Jo a ještě otázka-chci v převodov. vyměnit olej a filtr-kde to najdu pod autem? V manuálu nic není. Díky
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Automat problém POMOOC
Ještě bych se zdovolení vrátil k tomu blokování měniče-"šestka"! Na jakém principu to funguje? V létě a na podzim mi po uvolnění plynu(abych jel konstantní rychlostí) klesly otáčky zhruba o 300ot/min +/- , ted to ale nedělá.... Je to nějaká chyba, nebo je to tou zimou a nebo je to tím, že mi ted odešel termostat a motor se mi ohřeje jen na čtvrtinu??? (ještě sem neměl čas to spravit, tak stím radči nejezdím) Jo mám 530d Steptronic.
Jo a ještě otázka-chci v převodov. vyměnit olej a filtr-kde to najdu pod autem? V manuálu nic není. Díky
Jo a ještě otázka-chci v převodov. vyměnit olej a filtr-kde to najdu pod autem? V manuálu nic není. Díky
Tyhle blaboly mam fakt rad.PetacekBE píše:V manuálu věci typu - výměna oleje v převodovce nenajdeš.... Musíš s tím do servisu..... Máš poměrně mladý auto. Tam si myslím ani nevyměníš olej ani v motoru
Nicmene vymena oleje v prevodovce je docela narocnejsi zakrok, snad to popise nekdo kdo uz to delal.
Tady je navod v anglictine, pokud ovladas:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=860655
Za spravnost nerucim.
-
madu
- Registrovaný
- Příspěvky: 211
- Registrován: ned 04.12.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 490
- Kontaktovat uživatele:
... je to asi takhle ...Regis píše:Tyhle blaboly mam fakt rad.PetacekBE píše:V manuálu věci typu - výměna oleje v převodovce nenajdeš.... Musíš s tím do servisu..... Máš poměrně mladý auto. Tam si myslím ani nevyměníš olej ani v motoru![]()
Nicmene vymena oleje v prevodovce je docela narocnejsi zakrok, snad to popise nekdo kdo uz to delal.
Tady je navod v anglictine, pokud ovladas:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=860655
Za spravnost nerucim.
nejdřív musíš zjistit, co tam máš za skříň .. GM nebo ZF ... za vaně by měla být samolepka s typem oleje ... pokud né, tak najít štítek na boku skříně ... podle toho kupuješ olej a filtr+ těsnění+ 22šroubů ...
pak nechat olej úplně vychladnout a vypustit .. nejlépe přes noc .. pak vyměnit vše nové a natlačit do vany první cca 3l oleje než začne vytékat ... pak ti musí někdo nastartovat a začít pomalu přeřazovat jednotlivé rychlosti, aby se olej dostal nejen do nového filtru, ale i do řazení, ale hlavně aby se začal OHŘÍVAT .. při teplotě oleje cca 50 stupňů ( teploměrem na vaně ) a stále za chodu motoru se musí opět dotlačit do převodovky cca 2-4l oleje, dokud nezačne vytékat z kontrolní-nalévací zátky ...
madu
-
PetacekBE
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Klubové ID: 1944
- Kontaktovat uživatele:
Mám nové informace k mým problémům z převodovkou. Takže - dneska jsem byl auto projet - studené zařadilo trojku asi až po 500metrech a pak jsem jej trošku více rozjel a trojka se tam zařadila tím způsobem že jsem fal při jízdě volič automatu z polohy "D" do polohy "S" a zpět... A trojka tam skočila. To samý i ze čtyřkou - opět volič na "S" a při opětovném vrácení voliče a "D" se tam ta čtyřka hodila. Zařadilo to plynule ale jen když jsem pohl tím voličem. Myslíte že má na to vliv ty mrazy anebo ne ? Pětka mi tam neskočila ani při 120 km/h - i když jsem voličem hýbal 
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Já osobně zásadně nevyřazuju, prostě stojím na brzdě a pak se jen rozjedu. Je to přece automat, tak naco kvrdlat klackem.
K tomu řazení: převodovka má vlastní "rozum" viz manuál, jinak řadí do kopce, z kopce atd, a taky se "učí" styl jízdy a podle toho pak řadí. Když jezdíš klobouka tak řadí dřív než když ji honíš. Můžeš to dignostikou smazat, adaptabilní hodnoty, a naučit si ji řadit jak chceš ty sám.
A k té výměně oleje tady toho bylo napsáno už docela dost.
K tomu řazení: převodovka má vlastní "rozum" viz manuál, jinak řadí do kopce, z kopce atd, a taky se "učí" styl jízdy a podle toho pak řadí. Když jezdíš klobouka tak řadí dřív než když ji honíš. Můžeš to dignostikou smazat, adaptabilní hodnoty, a naučit si ji řadit jak chceš ty sám.
