Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Snížení E39 - pneu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Raduz »

Mám dotaz mám naprosto sériový podvozek. Koupil jsem kola 18palců pneu 245-45. Kola nikde neškrtaj krom předního podběhu. Koupil jsem sportovní pružiny 40/30mm a mám obavu že to bude škrtat. Poraďte mi nebudou lepší pneu 245-35-18 nebo 245-30-18. Není to snížení už moc?
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#2 Příspěvek od swed »

ten rozměr 245/35/18 by měl být ještě v pohodě, ale ten profil 30 už je moc málo, by sedělo už moc na zemi, když si to přepočítáš tak je to už skoro o 5cm menší průměr kola, takže o dalších 2,5cm blíž k zemi a navíc skoro o 10% menší obvod takže ti pak budou i blbě ukazovat budíky, ale s tim profilem 35 by se to ještě mohlo nechat dát, si myslim
a nebo bych zkusil šířku 225/40/18, jestli se ti už nezdaj už zas uzký...
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Raduz »

Tak já nemusím mít mega obří pneu jen nevím zda li to už není málo mám tuším fáfek 8 nebo 8,5 palce.
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od magic »

simtě pošli mi na email foto s těma 18tkama s nižením!!! chci kvůli 18tkam taky snižovat a ještě jsem je neměl na autě, ještě nevim o kolik dolů a tak, tak abych měl nějyk tip! díky moc

email : xloki@seznam.cz
zbytek kontaktů v kontaktech ;)
děkuji
swed
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Chrudimsko

#5 Příspěvek od swed »

to asi blbě vyznělo :) , já právě myslel kvuli ráfku tu šíři....ale na tuhle by se to asi ještě vlízt mělo, ale jistej si tím nejsem
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od eric »

Mám snížení vepředu 50mm,19-tky kola a nic nikde nedrhne,takže buď úplně v klidu.Jediné místo,kde to může lehce drhnout je vepředu spodek plastovýho podběhu,když vytočíš kola do plnýho rejdu,ale ty 18-tky jsou na to ještě celkem malý,takže to budeš mít tip ťop.To bys musel mít leda nějaký brutální ET,aby to lezlo moc ven a to nemáš,né?!A k tý gumě,245/30 to je kravina,bude to hlavně vypadat hnusně,nepřirozeně nízko a budeš to mít neskutečně tvrdý,takže hrozí,že pak na díře ohneš ráfek.Dej tam v klidu 245/35/18.
Uživatelský avatar
Cossie
Registrovaný
Příspěvky: 673
Registrován: ned 27.07.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Cossie »

Já mám 8,5J ET 13 a 235/40 R18, sníženo o 3cm a bez problémů ;-)
ExBMW E39 530iA
Ex BMW E61 525d
ExBMW E39 528i
pavel530d
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 20.05.2008 00:00

#8 Příspěvek od pavel530d »

Hel vůbec nejlepší by bylo si otevřít velký TP a ta by jsi měl mít v kolonce dlaší záznamy: alternativní použití kol a gum.
Pokud tam dáš to co je max k modelu doporučené,tak drhnout určitě nebudeš.
Třeba moje přítelkyně má na E39 tourin 18kola v replice M5 na 8,5palce s pneu 235/40 a není nejmenší problém.
Jen mám obavu,že v alternativě budeš mít ve větších kolech rozdílné šířky gum předek proti zadku.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od eric »

No jó,ale velkej techničák mu neřeší snižení,tam je pouze velikost ráfků a pneu.
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Raduz »

No první věc ve velkým TP a i v návodu mám max 17. Ne jen mi šlo o to že dnes přijel kamarád má to smé co já a snížení 20/25 a má 17ky a zdá se mi to dost dole. Tak jen jsem propadl panice že ty moje pružiny jsou s těmi 18kami už moc a abych někde neškrtal prsama a tak
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od eric »

hele,já teda neviděl to kámošovo snížení,ale tobě příjde,že to je moc,dyť podívej se na to mý,mám snížení 50/20 a k tomu 19-tky a nezdá se mi to nijak brutál!?

