Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

kontrola množství oleje v automatu e 39 540iA r.2001

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#1 Příspěvek od rades »

Zdarec Pánové
O výměně oleje v automatu toho tu již bylo napsáno hodně,nicméně nikde jsem se nedozvěděl následující:(možná jsem se díval blbě to je taky možné)
K věci: Dal jsem se do výměny,kdy po vypuštění starého oleje-pomocí šroubu a následně vylitím z demontované vany jsem z něj vyždímal 6,6 litru.
Podstata mého dotazu je v tom,že je jasné,že z automatu nedostanu vše,tudíž nevím,kolik v automatu zůstalo oleje a jestli to co vyteklo bylo to správné množství(jestli tam třeba nebylo málo. Vím jen,že dle etk má být v převodovce celkem 9,7litrů-info od BMW Horimex Olomouc.
Takže jsem to udělal zatím tak,že jsem vyměnil filtr a do převodovky dostal stejné množství nového oleje jaké původně vyteklo.
Můžete mi někdo poradit,jak to tedy ošéfovat,aby v převodovce bylo přesné množství(resp.jestli je někde uvedeno,kolik v převodovce zůstane starého oleje a zbytek doleju,nebo je v tom nějaký jiný postup?(Ukazatel hladiny tam není ne?)
Díky předem moc za rady
Radek
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Leješ to tam dolkud to nezačne vytékat.Pak to natočíš a necháš ohřát.Prořadíš to a při nastartovaném motoru to doleješ dokut to nezačne vytékat.A je to.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#3 Příspěvek od rades »

libovka píše:Leješ to tam dolkud to nezačne vytékat.Pak to natočíš a necháš ohřát.Prořadíš to a při nastartovaném motoru to doleješ dokut to nezačne vytékat.A je to.
Kudy vytékat? plnění mám spodním šroubem,tedy olej tam dostávám stále pod tlakem( to znamená že by mi to začalo vytékat hned od začátku.
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kosa »

z boku je plnící
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

kosa píše:z boku je plnící
U AUTOMATU NENÍ Z BOKU.Je ve vaně ze spodu.Je tam takovej tunýlek ve kterým je napouštěcí šroub.
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od kosa »

libovka píše:
kosa píše:z boku je plnící
U AUTOMATU NENÍ Z BOKU.Je ve vaně ze spodu.Je tam takovej tunýlek ve kterým je napouštěcí šroub.
ale je ... ten " tunýlek" je u starejch , u novějších z boku ..každopádně at tak nebo tak je to jedno spravnou hladinu docílíš viz postup výše..tím že po zahřátí na cca 50 C a prořazení a nasledného doplnění oleje začne vytékat necháš vytéct přebytek ( pokud by jsi to přelil) a nic víc v tom není .
Jen dle plnícího otvoru- zespodu je tam zapuštěný dovnitř a pokud je tam jen zátka a není zapuštená plní se zboku ( nedostal by jsi tam potřebné množství) ..
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#7 Příspěvek od rades »

kosa píše:
libovka píše:
kosa píše:z boku je plnící
U AUTOMATU NENÍ Z BOKU.Je ve vaně ze spodu.Je tam takovej tunýlek ve kterým je napouštěcí šroub.
ale je ... ten " tunýlek" je u starejch , u novějších z boku ..každopádně at tak nebo tak je to jedno spravnou hladinu docílíš viz postup výše..tím že po zahřátí na cca 50 C a prořazení a nasledného doplnění oleje začne vytékat necháš vytéct přebytek ( pokud by jsi to přelil) a nic víc v tom není .
Jen dle plnícího otvoru- zespodu je tam zapuštěný dovnitř a pokud je tam jen zátka a není zapuštená plní se zboku ( nedostal by jsi tam potřebné množství) ..
No bylo mi to hned divný,že by se to plnilo přes vypouštěcí šroub,když to nemá ten tunel-pipetu-ale přesto jsem si poradil a olej doplnil tím vypouštěcím šroubem :lol: prostě jsem do něj zastrčil hadici o průmeru závitu tak aby tam držela-byla dlouhá cca 2 metry,vyvedl ji vedle auta aby byla nad úrovní převodovky a na principu spojených nádob jsem tam jednoduše těch vyteklých 6,5 litru dostal. :lol: jojo,českej koumák..
Ještě tedy prosím o radu,kde je ten napouštěcí boční šroub? trošku jsem tam čuměl,ale protože jsem stále žil v tom,že se opravdu plní jen ze spodu,tak jsem tomu hledání nevěnoval až takovou pozornost,tak jestli to někdo máte i případně z etk načrtnutý,tal budu rád(abych mimo jiné nepovolil něco jinýho) jinak díky za příspěvky.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#8 Příspěvek od Birkoff »

Záleží co tam máš za skříň. Já mám 5HP24 od ZF a ta má plnící šroub vpravo na boku (ze strany spolujezdce). Pokud vím tak 5HP30 se plnili spodem "přes přepad".
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od kosa »

Birkoff píše:Záleží co tam máš za skříň. Já mám 5HP24 od ZF a ta má plnící šroub vpravo na boku (ze strany spolujezdce). Pokud vím tak 5HP30 se plnili spodem "přes přepad".
přesně tak ... v pravo vzadu (směrem k hardině) tuším na 17 klíč
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

kosa píše:
Birkoff píše:Záleží co tam máš za skříň. Já mám 5HP24 od ZF a ta má plnící šroub vpravo na boku (ze strany spolujezdce). Pokud vím tak 5HP30 se plnili spodem "přes přepad".
přesně tak ... v pravo vzadu (směrem k hardině) tuším na 17 klíč
JJ zrovna včera jsem to dělal.
rades
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od rades »

díky kluci za rady :)
Odpovědět