Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

brzd. kotouče

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#1 Příspěvek od Strosek »

nechal jste někdo stáčet brzd. kotouče ?

Já jsem dal na radu odborníka - mám ( měl jsem ) relativně nový kotouče Brembo - řekl bych docela kvalita. Měly najeto cca 8 tkm. "Odborník" mi poradil, abych nechal přední lehce stočit - že se může stát, že se i nový ktoruče lehce zkřiví - nějakej proces vyžíhání,... že se špatně zajely,...

No tak jsem dal na jeho radu a mám to pěkně v prdeli. Soustružník - zkušenej borec, ale toto nějak nezvládl. Podle mě vytvořil výborně - 3 rovnoběžný roviny, ale nejsou kolmý na osu rotace - nejsou rovnoběžný s destičkama. To usuzuju podle způsobu, jak kotouče upnínal do sklíčidla.

Tak mě teď napadá jediná možnost nápravy - nechat udělat nějakou kopii náboje, který se upne do sklíčidla a na něj se upne kotouč, kterej se slízne na jedno upnutí. Jenže teď už asi tu kolmost stejně nedocílím - už nemám kolmou tu plochu na kterou se to na autě upíná - ta běží s plochama na kterejch běhaj desky. :roll:

Sere mě to. :twisted:

Ví někdo chytrej ( s výbornou představivistí - soustružník profesionál, zkušenej upínač obrobků,... ) - kde udělali soudruzi z NDR chybu - jak to udělat, jak se z tý sračky dostat ? Nechci zase kupovat nový kotouče - tydle jsou ( byly ) nový.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

bulharský přísloví: máš-li problém, že máš málo peněz, pomůže ti jenom hodně peněz :-)) aneb tyhle hoď do šrotu a kup nové... na kotoučích můžeš leda "strhnout hranu" ale ne z házejících udělat rovné... známej několikrát dělal pokusy jako ty a dopadlo to viz výše...
“Ability is what you're capable of doing.”
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od BMWPower »

Obávám se, že už s tím nepůjde udělat nic... :?
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#4 Příspěvek od Strosek »

Vše je otázka priorit.

Udělám ještě jednu věc - nechám vyrobit přírubu - kopie náboje. Ta bude kolmá ( její čela ) na osu rotace. K ní přidělám kotouč a nechám naposledy stočit.

Kotouče jsou zatím zeslabeny jen o cca 4 desetiny.
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#5 Příspěvek od mari »

Taky jsem kdysi stáčel kotouče na soustruhu a dopadlo to katastrofálně. Navíc jsme to dělali bez hodinek jen od oka. Výsledek vypadal dobře, na pohled nic nepoznáš ale dal sem to na auto a málem sem se zabil. Jakmile sem zabrzdil tak to začlo dělat neskutečnej bordel, kopalo to do volantu, bouchalo a bůhví co ještě. Zachránit to jde ale zapomeň na domácí dílny, i s hodinkama by to stálo za hovno. Jediná šance je profi soustruh v nějaký fabrice.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#6 Příspěvek od Strosek »

Podle mě jde o 3 věci.

- přesnej soustruh
- pečlivej, šikovnej soustružník
- způsob upnutí

Nejpřesnější způsob, je vysoustružit narážecí trn - kopii náboje v autě - nechat ho upnutý a na to nasadit kotouč a sjet ho na jedno upnutí - nejlépe obě plochy najednou

Jde o přesnost geometrickou - kolmost, rovnoběžnost.

Tak teorii bych asi tak měl. Nakonec zjistím, že mám nakopnutý náboje - že mi házej ty píči nabojský. :roll: :evil: :o

Protože pořád mě trochu serou ty vibrace celýho auta.

K tématu - nemáte někdo možnost toho stroječku, jak stočí kotouče přímo na autě. Nevíte, kde to dělaj ?

Stejně nakonec zase koupím 4 nový kotouče na 540i :roll: :evil:

Potřebuju kurva nějaký už taky trochu levnější. Netahá to někdo z Německa ? Můj tahoun je nespolehlivej.

Už mě to auto vůbec nebaví. To nejsou jen kotouče - to jsou kotouče + desky. Kolik to zas kurva bude stát ? :twisted:
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#7 Příspěvek od fredy »

já mám velice dobrou zkušenost se soustružníkem v Brně, stáčel mě už 4 auta a vždy s nejlepším výsledkem. jasně že se to musí udělat na jedno upnutí, jinak to nikdy neuděláš. ale k problému s novýma kotoučema, to že jsi špatně zajel nové Bremba je velká chyba, kotouč nebude pokroucený, myslím že když zabrzdiš se studenýma brzdama tak ti volant vybrovat nebude a to ti nepomůže ani 10 soustružníků.

Já měl nové Zimmermany a stalo se mě to samé, v papírech jsem měl napsané 300km zajet, což znamená že nesmíš hodně a intenzivně brzdit! já je zajel 800km a stejně bylo po nich. když jsem sedl do auta a jel, tak prvních pár brždění bylo vše o.k. ale jak se zahřáli na nějako provozní teplotu tak začaly kopat a pořád dokola, prostě pomůže jen jedno, vyhodit a koupit druhý. nepomůže ani reklamace, je to chyba řidiče...
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#8 Příspěvek od Strosek »

Ještě jedna kurevsky důležitá věc - neměl jsme na stočený kotouče dát nový desky ? 8O
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#9 Příspěvek od fredy »

no to je asi individuální věc, záleží v jakém jsou stavu.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#10 Příspěvek od Strosek »

fredy píše:no to je asi individuální věc, záleží v jakém jsou stavu.


