
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
startování přes kabely e39->jiné auto jak na to?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
mach píše:Včera jsem se pokušel pomoc známému nastartovat. V motorové části jsem nenašel takovou malou černou krabičku s oddělávacím vrškem a červeným + a oko na motoru jako u e36. Tak kabely na baterku, nejdříve černý pak červený trochu plynu a... nickde je chyba?
Nevím zda záleží na motorizaci - ale např. u 258i, je v motorovém prostoru vyvedený kontakt "+" uprostřed mezi koleny sání, nahoře na motoru. Je to šestihran (nevím zda 17mm, 19mm... tak nějak). A "-" kdekoliv na kostře (já to dávám na blok, nad termostat).
alpineman píše:Nevím zda záleží na motorizaci - ale např. u 258i, je v motorovém prostoru vyvedený kontakt "+" uprostřed mezi koleny sání, nahoře na motoru. Je to šestihran (nevím zda 17mm, 19mm... tak nějak). A "-" kdekoliv na kostře (já to dávám na blok, nad termostat).
523i nemá ale třeba jsem špatně hledal... e36 320i měla

já jsem vždycky nastartoval na nejlevnější kabely z benzínky - a to jak M52B20 tak teď M52B28.
pokud to "nemocný" auto dobře startuje, tak se ty kabely nemůžou stačit rozpálit.
Důležitý je - hodně důkladně připojit - zamlít kleštičkama, aby tam nebyla zoxidovaná vrstva ap., potom nechat třeba 5 minut připojený s nastartovaným "dárcem", aby se baterka trochu oživila a pak mi každé auto vždycky chytlo úplně v pohodě.
pokud to "nemocný" auto dobře startuje, tak se ty kabely nemůžou stačit rozpálit.
Důležitý je - hodně důkladně připojit - zamlít kleštičkama, aby tam nebyla zoxidovaná vrstva ap., potom nechat třeba 5 minut připojený s nastartovaným "dárcem", aby se baterka trochu oživila a pak mi každé auto vždycky chytlo úplně v pohodě.
Levné kabely, co nemají průřez, odejdou po několika startech. Prvních pár většinou vydrží, až budete někde v lese, nepojedou ( většinou přechodový odpor v uchycení kabelu v kleštích, nebo přímo někde v kabelu). Záleží na tloušťce drátu (mědi), ne celého kabelu. Na startovací kabely stačí dvě až tři žíly z normální prodlužky po 1,5mm2 průřezu (kabel od žehličky či přímotopu doma je 3x1,5mm2).
Postup připojování kabelů je hlavně kvůli zabránění zkratování jedné či druhé baterky (česky řečeno pro totální tupce). Mělo by to být takto: Kostra - kostra, plus dárce, plus příjemce... Dávat pozor hlavně na plus kolem kostry. Pokud je to možné, nepřipojovat přímo na Pb kontakty baterky kvůli opalu. Nebo dobře uchytit...
Baterie má sama o sobě vysoký vnitřní odpor, proto nic navíc není potřeba zapínat. Když jsem startoval kámoše s baterkou úplně grogy, nastartoval, za chvilku zapnul světla a auto zdechlo... Alternátor potřebuje budící proud, který bere z baterky. Když ho nemá, nemůže fungovat...
Propojení by se mělo zachovat na co nejkratší dobu. Obecně zapojovat baterie paralelně (vedle sebe) se nedoporučuje...
Postup připojování kabelů je hlavně kvůli zabránění zkratování jedné či druhé baterky (česky řečeno pro totální tupce). Mělo by to být takto: Kostra - kostra, plus dárce, plus příjemce... Dávat pozor hlavně na plus kolem kostry. Pokud je to možné, nepřipojovat přímo na Pb kontakty baterky kvůli opalu. Nebo dobře uchytit...
Baterie má sama o sobě vysoký vnitřní odpor, proto nic navíc není potřeba zapínat. Když jsem startoval kámoše s baterkou úplně grogy, nastartoval, za chvilku zapnul světla a auto zdechlo... Alternátor potřebuje budící proud, který bere z baterky. Když ho nemá, nemůže fungovat...
Propojení by se mělo zachovat na co nejkratší dobu. Obecně zapojovat baterie paralelně (vedle sebe) se nedoporučuje...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
jurasis píše:Levné kabely, co nemají průřez, odejdou po několika startech. Prvních pár většinou vydrží, až budete někde v lese, nepojedou ( většinou přechodový odpor v uchycení kabelu v kleštích, nebo přímo někde v kabelu). Záleží na tloušťce drátu (mědi), ne celého kabelu. Na startovací kabely stačí dvě až tři žíly z normální prodlužky po 1,5mm2 průřezu (kabel od žehličky či přímotopu doma je 3x1,5mm2).
Postup připojování kabelů je hlavně kvůli zabránění zkratování jedné či druhé baterky (česky řečeno pro totální tupce). Mělo by to být takto: Kostra - kostra, plus dárce, plus příjemce... Dávat pozor hlavně na plus kolem kostry. Pokud je to možné, nepřipojovat přímo na Pb kontakty baterky kvůli opalu. Nebo dobře uchytit...
Baterie má sama o sobě vysoký vnitřní odpor, proto nic navíc není potřeba zapínat. Když jsem startoval kámoše s baterkou úplně grogy, nastartoval, za chvilku zapnul světla a auto zdechlo... Alternátor potřebuje budící proud, který bere z baterky. Když ho nemá, nemůže fungovat...
Propojení by se mělo zachovat na co nejkratší dobu. Obecně zapojovat baterie paralelně (vedle sebe) se nedoporučuje...
Naprostej souhlas, řekl bych. Až na to, že se má spíš zapojit nejdříve kladné svorky. Protože když se to neudělá a nejdříve se spojí země obou aut a ty pak někde štrejchneš tou druhou svorkou o kostru, pak papá

