Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
CHECK TAIL LIGHTS
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
Tuto hlášku již začínám nenávidět. Měl jsem na auto dodělávané zadní facelift lampy, Check control samozřejmě hlásil chybu že nesvítí zadní lampy a rozsvěcel k nim žárovku z brzdových světel. Bylo mi doporučeno paralelně s modulem LED zapojit odpor s hodnotami stejnými jako má původní žárovka, tedy 5W-30ohmů. Přestaly se přirozsvěcet žárovky od brzd, ale hláška naa displeji je stále, navíc při zhasnutých světlech a zaplém klíčku v intervalu ca 10s jedno ze zadních světel problikne. Co je špatně?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 404
- Registrován: sob 02.08.2008 00:00
- Bydliště: Uh.Hradiště
- Klubové ID: 1805
Hola,me to pise stejnou hlasku,i ty svetla mi problikavaji,jen asi po dvou vterinach. Mam e39 kombi a jsou tam dane zadni vnitrni led svetla,ale ja jsem laik takze nejake odpory menit a ohmy,to je pro me spanelska vecnice...Kamil328i píše:Tuto hlášku již začínám nenávidět. Měl jsem na auto dodělávané zadní facelift lampy, Check control samozřejmě hlásil chybu že nesvítí zadní lampy a rozsvěcel k nim žárovku z brzdových světel. Bylo mi doporučeno paralelně s modulem LED zapojit odpor s hodnotami stejnými jako má původní žárovka, tedy 5W-30ohmů. Přestaly se přirozsvěcet žárovky od brzd, ale hláška naa displeji je stále, navíc při zhasnutých světlech a zaplém klíčku v intervalu ca 10s jedno ze zadních světel problikne. Co je špatně?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Tak ještě jednou. E39 před FL má v zadních světlech origo 2x5W žárovičky. Check kontroluje všechny 4. Do origo Hella modulu vedou obě větve z každé strany a modul simuluje odběr na obou větvích. Z modulu vede pak jen jeden drát s napětím 6V!!! do Led světel. Ty Ledky mají odběr nula nic a proto má ten modul zátěž na obě větve. Pokud chceš mít pokoj musíš "napodobit" zátěž 2x5W pro každé světlo.
Mám dojem že to už někdo bastlil, protože origo moduly jsou plechové krabice (docela velké), takže pokud máš něco ve světlech tak to bude jen "stabilizace" pro ty Ledky, která samozřejmě má odběr nula nic.
Ještě doporučuji k přečtení:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ella+mudul
Mám dojem že to už někdo bastlil, protože origo moduly jsou plechové krabice (docela velké), takže pokud máš něco ve světlech tak to bude jen "stabilizace" pro ty Ledky, která samozřejmě má odběr nula nic.
Ještě doporučuji k přečtení:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ella+mudul
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
Äno chápu, stačí tedy do kadého světla namísto jednoho odporu s hodnotami jedné 5w žárovky dát odpor s hodnotami dvou 5w,nebo jedné 10w žárovky a mělo by být po problému. Samozřejmě paralelně s LED. Modul nikde žádný nemám v tom případě. Odpor jsem tedy napojil paralelně s LED, tedy na stejné zobáčky jako jsou káblíky k LED, viz obrázek. Mělo by to tak být.
- Přílohy
-
- dsc01544se5po7jd6.jpg (61.14 KiB) Zobrazeno 753 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Podle té fotky jsou to mechanicky upravená světla z Facelift modelu. Rozdíl od origo pro před Facelift je ten, že zapojení Ledek je pro 12V (jen dva drátky a tím pádem zbývá ten označený hrot). Ta druhá (pro prelift) mají oba hroty zapojené (čtyři drátky) a Ledky jsou zapojené jen pro 6V.
Teď k tvé otázce. Je potřeba připojit 4x odpory odpovídající 5W žárovce a to přímo na původní kabeláž tak aby byl vždy od +12V pro 5W žárovku proti kostře. Tzn 2x pro každá světlo. Jeden z těch dvou by samozřejmě šel zapojit na ta označená místa, ale stále zbývá zapojit ten druhý (ze druhé větve) proti zemi.
Když budu mít odpoledne čas tak ti kouknu na barvy drátů původní kabeláže.
Teď k tvé otázce. Je potřeba připojit 4x odpory odpovídající 5W žárovce a to přímo na původní kabeláž tak aby byl vždy od +12V pro 5W žárovku proti kostře. Tzn 2x pro každá světlo. Jeden z těch dvou by samozřejmě šel zapojit na ta označená místa, ale stále zbývá zapojit ten druhý (ze druhé větve) proti zemi.
Když budu mít odpoledne čas tak ti kouknu na barvy drátů původní kabeláže.
Pokud to budes resit pres odpory svepomoci:
Pozor na to, protoze odpor svitici zarovky a zarovky zhasnute je jiny - neni zde příma umera. Rozzhavene vlakno ma vetsi odpor a studene mensi a i pri vypoctu spravne hodnoty odporu pro paralelni pripojeni to muze zlobit.
Ja to mam spocitane na svitici svetla - CC je v klidu jen nekdy se na chvili rozsviti a po dalsi kontrolnim impulsu zhasne.
Pokud mam zhasnuto CC hlasi chybu.
Mam NONAME lampy a paralelne pripojeny odpor 20 nebo 22ohmu/20W (odpor pri provozu ma 147 st. C)
Problikavani LEDek:
Kontroluje-li zhasnute svetlo, zarovka se nerozsviti ovsem LED diody problikavaji - to je v poradku.
HELLA zatezovy modul:
http://www.bmwdiy.info/celis-rear/index.html
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/tips ... ed%201.htm
Jeden elektrikar v BMW rikal, ze jde zmenit nastaveni LCM modulu na LED lampy, to ale neresi problem kontrolnich impulsu, pokud se nemylim.
Rikal, ze se spravnym softem a diagnostikou melo byt mozne zrusit kontrolni impulsy na kteroukoliv zarovku.
Zatim jsem nenasel cloveka, ktery by to umel a nemam overeno jestli to opravdu lze provest u vsech LCM. To jen kdyby jsete o tom nekdo neco vic vedel.
Pozor na to, protoze odpor svitici zarovky a zarovky zhasnute je jiny - neni zde příma umera. Rozzhavene vlakno ma vetsi odpor a studene mensi a i pri vypoctu spravne hodnoty odporu pro paralelni pripojeni to muze zlobit.
Ja to mam spocitane na svitici svetla - CC je v klidu jen nekdy se na chvili rozsviti a po dalsi kontrolnim impulsu zhasne.
Pokud mam zhasnuto CC hlasi chybu.
Mam NONAME lampy a paralelne pripojeny odpor 20 nebo 22ohmu/20W (odpor pri provozu ma 147 st. C)
Problikavani LEDek:
Kontroluje-li zhasnute svetlo, zarovka se nerozsviti ovsem LED diody problikavaji - to je v poradku.
HELLA zatezovy modul:
http://www.bmwdiy.info/celis-rear/index.html
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/tips ... ed%201.htm
Jeden elektrikar v BMW rikal, ze jde zmenit nastaveni LCM modulu na LED lampy, to ale neresi problem kontrolnich impulsu, pokud se nemylim.
Rikal, ze se spravnym softem a diagnostikou melo byt mozne zrusit kontrolni impulsy na kteroukoliv zarovku.
Zatim jsem nenasel cloveka, ktery by to umel a nemam overeno jestli to opravdu lze provest u vsech LCM. To jen kdyby jsete o tom nekdo neco vic vedel.