Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ruční brzda

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#1 Příspěvek od Marek520 »

čau hje zima a ozvali se mrazi a me na me e39 zamrza rucni brzda prkuji v teple garazi ale kdykoliv vyjedu tak po par hodinach neodbrzdim nevi nekdo kde a jak to nejak promazat myslím ze to bude v lancích...diky marcus007
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Klubové ID: 1654
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Tickerow »

Ja osobne v zime proste rucku nepouzivam...dej tam kvalt a kasli na rucku a mas klid...to je znamy ze to proste zamrzne...
Peasy
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: sob 01.11.2008 01:00
Bydliště: Perná u Mikulova

#3 Příspěvek od Peasy »

Ja parkuju venku, je to i z mirneho kopecka a rucku mam vdycky zatahlou a nic je to OK!!!Nevim jestli to muze byt tim ze ju musim vymenit protoze uz je na hovno!!Treba je tam vetsi vule :roll:
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od wEnC »

Já parkuju taky venku a z hodně velkýho kopečka, takže ručku fest zataženou a pro sichr ještě kvalt a kola do rejdu, samotná ručka to ne vždy udrží na tom našem kopci (někdy brzdí víc a někdy míň, řek bych že v létě o dost míň). No a když ráno jedu do práce tak sem tam sou pakny přimrzlý, ale jen tak v 1/10 případů, ale jen tak trošku, dám rychlost, udělá to lup a jedu. S lanovody mám bezproblémů.
Pakny vzadu většinou není potřeba měnit, stačí přitáhnout přes toho ježka co je vidět dírkou na šroub v bubnu.
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Marek520 »

cau,diky za odpovedi,ja ji mam taky nahovno brzdici...a jsou to lana a vnich vlhkost co zamrza... :? marcus007
Kentaur
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 17.04.2009 00:00
Bydliště: Třinec

#6 Příspěvek od Kentaur »

wEnC píše:Já parkuju taky venku a z hodně velkýho kopečka, takže ručku fest zataženou a pro sichr ještě kvalt a kola do rejdu, samotná ručka to ne vždy udrží na tom našem kopci (někdy brzdí víc a někdy míň, řek bych že v létě o dost míň). No a když ráno jedu do práce tak sem tam sou pakny přimrzlý, ale jen tak v 1/10 případů, ale jen tak trošku, dám rychlost, udělá to lup a jedu. S lanovody mám bezproblémů.
Pakny vzadu většinou není potřeba měnit, stačí přitáhnout přes toho ježka co je vidět dírkou na šroub v bubnu.
Muzete mi nekdo trosku osvetlit, jak se ty pakny pritahuji? Koupil jsem 530i E39 a na kontrole mi zjistili, ze mi na rucku malo brzdi leve kolo. Vcera jsem na to tak trosku koukal, ale nejaky sroub na stelovani jsem nenasel. Jen v interieru primo u paky (zkousel jsem pritahnout, naprazdno na zvedaku se jevilo, ze to brzdi lip,ale pri normalnim zabrzdeni kolo porad nebrzdi, tak jsem do povolil zpet a hledam jine reseni.....mel jsem v planu dneska rozebrat cely kotouc ;)).
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od wEnC »

Nejlépe se sundá se kolo, vezme se baterka a posvítí se do díry pro šroub od kola, v pozici asi 4 hodin. Tam budou vidět zuby ozubeného kolečka, šroubovákem, se do toho strká tak dlouho až se to dotáhne, škrtá to o pružinu takže se to samo nepovolí a občas ani neposune.

