Ještě bych se zdovolení vrátil k tomu blokování měniče-"šestka"! Na jakém principu to funguje? V létě a na podzim mi po uvolnění plynu(abych jel konstantní rychlostí) klesly otáčky zhruba o 300ot/min +/- , ted to ale nedělá.... Je to nějaká chyba, nebo je to tou zimou a nebo je to tím, že mi ted odešel termostat a motor se mi ohřeje jen na čtvrtinu??? (ještě sem neměl čas to spravit, tak stím radči nejezdím) Jo mám 530d Steptronic.
Jo a ještě otázka-chci v převodov. vyměnit olej a filtr-kde to najdu pod autem? V manuálu nic není. Díky
V manuálu věci typu - výměna oleje v převodovce nenajdeš.... Musíš s tím do servisu..... Máš poměrně mladý auto. Tam si myslím ani nevyměníš olej ani v motoru
PetacekBE píše:V manuálu věci typu - výměna oleje v převodovce nenajdeš.... Musíš s tím do servisu..... Máš poměrně mladý auto. Tam si myslím ani nevyměníš olej ani v motoru
Tyhle blaboly mam fakt rad.
Nicmene vymena oleje v prevodovce je docela narocnejsi zakrok, snad to popise nekdo kdo uz to delal.
Tady je navod v anglictine, pokud ovladas:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=860655 Za spravnost nerucim.
PetacekBE píše:V manuálu věci typu - výměna oleje v převodovce nenajdeš.... Musíš s tím do servisu..... Máš poměrně mladý auto. Tam si myslím ani nevyměníš olej ani v motoru
Tyhle blaboly mam fakt rad.
Nicmene vymena oleje v prevodovce je docela narocnejsi zakrok, snad to popise nekdo kdo uz to delal. Tady je navod v anglictine, pokud ovladas: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=860655 Za spravnost nerucim.
... je to asi takhle ...
nejdřív musíš zjistit, co tam máš za skříň .. GM nebo ZF ... za vaně by měla být samolepka s typem oleje ... pokud né, tak najít štítek na boku skříně ... podle toho kupuješ olej a filtr+ těsnění+ 22šroubů ...
pak nechat olej úplně vychladnout a vypustit .. nejlépe přes noc .. pak vyměnit vše nové a natlačit do vany první cca 3l oleje než začne vytékat ... pak ti musí někdo nastartovat a začít pomalu přeřazovat jednotlivé rychlosti, aby se olej dostal nejen do nového filtru, ale i do řazení, ale hlavně aby se začal OHŘÍVAT .. při teplotě oleje cca 50 stupňů ( teploměrem na vaně ) a stále za chodu motoru se musí opět dotlačit do převodovky cca 2-4l oleje, dokud nezačne vytékat z kontrolní-nalévací zátky ...
madu
Mám nové informace k mým problémům z převodovkou. Takže - dneska jsem byl auto projet - studené zařadilo trojku asi až po 500metrech a pak jsem jej trošku více rozjel a trojka se tam zařadila tím způsobem že jsem fal při jízdě volič automatu z polohy "D" do polohy "S" a zpět... A trojka tam skočila. To samý i ze čtyřkou - opět volič na "S" a při opětovném vrácení voliče a "D" se tam ta čtyřka hodila. Zařadilo to plynule ale jen když jsem pohl tím voličem. Myslíte že má na to vliv ty mrazy anebo ne ? Pětka mi tam neskočila ani při 120 km/h - i když jsem voličem hýbal
Ještě bych měl pánové takovou blbou otázku- je dobré na křižovatce a při zastavení vyřazovat automat (steptronick) na neutrál, nebo je lepší stát na brzdě a čekat s D-čkem resp. s jedničkou???
Já osobně zásadně nevyřazuju, prostě stojím na brzdě a pak se jen rozjedu. Je to přece automat, tak naco kvrdlat klackem.
K tomu řazení: převodovka má vlastní "rozum" viz manuál, jinak řadí do kopce, z kopce atd, a taky se "učí" styl jízdy a podle toho pak řadí. Když jezdíš klobouka tak řadí dřív než když ji honíš. Můžeš to dignostikou smazat, adaptabilní hodnoty, a naučit si ji řadit jak chceš ty sám.
A k té výměně oleje tady toho bylo napsáno už docela dost.
DCX: ne, u automatu nevyrazujes na krizovatce .. ani treba kdyz nekdo bude jen nasedat/vysedat (a samozrejme to nebudes ty jako ridic ;)
nemuzu to ted najit, ale ten odkaz byl urcite tady nekde na bmw klubu - takovej moc hezkej clanek jak se chovat k automatu a prave o vyrazovani na cerveny tam bylo taky - vice to namaha prevodovku
Birkoff píše:Můžeš to dignostikou smazat, adaptabilní hodnoty, a naučit si ji řadit jak chceš ty sám.
takhle funguji automaty koncernu, uci se tvuj styl prvnich 15tis km - je skutecne dobry kdyz koupis ojety auto nechat tuto pamet v servisu vymazat aby si auto zvyklo zase na tvuj zpousob jizdy .. bmw se ale "uci" porad - proste hleda optimum podle poslednich tusim 100km - nekdy si to zkus, kdyz pojedes klobouka tak uz po par km bude radit hezky v nizkych otackach, spotreba minimalni, ale jakmile pojedes chvili ostreji tak uz se bude vytacet
dokonce je to popsano i v manualu ;)
nerikam ze nejdou, rikam ze to je zbytecny, protoze to neni (narozdil prave od VW) jednou ulozena hodnota podle ktery se pak skrin uz navzdy chova
netvrdim ze to nema nejaky statistiky, mozna i dlouhodobejsi, ale urcite behem par desitek km se uplne zmeni charakteristika razeni podle toho kam a jak jedu
Ee, jestli VW se paměť naplní a pak už se skříň chová podle toho je třeba pravda, ale u BMW se jako kdyby "pořád počítá průměr" od posledního vymazání. Mám to ověřené na svém autě a 100rmovo sedmě. Oba jsme s autem jezdili delší dobu (víc jak půl roku) bez předchozího vymazání a podle Tvé teorie by se po vymazání hodnot neměl dít rozdíl. Ale ke změně došlo. Neříkám, že auto začlo řadit v půlkách dvanáct kvaltů, ale cítil jsem nějak čistější chod řazení k mému stylu jízdy. Faktem je, že změny jsou hodně malé a nikdo by neměl od toho očekávat něco extra...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
ok ok .. dikes za info
ja jsem predtim automat nikdy nemel takze zvykat si bylo proste zvlastni, takze jsem nevedel ani jak se ma chovat neutralne - jen jsem si po chvili, kdy uz jsem nebyl vyplasenej a spis se ucil jak se k nemu chovat, vsiml, ze proste podle stylu jizdy se hodne meni charakteristika a mel jsem za to, ze prumeruje o mensi pocet km, ale samozrejme je mozny ze to nacita porad nebo alespon hodne dlouho
S posledníma dvěma příspěvkama nelze než souhlasit (divná věta). To mazání hodnot opravdu funguje, převodovka si na tebe "zvykne" za pár stovek km a pak řadí k tvé spokojenosti. Chce to ale držet styl. Jak ji začneš honit tak se to za chvíli naučí a podle toho se chová.