A k té výměně oleje tady toho bylo napsáno už docela dost.
DCX: ne, u automatu nevyrazujes na krizovatce .. ani treba kdyz nekdo bude jen nasedat/vysedat (a samozrejme to nebudes ty jako ridic ;)
nemuzu to ted najit, ale ten odkaz byl urcite tady nekde na bmw klubu - takovej moc hezkej clanek jak se chovat k automatu a prave o vyrazovani na cerveny tam bylo taky - vice to namaha prevodovku
dokonce je to popsano i v manualu ;)
nemuzu to ted najit, ale ten odkaz byl urcite tady nekde na bmw klubu - takovej moc hezkej clanek jak se chovat k automatu a prave o vyrazovani na cerveny tam bylo taky - vice to namaha prevodovku
takhle funguji automaty koncernu, uci se tvuj styl prvnich 15tis km - je skutecne dobry kdyz koupis ojety auto nechat tuto pamet v servisu vymazat aby si auto zvyklo zase na tvuj zpousob jizdy .. bmw se ale "uci" porad - proste hleda optimum podle poslednich tusim 100km - nekdy si to zkus, kdyz pojedes klobouka tak uz po par km bude radit hezky v nizkych otackach, spotreba minimalni, ale jakmile pojedes chvili ostreji tak uz se bude vytacetBirkoff píše:Můžeš to dignostikou smazat, adaptabilní hodnoty, a naučit si ji řadit jak chceš ty sám.
dokonce je to popsano i v manualu ;)
nerikam ze nejdou, rikam ze to je zbytecny, protoze to neni (narozdil prave od VW) jednou ulozena hodnota podle ktery se pak skrin uz navzdy chova
netvrdim ze to nema nejaky statistiky, mozna i dlouhodobejsi, ale urcite behem par desitek km se uplne zmeni charakteristika razeni podle toho kam a jak jedu
netvrdim ze to nema nejaky statistiky, mozna i dlouhodobejsi, ale urcite behem par desitek km se uplne zmeni charakteristika razeni podle toho kam a jak jedu
-
jurasis
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Ee, jestli VW se paměť naplní a pak už se skříň chová podle toho je třeba pravda, ale u BMW se jako kdyby "pořád počítá průměr" od posledního vymazání. Mám to ověřené na svém autě a 100rmovo sedmě. Oba jsme s autem jezdili delší dobu (víc jak půl roku) bez předchozího vymazání a podle Tvé teorie by se po vymazání hodnot neměl dít rozdíl. Ale ke změně došlo. Neříkám, že auto začlo řadit v půlkách dvanáct kvaltů, ale cítil jsem nějak čistější chod řazení k mému stylu jízdy. Faktem je, že změny jsou hodně malé a nikdo by neměl od toho očekávat něco extra... 
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
ok ok .. dikes za info
ja jsem predtim automat nikdy nemel takze zvykat si bylo proste zvlastni, takze jsem nevedel ani jak se ma chovat neutralne - jen jsem si po chvili, kdy uz jsem nebyl vyplasenej a spis se ucil jak se k nemu chovat, vsiml, ze proste podle stylu jizdy se hodne meni charakteristika a mel jsem za to, ze prumeruje o mensi pocet km, ale samozrejme je mozny ze to nacita porad nebo alespon hodne dlouho
ja jsem predtim automat nikdy nemel takze zvykat si bylo proste zvlastni, takze jsem nevedel ani jak se ma chovat neutralne - jen jsem si po chvili, kdy uz jsem nebyl vyplasenej a spis se ucil jak se k nemu chovat, vsiml, ze proste podle stylu jizdy se hodne meni charakteristika a mel jsem za to, ze prumeruje o mensi pocet km, ale samozrejme je mozny ze to nacita porad nebo alespon hodne dlouho
-
jurasis
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Automat je nejlepší věc na světě (do normálního osobáku) a vše, co jsem kde našel bych shrnul do dvou základních pravidel chování k němu:
1, nikdy, opravdu nikdy neřadit změnu směru, pokud auto už pořádně nestojí
2, Co nejmíň zasahovat elektronice do řazení. Ona ví vždycky všechno nejlíp (nebál bych se za sebe tvrdit, čím míň řazení, tím líp (nadneseně) )
Neberu v potaz servis, protože v tom nemám ještě úplně jasno. Doufám, že mi skříň vydrží, než si to rozlousknu...
1, nikdy, opravdu nikdy neřadit změnu směru, pokud auto už pořádně nestojí
2, Co nejmíň zasahovat elektronice do řazení. Ona ví vždycky všechno nejlíp (nebál bych se za sebe tvrdit, čím míň řazení, tím líp (nadneseně) )
Neberu v potaz servis, protože v tom nemám ještě úplně jasno. Doufám, že mi skříň vydrží, než si to rozlousknu...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
