Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat problém POMOOC

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Gav328ci
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: pát 03.03.2006 01:00

#1 Příspěvek od Gav328ci »

Ahojte,mám problém z automatem mám E-39 525TDS a dnes nějak přestala řadit poslední rychlosní stupen. Vžy tam skočila tak kolem 90kilometrové rychlosti a dnes až třeba kolem 120kmh. Všechny ostatní rychlosti řadí tak jak mají. Když tomu dám cihlu tzv.Kick down tak vše zařadí tak jak má až do poslední rychlosti. Olej i filtr mám nový i smazané adaptační hodnoty. Předem děkuji za odpvědi
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od PetacekBE »

mám ten samý problém - pětka se někdy zařadí v klidu kolem té 90km/h a někdy se tam nevhodí ani při těch 120km/h jak píšeš... Já to řeším tak,že když jedu více jak devadesát a mám tam neustále čtyřku tak při jízdě pozvolna lehce uberu plyn - ne uplně a pak opět lehoučce přidám - dělám to tak čtyřikrát a pětka tam skočí... Mám najeto už 227 000 km a mám obavu aby se mi ten automat nevys... Esi to nebude nějaké vadné čidlo otáček.... :evil:Olej mám měněn asi před 10 000 kilometry. Mimochodem - omlouvám se že to sem tahám - kdy by se měl u tds měnit olej v motoru a má opotřebovaný motor vliv na hlučnost motoru,turba a hydroštelů... Děkan
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od magic »

a manualně tam jde hodit?
Gav328ci
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: pát 03.03.2006 01:00

#4 Příspěvek od Gav328ci »

Manuální řazení tam nemám
KAMIL740
Registrovaný
Příspěvky: 1413
Registrován: pon 15.01.2007 01:00

#5 Příspěvek od KAMIL740 »

nemate ty adaptabilni automaty co si pamatujou jak s nim jezdite ze to schvalne drzi v otackach protoze ste mu predtim trosku davali ??? jenom napad :D
pavel530d
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 20.05.2008 00:00

#6 Příspěvek od pavel530d »

To snad TDSa ani v té době neměly........ :roll:
madu
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od madu »

... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka je už od posledních modelů E34 na vícero faktorech. .Při zařazení 5ky se fakticky zablokuje měnič převodovky a dochází k převodu síly a kroutícího momentu z motoru na kola v poměru otáček 1:1 .... to s tím pohybem pedálu plynu nahoru a dolu, také není daleko od věci .... je to jedna z možností jak dát elektronice auta na vědomí, že už nepotřebuješ plný výkon a pokud vše dobře funguje, měl by automat přeřadit o stupeň nahoru ... např: když jedeš do kopce pod plynem a blížíš se k horizontu, tvá rychlost je velká a ty "zapumpuješ"plynem a následně mírně ubereš, tak by měl odřadit výše..... nebo při ustálené jízdě na dálnici..
Je to ale jak píšu hlavně na způsobu jízdy několika málo předešlých kilometrů ... automat si to prostě pamatuje :)
Mám E34 525TdsA r.v.95 a poctivě najeto 314tis ... automat řadí jako za mlada a doufám, že ještě dlouho bude ..
Takže klid a kdyby něco a ta 5ka ta né a né skočit, klidně napiš ...
madu
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

madu píše:Mám E34 525TdsA r.v.95 a poctivě najeto 314tis ... automat řadí jako za mlada

Protože s tím jezdili v Německu důchodci ('95-'00 pán ročník nar.'37, '00-'06 jeho známý ročník nar.'38) a pak já, který jezdí většinou na spotřebu a zacházím s automatem šetrně!

Je to o tom, jak se k tomu člověk chová, v klidu přeřazovat, chvilku počkat až přeřadí a pak teprve nohu z brzdy pryč = dlouhá životnost automatu
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

madu píše:... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka ...

5HP18 má rychlostí 5 a k tomu overdrive = blokování měniče, který někomu připadá jako "šestka". Na mých automatech bylo zablokování měniče (overdrive) lehce nad 90 km/h a bylo závislé na teplotě oleje v převodovce = při teplotách vzduchu pod bodem mrazu overdrive začal fungovat až po ujetí několika km, až po ohřátí oleje v převodovce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Francis píše:který někomu připadá jako "šestka"
..při teplotách vzduchu pod bodem mrazu overdrive začal fungovat až po ujetí několika km, až po ohřátí oleje v převodovce.