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Huska »

eric píše:[qu
No jó,ale velkej techničák mu neřeší snižení,tam je pouze velikost ráfků a pneu.


to proto, že snížení nemá žádný vliv !!! rozhodující je rozměr ráfku a pneu .. i při seriových pružinách sem tam dojde k plnému propružení
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od eric »

Když bude mít na autě předepsaný 18-tky v rozměru 235/40/18 nebo stejný celkový průměr a rozměr 245/35/18 a bude mít snížení např. již 60mm a více,tak už může dřít o vnitřní lem,když nebude mít totál tvrdý tlumiče imho dorazy.Nejde jen o obvodový prostor kolem kola,ale taky o prostor nad ním.Další určující faktor je ET,pokud tam bude předepsaný ET 20,tak je to v pohodě,v případě menšího ET může mít při nepřiměřeném snížení taky problém,ale taky nemusí,já mám vepředu ET 2.To propružení je sice hezká věc,ale na sériovém podvozku se mu to tak často nepropruží až na dorazy tak jako na sníženém podvozku,i když je tvrdší.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Huska »

jj to máš pravdu :-) .. když dá správný rozměr tak nebude mít problém nebude to škrtat nikdy at sníží o kolik chce . Každý výrobce to má tak aby při plném propružení na dorazy a vytočeném kole nedošlo ke škrtnutí o blatník.
Problém je přesně v těch věcech co jsi uvedl ... jiná ET, šířky pneu verzus profilové číslo.

:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina

#15 Příspěvek od KamilAC »

Já se přidávám k tomu co psal eric, mám taky 19", dokonce ještě širší než on a není nikde problém. Vesměs vzadu to při tomto snížení nemá o co škrtnout, teda pokud tam nebudeš mít nějaký šílený ET(nebo jako já 295ky gumy-ale už sou pryč). Co se týče předku, těch 50mm to ještě snese, opět ale záleží na ET. Počítej ale každopádně se zhoršením komfortu, a to už docela znatelným...
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#16 Příspěvek od ras11 »

mal som na mojej 19", vpredu 235/35ZR19 + vzadu 265/30ZR19...
Nebol problem, disky boli et20, ale si to znizenie priam pytalo, bolo to vysoko ako krava...

Obrázek
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#17 Příspěvek od hogi »

Ahoj všichni!
Prosím o radu.Chystám se snižovat moje BMW E39 520i M54(po fl,předěláno na Mpacket) touring , neboť mám asi utahané zadní pružiny a v kombinaci s 18" kolama je to opravdu motorový člun , prostě hnus!Nechci ale žádný extrém,co jsem tak zjišťoval,líbilo by se mi snížení max -30mm(rodinný vůz).S tímto snížením se asi mohou ponechat i původní tlumiče,že?
Nemohu se ale rozhodnout ,jakou značku pružin zvolit?Rozumnou kombinaci má jen KW(35/30mm) a EIBACH(30/25-30mm) ostatní značky jako třeba HR (40/15mm) nebo WEITEC(40/25mm) už jsou na mne moc snížené.Ale pomohu si tímto vůbec??Není třeba na odstranění efektu "motorový člun" právě kombinace s větším rozdílem ve snížení předku a zadku.Nevím totiž jestli nové auto bylo v rovině?A nebo bylo vždy trochu jako člun.Třeba u E34 mám pocit,že už z fabriky vykazovalo tento efekt.Jinak NIVO nemám.


díky moc za rady!!!!!!!
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od eric »

Hele,já mám ty Weitecy 50/20 (viz. obr.na 1 str.),takže pokud ten předek nechceš tak dolů,tak těch 40/25 je taky ideální volba,pořád bude znatelně níž předek,než zadek 8)Já osobně to taky nemám rád,když je předek v luftě :lol:
hogi
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14.01.2009 01:00

#19 Příspěvek od hogi »

A myslíš,že když bych zvolil variantu -30/30mm a tak podobně,bude auto v rovině?Nebo bude pořád jako člun.Jo kdybych viděl moje auto hned jak opustilo bránu fabriky.Měl bych to ulehčené.Protože jak jsem již psal , z tisíce E34 co jsou k vidění na ulicích mám dojem podobný(tzn.motorový člun) a nějak se mi nezdá , že by byly všechny utahané?!Tak právě nevím zdali nová E39 měla mezery mezi koly předek/zadek stejné?Co se týče značky těch pružin,máš zkušenost asi jen z Weitecem,což?Dík
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#20 Příspěvek od hajdulak »

cau,E39 touring,prej maj uz z vyroby nizsi zadek. to poznas ze mas v rovine prah i kdyz zadek ma mensi mezeru.
jen kdyz ma NIVO tak je vis..
Odpovědět