Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Chcipe motor 520i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#1 Příspěvek od swed »

zdravím,
mám takovej problém... při jízdě mě občas chcípe motor....někdy to jen trošku škubne když třeba zrychluju tak na vteřinku spadnou otáčky na nulu a hned se to zase chytí a jede to dál, a někdy to chcipne, po chvilce se rozsvítí kontrolka ASC a musim zastavit a chvíli čekat než to jde zase nastartovat,prostě to nechytne, a i když vyndám klíče a znova nastartuju tak mi už svítí kontrolka ASC furt, když pak stojim někde dýl tak už po nastartování zas ASC nesvítí,
ale hlavně vubec nevim proč by to mohlo chcípat...je to dost na pí.... nedá se s tím pořádně jezdit protože nevim kdy mě to zas chcípne...
na diagnmostice jsem byl a jedinou chybu mě to hlásilo chybu Lambdy, tak tu musím ještě vyměnit, ale nemyslim si že by to mohlo být tou
jedná se o E39 520i
nevíte nějaky rady na co se nejdřív zaměřit?
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#2 Příspěvek od dave155 »

čidlo vačky..
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#3 Příspěvek od swed »

to mám nový a dělá to furt
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#4 Příspěvek od dave155 »

čidlo kliky.. občas na poprvé nenačte diag
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Pekys »

taky myslím čidlo kliky. Projevuje se to tak, že občas venechá nějakej válec a cuká to. Pokud je už hodně v prdeli, tak to chcípá kdy chce.

Stojí asi 1800, a výměna je teda porod. čidlo sice drží na jednom šroubku a je přístupný, ale konektor je pod sáním přesně uprostřed. Ale stačí si zlomit ruku a je to v pohodě :D

ale že by to mělo co do činění s ASC to asi ne.
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#6 Příspěvek od swed »

zkusim vymenit to cidlo kliky, pak napisu jestli to bylo tim,
jeste v jakejch mistech se presne to cidlo nachazi?, abych ho nemusel hodinu hledat:)

zatim diky
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#7 Příspěvek od dave155 »

najdes v Etk:-)
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Pekys »

zepředu přímo na bloku motoru.

díl číslo 9
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#9 Příspěvek od dave155 »

přesně tak.. kdyžtak řekni ženě ať ten konektor, kterej pod sanim oddela- je tam pristup jak na ....
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#10 Příspěvek od swed »

musí se po výměně toho čidla někde něco nastavit nebo, stačí vyměnit kus za kus a funguje to?
včera jsem měl půjčené čidlo ne origo ale od Febi , abych vyzkoušel jestli je to tím a pak si ho kdyžtak rovnou koupil a po výměně mě vůbec nešlo nastartovat...ale zas když jsem tam vrátil původní tak to chytlo hned, tak se mi to moc nezdá že by se muselo po výměně někde něco přepnout
je možný že by to čidlo i když je nový, ale není origo nefungovalo a musí se použít pouze origo od Siemense?
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#11 Příspěvek od dave155 »

oni přeně doporučují vyměnit stejnou značku-Siemens, Hella atd.
Nejlepší je zajet na diagnostiku, nebo sežeň v okoli někoho s CARSOFTEM-stačí napíchnout, vymazat a je to.
Já tam dal čidlo neznačkový za 1000 a vše funguje jak ma.
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Pekys »

já určitě nikde nic nemazal ani nenastavoval, prostě jen vyměnil a jel. Kupoval jsem origo, protože už jsem i tady někde četl, že neoriginální čidla dost často zloběj.
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#13 Příspěvek od dave155 »

lepší to bude, protože jestli nenastartoval tak mu tam vyběhla chyba a system už to hlída:-)
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#14 Příspěvek od jurasis »

Pekys píše:já určitě nikde nic nemazal ani nenastavoval, prostě jen vyměnil a jel. Kupoval jsem origo, protože už jsem i tady někde četl, že neoriginální čidla dost často zloběj.


Minimálně si nechej vymazat adaptace motoru. Mělo by se udělat po každé výměně části systému (čidla)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#15 Příspěvek od swed »

tak to opravdu bylo vadnym cidlem na klice, tedy vymena za novy origo a slape to uz zas jak ma, neorigo pekny smejdy, jsou drazsi a stejne ani nefunguji jak maji....
dekuji za rady
lumike30
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00
Bydliště: Děčín

#16 Příspěvek od lumike30 »

Zdravím všechny klubáky a prosím o radu.
Mě zase chcípá když nastartuju. Prostě nastartuju a chcípne. Znovu nastartuju a zas chcípne a když nechcípne tak se zhoupe volnoběh někdy i k 300 otáčkám. A taky to někdy chcípne když normálně drží volnoběh a přidám plyn tak otáčky nevzrostou, ale spadnou k nule a chcípne. Tohle dělá ale jen když je to teplý a svítí ABS a ASC (u toho abs a asc si nejsem 100% jistý jestli vždy svítí nebo ne. Může mít špatný čidlo ABS vliv na to chcípání? zdá se mi to dost divný), Po rozjezdu a při jízdě to už potom drží jak má, ale někdy mi přijde, že ten výkon není jaký má být a že jde nějak víc ztuha posilovač řízení, ale může to být jen můj špatný dojem.
Myslíte, že to může být taky tím čidlem na klice? Nebo může být pes zakopán i někde jinde?
Mám e39 525iT + LPG po FL
lumike30
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00
Bydliště: Děčín

#17 Příspěvek od lumike30 »

Tak to bylo čidlem na vačce. Už šlape tak jak má. Takže když bude mít někdo stejný problém jak já, má tu možnou příčinu.
Odpovědět