Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

startování přes kabely e39->jiné auto jak na to?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mach
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: sob 19.05.2007 00:00
Bydliště: liberec

#1 Příspěvek od mach »

Včera jsem se pokušel pomoc známému nastartovat. V motorové části jsem nenašel takovou malou černou krabičku s oddělávacím vrškem a červeným + a oko na motoru jako u e36. Tak kabely na baterku, nejdříve černý pak červený trochu plynu a... nic :( kde je chyba?
Alig

#2 Příspěvek od Alig »

a nemáš náhodou takový ty kabely jako mám já že je musíš mít řádně nasazený nebo to sou nějaký slabý šméčka?
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#3 Příspěvek od dexter »

Jestli měl známi baterku na šrot,tak to chtělo trochu víc času,ale jinak použivam stejnej postup až na to,že když startujeme něco víc amperovího,tak dam plyn na 3500 ot/m
:roll:
mach
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: sob 19.05.2007 00:00
Bydliště: liberec

#4 Příspěvek od mach »

byla totálně ko. Otáčky byly 3000 +/- Takže postup byl v pořádku jenom to chtělo počkat :idea: Dííík.
Panaque
Registrovaný
Příspěvky: 2853
Registrován: sob 21.04.2007 00:00
Bydliště: Praha - České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Panaque »

A co světla? Zapínáte? Slyšel sem, že kvůli přepětí by se měla zapnout...

Blbost?
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od alpineman »

mach píše:Včera jsem se pokušel pomoc známému nastartovat. V motorové části jsem nenašel takovou malou černou krabičku s oddělávacím vrškem a červeným + a oko na motoru jako u e36. Tak kabely na baterku, nejdříve černý pak červený trochu plynu a... nic :( kde je chyba?


Nevím zda záleží na motorizaci - ale např. u 258i, je v motorovém prostoru vyvedený kontakt "+" uprostřed mezi koleny sání, nahoře na motoru. Je to šestihran (nevím zda 17mm, 19mm... tak nějak). A "-" kdekoliv na kostře (já to dávám na blok, nad termostat).
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#7 Příspěvek od Serifus »

Panaque píše:A co světla? Zapínáte? Slyšel sem, že kvůli přepětí by se měla zapnout...

Blbost?


Blbost. Podle mě. Ale prý se to tak dělá. Ale baterky maj vlastní kapacitu a ty napěťový spičky dost omezí. A palubní přístroje by to měly ustát v poho 8) Nic tím nezkazíš a nic nezkazíš tím, že je nezapneš :D
mach
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: sob 19.05.2007 00:00
Bydliště: liberec

#8 Příspěvek od mach »

alpineman píše:Nevím zda záleží na motorizaci - ale např. u 258i, je v motorovém prostoru vyvedený kontakt "+" uprostřed mezi koleny sání, nahoře na motoru. Je to šestihran (nevím zda 17mm, 19mm... tak nějak). A "-" kdekoliv na kostře (já to dávám na blok, nad termostat).

523i nemá ale třeba jsem špatně hledal... e36 320i měla :ja_nic: Ještě se mrknu
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#9 Příspěvek od Slid »

Hlavně to chce kvalitní kabely.Žádné Benzínkvé 200A
mach
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: sob 19.05.2007 00:00
Bydliště: liberec

#10 Příspěvek od mach »

Alig píše:a nemáš náhodou takový ty kabely jako mám já že je musíš mít řádně nasazený nebo to sou nějaký slabý šméčka?

Nic extra ale nejlevnější taky ne cca 500 a na koncích mají měděný (asi) kleštičky takže to by mělo být v pohodě.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#11 Příspěvek od Slid »

kolik mají A?
mach
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: sob 19.05.2007 00:00
Bydliště: liberec

#12 Příspěvek od mach »

To netuším (obal už nemám) ale 320i přes ně nastartovala a teplota kabelů ok. Na elekriku jsem lama :oops:
Kuaja
Registrovaný
Příspěvky: 406
Registrován: úte 09.10.2007 00:00

#13 Příspěvek od Kuaja »

já jsem vždycky nastartoval na nejlevnější kabely z benzínky - a to jak M52B20 tak teď M52B28.
pokud to "nemocný" auto dobře startuje, tak se ty kabely nemůžou stačit rozpálit.
Důležitý je - hodně důkladně připojit - zamlít kleštičkama, aby tam nebyla zoxidovaná vrstva ap., potom nechat třeba 5 minut připojený s nastartovaným "dárcem", aby se baterka trochu oživila a pak mi každé auto vždycky chytlo úplně v pohodě.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od milo »

presne tak, nechat chvili nastartovaneho darce at se baterka ozivi. 2-3 minuty a neni problem. startoval jsem ted subaru 2.5 kabelama z benzinky za 250 kc. bez problemu, roztaveni se nekonalo.
Sirup
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00

