Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 netopí..

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od wEnC »

Osobně jsem to u svého auta po výměně prasklého chladiče odvdušňoval tak, že jsem lil chladící směs až po víčko chladiče(expanzky), protože to byl nejvyšší bod chladící soustavy (asi 4-5cm nad odvdušnovákama) a ke konci do toho občas trochu foukl pusou aby to rychleji klesalo a protáhl se ten okruh a mohl lít dál. Povolit 2 odvdušňováky, jeden na chladiči a druhej byl na vršku plastovýho kolena u motoru nad termostatem. Až z nich šla jen čistá chladící směs bez bublin tak sem je uzavřel a hotovo, pak jen odsát kapalinu v expanzce aby byla mezi MIN/MAX a dál už by se to mělo odvzdušnit samo, stačí jen zkontrolovat po pár kilometrech a případně dolít.

Ale je to na 6vál u 8 to může být trošku jinak. Postavit auto čumákem do kopce to asi trochu ulehčí, ale já měl garáž vodorovnou.
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#22 Příspěvek od 540iAT »

Nějak se mi nedaří objevit ten druhý odvzdušňovák, je možný, že osmivál má jen jeden?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#23 Příspěvek od Pavel H »

Ano, ma jen jeden.
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#24 Příspěvek od PavelP »

Zdravím,
for Pavel H - nemá jen jeden odvzdušňovák!!

Ten druhý je pod levým kabinovým filtrem.Ale nemyslím si , že je závada v odvzdušnění motoru.Příčina je v systému ventilů za plastovým krytem levého předního podběhu.Tyto ventily jsou tam právě na funkci REST,na "natápění" toho zásobníku latentního tepla který je umístěný pod nohama spolujezdce a pro čerpadlo topení.Když tyto ventily , nebo jejich ovládání nefunguje správně tak to čerpadlo které tam je,nasává vodu ze svého výstupu rovnou do svého sání!!!! takže systém topení nemůže logicky fungovat.Čerpadlo pak netlačí vodu do radiátoru.Řešil jsem to BY - PASEM systému REST v mém příspěvku Netopí!!!.
Další závada je ta ,že nefunguje čerpadlo.Čerpadlo má konstukčně k vůli utěsnění ,udělanou magnetickou spojku a když je čerpadlo zanesené nějakým bordýlkem,tak tato spojka nepřenese výkon motorku na vlastní čerpadlo.
PP
540iAT
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pát 02.01.2009 01:00
Bydliště: Pardubicko

#25 Příspěvek od 540iAT »

Dnes jsem to znovu zkoušel odvzdušnovat a jediná změna, která proběhla je, že to začalo topit jen pokud je otáčkoměr nad cca 3000..
Ale ta hadice, co jde nahoře z chladiče, je na omak stále stejná, řekl bych, že v ní vůbec není voda, žádný tlak, když ji zmáčknu, tak z expanzky vychrstne voda, ale motor se vůbec nepřehřívá..
No, asi bude fakt nejrozumější, přenechat to odborníkům..

Každopádně díky za rady!
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#26 Příspěvek od PavelP »

Pak dej vědět co jsi s tím měl,pro další zkušenost.
PP
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#27 Příspěvek od Pavel H »

PavelP píše:Zdravím,
for Pavel H - nemá jen jeden odvzdušňovák!!

Ten druhý je pod levým kabinovým filtrem.Ale nemyslím si , že je závada v odvzdušnění motoru.Příčina je v systému ventilů za plastovým krytem levého předního podběhu.Tyto ventily jsou tam právě na funkci REST,na "natápění" toho zásobníku latentního tepla který je umístěný pod nohama spolujezdce a pro čerpadlo topení.Když tyto ventily , nebo jejich ovládání nefunguje správně tak to čerpadlo které tam je,nasává vodu ze svého výstupu rovnou do svého sání!!!! takže systém topení nemůže logicky fungovat.Čerpadlo pak netlačí vodu do radiátoru.Řešil jsem to BY - PASEM systému REST v mém příspěvku Netopí!!!.
Další závada je ta ,že nefunguje čerpadlo.Čerpadlo má konstukčně k vůli utěsnění ,udělanou magnetickou spojku a když je čerpadlo zanesené nějakým bordýlkem,tak tato spojka nepřenese výkon motorku na vlastní čerpadlo.
PP
Muzes mi to prosim vyfotit? Ja to ho na me M62 nemam. I podle ETK je tam jen jeden a to na nadobce chladici kapaliny. Diky
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#28 Příspěvek od PavelP »

Vyfotit to můžu ale nechce se mě to teď rozebírat.Já jsem na to taky čuměl "jako němec na orloj" ále když se podíváš na ETK E 39 540 ( BU 82535 ) což je ta moje, oddíl 64 - Latent head accumulator valves - hadice č. 5 tak jak je to číslo 16 tam je ten ventil odvzdušňovací, Ale jak jsem psal to,že auto netopilo byl problém s těmi ventily,na které jsem se vykakal a použil jsem pouze to čerpadlo a auto TOPÍ jak pes.
PP
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#29 Příspěvek od Pavel H »

No tak tuhle polozku ja tam nemam. Proto jsem to nemohl na aute najit.
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... 4_0692/#19

Co mas za rok vyroby auta?
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#30 Příspěvek od PavelP »

96 , Nahoře jsem schválně napsal VINko.Mají to asi jen auta s funkcí REST
s tím akumulátorem lat.tepla.Takže to asi nemají všechny. :?
PP
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#31 Příspěvek od Pavel H »

Museli to zmenit. Ja mam REST taky. Mam 03/00 Co jsem koukal na novejsi 4.4 tak ho taky nemaji.
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#32 Příspěvek od PavelP »

Asi jo, kolikrát když něco dělám na autě tak kouknu nejdřív na ETK a pak zjistím ,že to úplně nesouhlasí.
Ale trochu odbočím,na co je a jak má správně fungovat fce REST.
Nějak jsem nepřišel na nějakou výhodu.
PP
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#33 Příspěvek od Pavel H »

Tak jen kratce, protoze se o tom tady uz pise v jinem vlakne. Je to na to,kdyz napriklad stojis na srankach, nebo na nekoho cekas pred obchodem a je ti zima, tak si to pustis. Musi byt dostatecne ohrata voda a nabita baterka. Ono to pak bere teplo z vody v motoru a udrzuje nastavenou teplotu v kabine.
jerrykx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Klatovy

#34 Příspěvek od jerrykx »

čaues, soráč že vytahuju staré téme....chci poprosit o pomoc. Jednou jsem zde našel návod(obrázkový) jak rozebrat, vyčistit, namazat el.magnetické ventily topení...teď zaboha nemohu najít, kdybyste nikdo měl, či věděl kde...budu vděčný 8)
Odpovědět