Pravda..
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PetacekBE »

madu píše:... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka je už od posledních modelů E34 na vícero faktorech. .Při zařazení 5ky se fakticky zablokuje měnič převodovky a dochází k převodu síly a kroutícího momentu z motoru na kola v poměru otáček 1:1 .... to s tím pohybem pedálu plynu nahoru a dolu, také není daleko od věci .... je to jedna z možností jak dát elektronice auta na vědomí, že už nepotřebuješ plný výkon a pokud vše dobře funguje, měl by automat přeřadit o stupeň nahoru ... např: když jedeš do kopce pod plynem a blížíš se k horizontu, tvá rychlost je velká a ty "zapumpuješ"plynem a následně mírně ubereš, tak by měl odřadit výše..... nebo při ustálené jízdě na dálnici..
Je to ale jak píšu hlavně na způsobu jízdy několika málo předešlých kilometrů ... automat si to prostě pamatuje

Mno takže pokud tomu dobře rozumím když jezdíš pomalu tak ta pětka tam neskáče... Já právě že jezdím na spotřebu a pětka se tam nehází vůbec :(
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#12 Příspěvek od PavelP »

Zdar,a nezáleží taky trochu na objemu motoru ??Mě auto řadí až nahoru na pětku celkem plynule a pětku řadí už i při 90 km /h . A je to taky podle toho
jak píše Madu,táhneš čtyřku,až třeba na sto,povolíš plyn a pak tam skočí pětka.
Já bych to shrnul ,když automat řadí - funguje to - neřeš to.
Nemá cenu se v tom štourat,automat je svým pánem a řadí si jak chce a potřebuje, a má na to vliv víceméně cokoliv.Teplota - řadí jinak v zimě než v létě.Poloha plynového pedálu atd,atd.
Automat je " pohodu " jak píše Jawak , jak se k tomu člověk chová = dlouhá životnost automatu.
PP
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PetacekBE »

ano asi je to tak protože když bylo teplejší počasí tak se pětka řadila v poho už při těch devadesáti..... Ale nyní v zimě řadí až při 120 - 130 km/h. Jinak ostatní stupně se řadí stejně jako v létě tak v zimě. Akorát mne mrzí to že se tam neukazují zařazené stupně :(
Jak píšete - dokud automat řadí tak je v poho. Jinak - odbočím - dá se na diagnostice zjistit opravdový počet kilometrů ???? Díkesss.
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

e39 528iA Steptronic mě řadí už mezi 80-90 km/h. Několikátý automat a musí se s tím umět jezdit.
Jezdím ovšem hodně klobouka, za účelem redukce spotřeby, co nejnižší otáčky, co nejméně plynu, aby auto nezpomalovalo a abych zbytečně nestál na plynovém pedálu. Je to o citu v noze
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od PetacekBE »

jak poznám že automat pracuje v nouzovém režimu ???
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od PetacekBE »

Tak dneska jsem chtěl jet do Olomouce ke kámošovému strejdovi na diagnostiku báva a opravdu jsem se naštval. Jeli jsme z kámošem a zpočátku tam převodovka hodila jen jedničku a dvojku a po chvíli i trojku ale čtverku jsem tam nedostal... Jel jsem asi na 3500 ot a asi tak 90 km/h.... To auto mne přivede do hrobu :( :( :( :(
detrhomer
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: ned 08.02.2009 01:00

#17 Příspěvek od detrhomer »

sice je to mimo tento příspěvek, ale mám také problém s automatem,
Je to normální?
Pokaždé ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím D a nic až po chvilce to naskočí, pak už vše funguje jak má, když to pak vypnu a znovu nastartuju tak to naskočí hned,dělá to pouze když to stojí déle.
Jedná se o e39 530D r.v.12.98 na tachu je 180 000 ale to není jisté,je to dovoz SRN.
madu
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od madu »

je nutné udělat kontrolu oleje v převodovce ...Je tam buď ZF a nebo GM( těch je ale málo) každopádně by se měl vyměnit filtr, olej, těsnění a šrouby vany cca ve 160tis km .... to že ti nezařadí nejspíš znamená, že čerpadlo musí nejprve nahnat olej do měniče a jestli je už nekvalitní a nebo je ho málo, tak to může takhle zlobit... madu
detrhomer
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: ned 08.02.2009 01:00

#19 Příspěvek od detrhomer »

Už jsem to dal na dílnu,at mi to zkontrolují komplet auto. Já ho před týdnem koupil, tak vychytávám mouchy :) a díky :)
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#20 Příspěvek od zet »

madu píše:
detrhomer píše:sice je to mimo tento příspěvek, ale mám také problém s automatem,
Je to normální?
Pokaždé ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím D a nic až po chvilce to naskočí, pak už vše funguje jak má, když to pak vypnu a znovu nastartuju tak to naskočí hned,dělá to pouze když to stojí déle.
Jedná se o e39 530D r.v.12.98 na tachu je 180 000 ale to není jisté,je to dovoz SRN.


je nutné udělat kontrolu oleje v převodovce ...Je tam buď ZF a nebo GM( těch je ale málo) každopádně by se měl vyměnit filtr, olej, těsnění a šrouby vany cca ve 160tis km .... to že ti nezařadí nejspíš znamená, že čerpadlo musí nejprve nahnat olej do měniče a jestli je už nekvalitní a nebo je ho málo, tak to může takhle zlobit... madu

Proč je těch GM málo?jsou horší?
Odpovědět