#15 Příspěvek od Sirup »

já když sem si startoval ted v zimě drohou E39ku tak sem zacouval k zadku kuframa k sobě a propojil a je to....... :lol:
Jednou jsem startoval audinu S4 přes motor.část a taky v poho
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#16 Příspěvek od jurasis »

Levné kabely, co nemají průřez, odejdou po několika startech. Prvních pár většinou vydrží, až budete někde v lese, nepojedou ( většinou přechodový odpor v uchycení kabelu v kleštích, nebo přímo někde v kabelu). Záleží na tloušťce drátu (mědi), ne celého kabelu. Na startovací kabely stačí dvě až tři žíly z normální prodlužky po 1,5mm2 průřezu (kabel od žehličky či přímotopu doma je 3x1,5mm2).

Postup připojování kabelů je hlavně kvůli zabránění zkratování jedné či druhé baterky (česky řečeno pro totální tupce). Mělo by to být takto: Kostra - kostra, plus dárce, plus příjemce... Dávat pozor hlavně na plus kolem kostry. Pokud je to možné, nepřipojovat přímo na Pb kontakty baterky kvůli opalu. Nebo dobře uchytit...

Baterie má sama o sobě vysoký vnitřní odpor, proto nic navíc není potřeba zapínat. Když jsem startoval kámoše s baterkou úplně grogy, nastartoval, za chvilku zapnul světla a auto zdechlo... Alternátor potřebuje budící proud, který bere z baterky. Když ho nemá, nemůže fungovat...

Propojení by se mělo zachovat na co nejkratší dobu. Obecně zapojovat baterie paralelně (vedle sebe) se nedoporučuje...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
tom9k
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: úte 04.09.2007 00:00
Bydliště: kousek od Prahy :)

#17 Příspěvek od tom9k »

ja napriklad u e36 vzdycky pres kabely nastartoval bez problemu... ale dnes se mi vybila baterka u 530d, pripojil k druhymu autu pres kabely a i po dlouhy dobe ani prd, pak jsem z garaze prinesl jeste jednu baterku, pripojil ji k me baterce,takze 2x baterky 2x kabely a auto chytlo na prvni:-)
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#18 Příspěvek od Serifus »

jurasis píše:Levné kabely, co nemají průřez, odejdou po několika startech. Prvních pár většinou vydrží, až budete někde v lese, nepojedou ( většinou přechodový odpor v uchycení kabelu v kleštích, nebo přímo někde v kabelu). Záleží na tloušťce drátu (mědi), ne celého kabelu. Na startovací kabely stačí dvě až tři žíly z normální prodlužky po 1,5mm2 průřezu (kabel od žehličky či přímotopu doma je 3x1,5mm2).

Postup připojování kabelů je hlavně kvůli zabránění zkratování jedné či druhé baterky (česky řečeno pro totální tupce). Mělo by to být takto: Kostra - kostra, plus dárce, plus příjemce... Dávat pozor hlavně na plus kolem kostry. Pokud je to možné, nepřipojovat přímo na Pb kontakty baterky kvůli opalu. Nebo dobře uchytit...

Baterie má sama o sobě vysoký vnitřní odpor, proto nic navíc není potřeba zapínat. Když jsem startoval kámoše s baterkou úplně grogy, nastartoval, za chvilku zapnul světla a auto zdechlo... Alternátor potřebuje budící proud, který bere z baterky. Když ho nemá, nemůže fungovat...

Propojení by se mělo zachovat na co nejkratší dobu. Obecně zapojovat baterie paralelně (vedle sebe) se nedoporučuje...


Naprostej souhlas, řekl bych. Až na to, že se má spíš zapojit nejdříve kladné svorky. Protože když se to neudělá a nejdříve se spojí země obou aut a ty pak někde štrejchneš tou druhou svorkou o kostru, pak papá :D Zem máš na autě prakticky skoro všude. Proto když už zapojíš kladnou elektrodu a někde s tim projedeš po kostře už ke zkratu nedojde a nic se vlastně neděje :wink:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#19 Příspěvek od jurasis »

No, z praktického hlediska je to pořadí vlastně celkem jedno. U kladného pólu musíš dávat pozor vždycky, tam není co řešit... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#20 Příspěvek od Serifus »

Mno... když nemáš spojený země obou aut, tak fakt pozor dávat nemusíš :D

Edit Admin:
Vymazány/editovány příspěvky, které nebyly k tématu. Nekopírujte poslední příspěvky. Prosím, dodržujte pravidla této sekce.
Odpovědět