkus, za to nic nedáš.
Na vyšší stupeň při akceleraci tedy musíš dát více plynu a tedy na turbo je kladen maximální požadavek na výkon (nikoliv na otáčky), takže bych hledal opravdu asi tam, jinak mě nic nenapadá...

Joo a ještě rada nad zlato - diagnostika !!
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#9 Příspěvek od brumlae34 »

Mam carsoft a delphi a ani jedna nic nenasla.... Mozna zkusim jeste live-data kolik v tu chvily turbo tlaci. Ale docela mo to stve. Podavaci cerpadlo nove, filtr novej motor nezakouria a jde pekne sametove, tak nevim... :(
Odpovědět