Jsou skoro nový.

Tím to nebude. Kotouče házej - to s deskama nesouvisí. Možná ještě ty náboje, ale jak zjistím, jestli opravdu nehází některej náboj ? A kolik je povolená házivost ?.....

To je vo hovně. Nezbývá, než nakoupit zase půlku věcí na auto nových. A to už jsem se zařekl, že to dělat nebudu.
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#11 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Stočit kotouče na soustruhu je běžná věc,dokonce sme to dělali i na učňáku na praxi a nikdy sme na to žádný přípravky neměli,prostě sme to uply a jelo se,výsledek byl pokaždé dobrý,nikdy nic neházelo a dobu zase vydrželi... Nechával sem si stáčet kotouče na audinu a bylo to perfektní a ani po delší době nebyl znát rozdíl.... Takže tady si myslim,že to posral pan soustružník
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
radims
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od radims »

Zdarec, kdyby ti už došly nervy a nápady a potřeboval by si nové kotouče, tak není problém - "tahám" to z německa. :)
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#13 Příspěvek od Strosek »

radims píše:Zdarec, kdyby ti už došly nervy a nápady a potřeboval by si nové kotouče, tak není problém - "tahám" to z německa. :)


To je slovo do pranice.

Dneska je vezu k pánovi, od kterého vždy zatím stočený kotouče fungovaly - má nějakej stroj, kterej sjede obě plochy najednou ( 2 nože - levej/pravej ), samozřejmě na jedno upnutí.

Pokud to nebude potom dobrý tak budu nucen koupit nový brzdy. A hned je dám pro jistotu stočit - jako jsem to udělal teď. :twisted: :D
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#14 Příspěvek od jurasis »

No nevím. Já koupil v AuTecu originály před rokem v listopadu cca za 1500,- kus, což si myslím, že není extra palba. V červenci jsem měnil znovu komplet obložení, kotouče ještě v poho (i když mi jeden chytrák říkal už v březnu, pohledem na auto z patnácti metrů, že už jsou KO :lol: ). Mám na nich 45 tis. km a brzdí bez chybičky. Kdo mě zná, ví, že jezdím velmi Brake-friendly :twisted: Spotřeba Praha průměr 16-18 litrů, dálnice 11 - 13 litrů :lol:
Akorát mi po dojezdu domů vždycky smrdí to nový obložení (Textar ELIT). Starý bylo lepší ( original Textar), ale 3x dražší... :roll:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
vilejs
Registrovaný
Příspěvky: 976
Registrován: pát 27.06.2008 00:00
Bydliště: kaufland

#15 Příspěvek od vilejs »

strosku vidim ze jsme odkazani cez vikend picovat a nadavat okolo brzd :) pak napis jestli se poadrilo neco.ja napisu taky co jsem udelal :wink:
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#16 Příspěvek od Strosek »

jurasis píše:Akorát mi po dojezdu domů vždycky smrdí to nový obložení (Textar ELIT). Starý bylo lepší ( original Textar), ale 3x dražší... :roll:


To je právě to - to co jde se znáčkem BMW - bývá většinou něco úplně jinýho. Naštětstí to je vždy lepší. Maj prostě nějaký požadavky na kvalitu. Pak už je firmě Textar jedno co prodaj v Elitu nějakýmu Polákovi, Czechovi,... to je ten odpad.
wilicim
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: Mělník

#17 Příspěvek od wilicim »

Zdarec,přetáčení kotouču není nic náročnyho jde opravdu jen o to obě plochy sjet na jedno upnutí a pro jistotu beru jestě vnitřní plochu kde dosedá náboj. To je absolutní záruka souběžnosti.
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#18 Příspěvek od Eks »

Jak ti všichni píšou pravá i levá strana VŽDY na jedno upnutí, to znamená bez vyndání z univerzálky. Dosedačku na náboj srovnat hodinkama. Jak psal "wilicim" tak i tu dosedačku líznout, ale prosím tě to jsou desetinky mm. Já to nedělám mám strach, že nůž přes díry na šrouby bude odskakovat. Mám jen starý soustruh. Problém by byl kdyby jsi měl kotouče vyhřáté, protože pak je po obvodu kotouče různá tvrdost, odtlačuje to nůž a pak to šmajdá a můžeš dělat co chceš.
Eks
kreyson
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 22.05.2008 00:00

#19 Příspěvek od kreyson »

podle me uplne jasna vec. ty první desky si spalil. a když vypadaj jak novy .tak už sou v hajzlu a zkurvej jakejkoliv kotouč tam dáš. proč mysliš ze se desky musej vymenit když tam je řadove 3mm materialu. pac ta tlouštka už tu teplotu nesnese a spalej se pak už oddelas kotouč . ja mel e32 a mam na půdě asi 20 kotoučů. všechny sem zkurvil dřív než byly tenky . přeženeš to na dálnici a je to . jinak stáčení kotočů je běžná věc .
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#20 Příspěvek od jezour »

Očistit dosedací plochu a středovou díru. Upnout za díru a pritlačit koníkem k univerzale. Přetočit na jedno upnutí!!! První špona srovnat, druhá cca 0,1mm a musí běžet.
Odpovědět