No pro začátečníka je lepší vzít imbus a sundat kotouč s bubnem, a hned uvidí co má dělat a na kterou stranu a jak točit. Takhle naslepo bez zkušeností je to nic moc.
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#8 Příspěvek od Elektro »

osobně bych ti doporučil výměnu paken ,protože když jsou starý tak ten brzdovej materiál přeschne a nebrzdí to tolik.Neumí to zadrhnout za buben a jen se to šoupe.Vyměnil jsem pakny a spokojenost.Jinak seřizování je na dvou místech.
1) u ručky pod kůží na lancích kontra matka na levou a pravou stranu
2) na bubnech přes dirku v bubnu roztahuješ vymezovací šroubek mezi pakny.Má na sobě takovou matku s lopatkama,takže můžeš šroubovákem utahovat a povolovat.
Kentaur
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 17.04.2009 00:00
Bydliště: Třinec

#9 Příspěvek od Kentaur »

Diky za info, uvidim co se s tim da delat.
Jeste bych se chtel zeptat na jednu vec. Je normalni, ze kdyz zabrzdim kolo ruckou, tak ma jeste vuli (da se s nim otocit tam a zpet cca o 3-5cm). Delaji mi to obe kola, i to co brzdi normalne. Je tam nejaka moznost, ze by ty pakny v necem chodily? Jasne ze budu chytrejsi, az kotouc s bubnem sundam a podivam se pod nej, ale i tak by me to zajimalo ;).
PS: 530i je fakt bomba :-D
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

Ta vůle je normální.
Kentaur
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pát 17.04.2009 00:00
Bydliště: Třinec

#11 Příspěvek od Kentaur »

tak to jsem rad, diky moc
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Klubové ID: 1843
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZaK »

Osobně se přikláním k výměně. Na e34 mě stály pakny kolem tří set. Je to cca na hodinku práce. Na původních nebylo obložení vůbec, ale i tak mi to v zimě zamrzlo. :lol:
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#13 Příspěvek od radokrno »

Poprosím někoho o rady,,nechal jsem měnit brzdové obložení parkovací brzdy,,pakny.
ale samozřejmě ručka brala až úolně nahoře.....dotahnul jsem matku přes díru na kolech,potom i lanka ,ale ručka mi brala moc dole a navíc při spuštění necvakla pojistka.
tak jsem povolil lanka,uknul proč ..nic jsem nenašel,tak jsem to dotah zpět,ale ručka začla brát nahoře ,a pokud ji spustim dolu,,povolim ,,tak má snahu se vracet.. tahne mě zpět na horu . O malinko,ale tahne.
mám pocit že jak jsem to dotah na kolech přes matku na doraz a utah lanka tak jsem to posral a seklo se to a nelze to povolit a zůstává to v tý nejsvrchnější poloze..tedy pakny jsou nalepený na bubnu...
povolení lanka nepomáhá a matky mi nejdou povolit zpět...

dotaz zní,JAK SE DOSTAT PŘÍMO K TOMU OBLOŽENÍ A ŠROUBŮM.A JAK TO SEŠTELOVAT ABY VŠE CHODILO JAK MÁ...
jednou se mi to podařilo ,ale já štoura to pak dolazoval a je to v loji..

stačí mi jak sundat kotouč a dostat se k tomu obložení..525 TDS kombajn,E-34.díky všem

:roll:
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od wEnC »

tak kotouč sundáš jednoduše, stačí sundat kolo, a pak na vedle dír na šrouby je menší šroubek na imbus, tak ten vyšroubuješ a kotouč jde sundat. Jen nesmí být zatažená brzda, nebo příliš vybržděnej buben, to tam pak drží a jde to hůř, a chce to pak ještě povolil pakny tím ježkem uvnitř.
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Klubové ID: 1843
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od ZaK »

Mohlo se ti možná stát, že ten sersament co ti roztahuje čelisti od sebe mohl přeskočit a pak už se to nevrací. Byl za mnou kdysi kamoš že měnil u kohosi pakny a stejně mu to nebrzdí a ten to měl dokonce složené obráceně ...
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#16 Příspěvek od radokrno »

a subdat brzdič asi ,bych řek,,nebo ten nemusim..no podle mne jestli je to vybržený,,tak to nesundám páč ten ježek povolit nejde na levý straně...chjo to bude boj..
Odpovědět