Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat problém POMOOC
Ahojte,mám problém z automatem mám E-39 525TDS a dnes nějak přestala řadit poslední rychlosní stupen. Vžy tam skočila tak kolem 90kilometrové rychlosti a dnes až třeba kolem 120kmh. Všechny ostatní rychlosti řadí tak jak mají. Když tomu dám cihlu tzv.Kick down tak vše zařadí tak jak má až do poslední rychlosti. Olej i filtr mám nový i smazané adaptační hodnoty. Předem děkuji za odpvědi
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
mám ten samý problém - pětka se někdy zařadí v klidu kolem té 90km/h a někdy se tam nevhodí ani při těch 120km/h jak píšeš... Já to řeším tak,že když jedu více jak devadesát a mám tam neustále čtyřku tak při jízdě pozvolna lehce uberu plyn - ne uplně a pak opět lehoučce přidám - dělám to tak čtyřikrát a pětka tam skočí... Mám najeto už 227 000 km a mám obavu aby se mi ten automat nevys... Esi to nebude nějaké vadné čidlo otáček....
Olej mám měněn asi před 10 000 kilometry. Mimochodem - omlouvám se že to sem tahám - kdy by se měl u tds měnit olej v motoru a má opotřebovaný motor vliv na hlučnost motoru,turba a hydroštelů... Děkan

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 211
- Registrován: ned 04.12.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka je už od posledních modelů E34 na vícero faktorech. .Při zařazení 5ky se fakticky zablokuje měnič převodovky a dochází k převodu síly a kroutícího momentu z motoru na kola v poměru otáček 1:1 .... to s tím pohybem pedálu plynu nahoru a dolu, také není daleko od věci .... je to jedna z možností jak dát elektronice auta na vědomí, že už nepotřebuješ plný výkon a pokud vše dobře funguje, měl by automat přeřadit o stupeň nahoru ... např: když jedeš do kopce pod plynem a blížíš se k horizontu, tvá rychlost je velká a ty "zapumpuješ"plynem a následně mírně ubereš, tak by měl odřadit výše..... nebo při ustálené jízdě na dálnici..
Je to ale jak píšu hlavně na způsobu jízdy několika málo předešlých kilometrů ... automat si to prostě pamatuje
Mám E34 525TdsA r.v.95 a poctivě najeto 314tis ... automat řadí jako za mlada a doufám, že ještě dlouho bude ..
Takže klid a kdyby něco a ta 5ka ta né a né skočit, klidně napiš ...
madu
Je to ale jak píšu hlavně na způsobu jízdy několika málo předešlých kilometrů ... automat si to prostě pamatuje

Mám E34 525TdsA r.v.95 a poctivě najeto 314tis ... automat řadí jako za mlada a doufám, že ještě dlouho bude ..
Takže klid a kdyby něco a ta 5ka ta né a né skočit, klidně napiš ...
madu
-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Kontaktovat uživatele:
madu píše:Mám E34 525TdsA r.v.95 a poctivě najeto 314tis ... automat řadí jako za mlada
Protože s tím jezdili v Německu důchodci ('95-'00 pán ročník nar.'37, '00-'06 jeho známý ročník nar.'38) a pak já, který jezdí většinou na spotřebu a zacházím s automatem šetrně!
Je to o tom, jak se k tomu člověk chová, v klidu přeřazovat, chvilku počkat až přeřadí a pak teprve nohu z brzdy pryč = dlouhá životnost automatu
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
madu píše:... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka ...
5HP18 má rychlostí 5 a k tomu overdrive = blokování měniče, který někomu připadá jako "šestka". Na mých automatech bylo zablokování měniče (overdrive) lehce nad 90 km/h a bylo závislé na teplotě oleje v převodovce = při teplotách vzduchu pod bodem mrazu overdrive začal fungovat až po ujetí několika km, až po ohřátí oleje v převodovce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
madu píše:... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka je už od posledních modelů E34 na vícero faktorech. .Při zařazení 5ky se fakticky zablokuje měnič převodovky a dochází k převodu síly a kroutícího momentu z motoru na kola v poměru otáček 1:1 .... to s tím pohybem pedálu plynu nahoru a dolu, také není daleko od věci .... je to jedna z možností jak dát elektronice auta na vědomí, že už nepotřebuješ plný výkon a pokud vše dobře funguje, měl by automat přeřadit o stupeň nahoru ... např: když jedeš do kopce pod plynem a blížíš se k horizontu, tvá rychlost je velká a ty "zapumpuješ"plynem a následně mírně ubereš, tak by měl odřadit výše..... nebo při ustálené jízdě na dálnici..
Je to ale jak píšu hlavně na způsobu jízdy několika málo předešlých kilometrů ... automat si to prostě pamatuje
Mno takže pokud tomu dobře rozumím když jezdíš pomalu tak ta pětka tam neskáče... Já právě že jezdím na spotřebu a pětka se tam nehází vůbec

