Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 520i
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- při (úplném) otevření víčka (na volnoběh) by měl benzínový motor (teplý/studený) zhasnout, protože systém odsávání par z klikové skříně nabere více vzduchu, než je pro běh motoru potřebné (=DOBŘE).gpz27 píše:Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?
- pokud se benzínový motor s otevřeným víčkem udrží v chodu, je systém odvětrání ucpaný (=ŠPATNĚ), ale dá se to léčit
Hledej tady na fóru, je toho tady dost. Taky se to jmenuje Drehzahlgeber, dvojpólový konektor je označen X2013, čidlo B2013, fotka z WDS je nížegpz27 píše:Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?

zapojení :
- Pin1 černý drát do ŘJ motoru jako P_KWG,
- Pin2 žlutý drát do ŘJ motoru jako M_KWG
Jak probíhá "léčba"?starML píše:- při (úplném) otevření víčka (na volnoběh) by měl benzínový motor (teplý/studený) zhasnout, protože systém odsávání par z klikové skříně nabere více vzduchu, než je pro běh motoru potřebné (=DOBŘE).gpz27 píše:Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?
- pokud se benzínový motor s otevřeným víčkem udrží v chodu, je systém odvětrání ucpaný (=ŠPATNĚ), ale dá se to léčit
Hledej tady na fóru, je toho tady dost. Taky se to jmenuje Drehzahlgeber, dvojpólový konektor je označen X2013, čidlo B2013, fotka z WDS je nížegpz27 píše:Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?
zapojení :
- Pin1 černý drát do ŘJ motoru jako P_KWG,
- Pin2 žlutý drát do ŘJ motoru jako M_KWG

Mám 523i a po otevření víčka motor začne škytat, sníží otáčky a běží dál. Může tohle přicpané odvětrávání kliky něco způsobit?
Děkuju za radu...

dneska dam cidlo a svicky tak uvidime.skoro rok jsem jezdil na vpower racing.pred dvema dny jsem ho vyjel a natankoval 95 vpower.motor se dost sklidnil,utisil a spotreba sla o litr dolu na normalnich 9,3.kdyz jsem ale zacinal jezdit na racing,sla taky dolu klidne pod 8.pak to asi po 3000km zaclo stoupat a kdyz jsem si nedaval bacha bylo to taky12 a zaclo to skubani apod.no to cidlo a svicky uz tam dam.darky se taky davaj jen tak ne?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Podívej se kolego gpz27:gpz27 píše:tak kde je teda to cidlo?je to touring 97 520 150ps vanos M52
Sám píšeš, že potřebuješ vyměnit čidlo na "klice" (=klikový hřídel). Já ti Ti to popíšu, fotku dám, ale Ty vyměníš čidlo na vačkovém hřídeli a závada přetrvává. Takže ještě jednou: Klikový hřídel je v motoru až úplně dole, jeho výstupem je ta nejnižší řemenice a má snímač otáček - Drehzahlgeber. Ne to bílé kolečko (=vodní pumpa), ale ten válcový senzor vlevo a informaci dává ten ozubený věnec, zub-díra=1-0.
viz. příspěvek od xSAFA "čidlo kliky" http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Vačkový hřídel je v hlavě válců (nahoře) a taky má snímač - Hallgeber. Na tomto obrázku je to pozice (17)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Řidící jednotka motoru potřebuje informaci od čidla otáček na klikovém hřídeli (to=spodní). Pokud ho nedostane, vezme si v nouzi informaci od čidla otáček vačkového hřídele, který se ale otáčí poloviční rychlostí, takže informace není plnohodnotná. A pokud čidlo na klice chvilku informaci dává, chvilku ne, tak to dělá to "kolísání" a to je Tvůj případ. OK?
