Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 netopí..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Osobně jsem to u svého auta po výměně prasklého chladiče odvdušňoval tak, že jsem lil chladící směs až po víčko chladiče(expanzky), protože to byl nejvyšší bod chladící soustavy (asi 4-5cm nad odvdušnovákama) a ke konci do toho občas trochu foukl pusou aby to rychleji klesalo a protáhl se ten okruh a mohl lít dál. Povolit 2 odvdušňováky, jeden na chladiči a druhej byl na vršku plastovýho kolena u motoru nad termostatem. Až z nich šla jen čistá chladící směs bez bublin tak sem je uzavřel a hotovo, pak jen odsát kapalinu v expanzce aby byla mezi MIN/MAX a dál už by se to mělo odvzdušnit samo, stačí jen zkontrolovat po pár kilometrech a případně dolít.
Ale je to na 6vál u 8 to může být trošku jinak. Postavit auto čumákem do kopce to asi trochu ulehčí, ale já měl garáž vodorovnou.
Ale je to na 6vál u 8 to může být trošku jinak. Postavit auto čumákem do kopce to asi trochu ulehčí, ale já měl garáž vodorovnou.
Zdravím,
for Pavel H - nemá jen jeden odvzdušňovák!!
Ten druhý je pod levým kabinovým filtrem.Ale nemyslím si , že je závada v odvzdušnění motoru.Příčina je v systému ventilů za plastovým krytem levého předního podběhu.Tyto ventily jsou tam právě na funkci REST,na "natápění" toho zásobníku latentního tepla který je umístěný pod nohama spolujezdce a pro čerpadlo topení.Když tyto ventily , nebo jejich ovládání nefunguje správně tak to čerpadlo které tam je,nasává vodu ze svého výstupu rovnou do svého sání!!!! takže systém topení nemůže logicky fungovat.Čerpadlo pak netlačí vodu do radiátoru.Řešil jsem to BY - PASEM systému REST v mém příspěvku Netopí!!!.
Další závada je ta ,že nefunguje čerpadlo.Čerpadlo má konstukčně k vůli utěsnění ,udělanou magnetickou spojku a když je čerpadlo zanesené nějakým bordýlkem,tak tato spojka nepřenese výkon motorku na vlastní čerpadlo.
PP
for Pavel H - nemá jen jeden odvzdušňovák!!
Ten druhý je pod levým kabinovým filtrem.Ale nemyslím si , že je závada v odvzdušnění motoru.Příčina je v systému ventilů za plastovým krytem levého předního podběhu.Tyto ventily jsou tam právě na funkci REST,na "natápění" toho zásobníku latentního tepla který je umístěný pod nohama spolujezdce a pro čerpadlo topení.Když tyto ventily , nebo jejich ovládání nefunguje správně tak to čerpadlo které tam je,nasává vodu ze svého výstupu rovnou do svého sání!!!! takže systém topení nemůže logicky fungovat.Čerpadlo pak netlačí vodu do radiátoru.Řešil jsem to BY - PASEM systému REST v mém příspěvku Netopí!!!.
Další závada je ta ,že nefunguje čerpadlo.Čerpadlo má konstukčně k vůli utěsnění ,udělanou magnetickou spojku a když je čerpadlo zanesené nějakým bordýlkem,tak tato spojka nepřenese výkon motorku na vlastní čerpadlo.
PP
Dnes jsem to znovu zkoušel odvzdušnovat a jediná změna, která proběhla je, že to začalo topit jen pokud je otáčkoměr nad cca 3000..
Ale ta hadice, co jde nahoře z chladiče, je na omak stále stejná, řekl bych, že v ní vůbec není voda, žádný tlak, když ji zmáčknu, tak z expanzky vychrstne voda, ale motor se vůbec nepřehřívá..
No, asi bude fakt nejrozumější, přenechat to odborníkům..
Každopádně díky za rady!
Ale ta hadice, co jde nahoře z chladiče, je na omak stále stejná, řekl bych, že v ní vůbec není voda, žádný tlak, když ji zmáčknu, tak z expanzky vychrstne voda, ale motor se vůbec nepřehřívá..
No, asi bude fakt nejrozumější, přenechat to odborníkům..
Každopádně díky za rady!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Muzes mi to prosim vyfotit? Ja to ho na me M62 nemam. I podle ETK je tam jen jeden a to na nadobce chladici kapaliny. DikyPavelP píše:Zdravím,
for Pavel H - nemá jen jeden odvzdušňovák!!
Ten druhý je pod levým kabinovým filtrem.Ale nemyslím si , že je závada v odvzdušnění motoru.Příčina je v systému ventilů za plastovým krytem levého předního podběhu.Tyto ventily jsou tam právě na funkci REST,na "natápění" toho zásobníku latentního tepla který je umístěný pod nohama spolujezdce a pro čerpadlo topení.Když tyto ventily , nebo jejich ovládání nefunguje správně tak to čerpadlo které tam je,nasává vodu ze svého výstupu rovnou do svého sání!!!! takže systém topení nemůže logicky fungovat.Čerpadlo pak netlačí vodu do radiátoru.Řešil jsem to BY - PASEM systému REST v mém příspěvku Netopí!!!.
Další závada je ta ,že nefunguje čerpadlo.Čerpadlo má konstukčně k vůli utěsnění ,udělanou magnetickou spojku a když je čerpadlo zanesené nějakým bordýlkem,tak tato spojka nepřenese výkon motorku na vlastní čerpadlo.
PP
Vyfotit to můžu ale nechce se mě to teď rozebírat.Já jsem na to taky čuměl "jako němec na orloj" ále když se podíváš na ETK E 39 540 ( BU 82535 ) což je ta moje, oddíl 64 - Latent head accumulator valves - hadice č. 5 tak jak je to číslo 16 tam je ten ventil odvzdušňovací, Ale jak jsem psal to,že auto netopilo byl problém s těmi ventily,na které jsem se vykakal a použil jsem pouze to čerpadlo a auto TOPÍ jak pes.
PP
PP
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
No tak tuhle polozku ja tam nemam. Proto jsem to nemohl na aute najit.
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... 4_0692/#19
Co mas za rok vyroby auta?
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... 4_0692/#19
Co mas za rok vyroby auta?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Tak jen kratce, protoze se o tom tady uz pise v jinem vlakne. Je to na to,kdyz napriklad stojis na srankach, nebo na nekoho cekas pred obchodem a je ti zima, tak si to pustis. Musi byt dostatecne ohrata voda a nabita baterka. Ono to pak bere teplo z vody v motoru a udrzuje nastavenou teplotu v kabine.