Zdar,a nezáleží taky trochu na objemu motoru ??Mě auto řadí až nahoru na pětku celkem plynule a pětku řadí už i při 90 km /h . A je to taky podle toho
jak píše Madu,táhneš čtyřku,až třeba na sto,povolíš plyn a pak tam skočí pětka.
Já bych to shrnul ,když automat řadí - funguje to - neřeš to.
Nemá cenu se v tom štourat,automat je svým pánem a řadí si jak chce a potřebuje, a má na to vliv víceméně cokoliv.Teplota - řadí jinak v zimě než v létě.Poloha plynového pedálu atd,atd.
Automat je " pohodu " jak píše Jawak , jak se k tomu člověk chová = dlouhá životnost automatu.
PP
jak píše Madu,táhneš čtyřku,až třeba na sto,povolíš plyn a pak tam skočí pětka.
Já bych to shrnul ,když automat řadí - funguje to - neřeš to.
Nemá cenu se v tom štourat,automat je svým pánem a řadí si jak chce a potřebuje, a má na to vliv víceméně cokoliv.Teplota - řadí jinak v zimě než v létě.Poloha plynového pedálu atd,atd.
Automat je " pohodu " jak píše Jawak , jak se k tomu člověk chová = dlouhá životnost automatu.
PP
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
ano asi je to tak protože když bylo teplejší počasí tak se pětka řadila v poho už při těch devadesáti..... Ale nyní v zimě řadí až při 120 - 130 km/h. Jinak ostatní stupně se řadí stejně jako v létě tak v zimě. Akorát mne mrzí to že se tam neukazují zařazené stupně
Jak píšete - dokud automat řadí tak je v poho. Jinak - odbočím - dá se na diagnostice zjistit opravdový počet kilometrů ???? Díkesss.

Jak píšete - dokud automat řadí tak je v poho. Jinak - odbočím - dá se na diagnostice zjistit opravdový počet kilometrů ???? Díkesss.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
Tak dneska jsem chtěl jet do Olomouce ke kámošovému strejdovi na diagnostiku báva a opravdu jsem se naštval. Jeli jsme z kámošem a zpočátku tam převodovka hodila jen jedničku a dvojku a po chvíli i trojku ale čtverku jsem tam nedostal... Jel jsem asi na 3500 ot a asi tak 90 km/h.... To auto mne přivede do hrobu





sice je to mimo tento příspěvek, ale mám také problém s automatem,
Je to normální?
Pokaždé ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím D a nic až po chvilce to naskočí, pak už vše funguje jak má, když to pak vypnu a znovu nastartuju tak to naskočí hned,dělá to pouze když to stojí déle.
Jedná se o e39 530D r.v.12.98 na tachu je 180 000 ale to není jisté,je to dovoz SRN.
Je to normální?
Pokaždé ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím D a nic až po chvilce to naskočí, pak už vše funguje jak má, když to pak vypnu a znovu nastartuju tak to naskočí hned,dělá to pouze když to stojí déle.
Jedná se o e39 530D r.v.12.98 na tachu je 180 000 ale to není jisté,je to dovoz SRN.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 211
- Registrován: ned 04.12.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
je nutné udělat kontrolu oleje v převodovce ...Je tam buď ZF a nebo GM( těch je ale málo) každopádně by se měl vyměnit filtr, olej, těsnění a šrouby vany cca ve 160tis km .... to že ti nezařadí nejspíš znamená, že čerpadlo musí nejprve nahnat olej do měniče a jestli je už nekvalitní a nebo je ho málo, tak to může takhle zlobit... madu
madu píše:detrhomer píše:sice je to mimo tento příspěvek, ale mám také problém s automatem,
Je to normální?
Pokaždé ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím D a nic až po chvilce to naskočí, pak už vše funguje jak má, když to pak vypnu a znovu nastartuju tak to naskočí hned,dělá to pouze když to stojí déle.
Jedná se o e39 530D r.v.12.98 na tachu je 180 000 ale to není jisté,je to dovoz SRN.
je nutné udělat kontrolu oleje v převodovce ...Je tam buď ZF a nebo GM( těch je ale málo) každopádně by se měl vyměnit filtr, olej, těsnění a šrouby vany cca ve 160tis km .... to že ti nezařadí nejspíš znamená, že čerpadlo musí nejprve nahnat olej do měniče a jestli je už nekvalitní a nebo je ho málo, tak to může takhle zlobit... madu
Proč je těch GM málo?jsou horší?