Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 520i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
gpz27
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 26.01.2008 01:00
Bydliště: Prodašice 25

#1 Příspěvek od gpz27 »

Cus.Mam 520i Vanos.Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?Dik,mam to auto snad zaklety nebo co.Dva roky byl klid,stacilo menit naplne.Dik
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

To je normální.Čidlo kliky je vpředu na motoru pod termostatem.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

gpz27 píše:Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?
- při (úplném) otevření víčka (na volnoběh) by měl benzínový motor (teplý/studený) zhasnout, protože systém odsávání par z klikové skříně nabere více vzduchu, než je pro běh motoru potřebné (=DOBŘE).
- pokud se benzínový motor s otevřeným víčkem udrží v chodu, je systém odvětrání ucpaný (=ŠPATNĚ), ale dá se to léčit
gpz27 píše:Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?
Hledej tady na fóru, je toho tady dost. Taky se to jmenuje Drehzahlgeber, dvojpólový konektor je označen X2013, čidlo B2013, fotka z WDS je níže
Obrázek
zapojení :
- Pin1 černý drát do ŘJ motoru jako P_KWG,
- Pin2 žlutý drát do ŘJ motoru jako M_KWG
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Sorry,to čidlo je pod startérem.Já přehlíd že je to E39.
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Marek520 »

čus..to čidlo je opravdu pod termostatem mam stejny motor a nedavno jsem ho menil..je to takova fajka u hridele.... marcus007
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Susi »

starML píše:
gpz27 píše:Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?
- při (úplném) otevření víčka (na volnoběh) by měl benzínový motor (teplý/studený) zhasnout, protože systém odsávání par z klikové skříně nabere více vzduchu, než je pro běh motoru potřebné (=DOBŘE).
- pokud se benzínový motor s otevřeným víčkem udrží v chodu, je systém odvětrání ucpaný (=ŠPATNĚ), ale dá se to léčit
gpz27 píše:Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?
Hledej tady na fóru, je toho tady dost. Taky se to jmenuje Drehzahlgeber, dvojpólový konektor je označen X2013, čidlo B2013, fotka z WDS je níže
Obrázek
zapojení :
- Pin1 černý drát do ŘJ motoru jako P_KWG,
- Pin2 žlutý drát do ŘJ motoru jako M_KWG
Jak probíhá "léčba"? :)
Mám 523i a po otevření víčka motor začne škytat, sníží otáčky a běží dál. Může tohle přicpané odvětrávání kliky něco způsobit?
Děkuju za radu... :wink:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od Maxiczech »

Vměnit čidlo. Nic jiného nepomůže..
gpz27
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 26.01.2008 01:00
Bydliště: Prodašice 25

#8 Příspěvek od gpz27 »

dneska dam cidlo a svicky tak uvidime.skoro rok jsem jezdil na vpower racing.pred dvema dny jsem ho vyjel a natankoval 95 vpower.motor se dost sklidnil,utisil a spotreba sla o litr dolu na normalnich 9,3.kdyz jsem ale zacinal jezdit na racing,sla taky dolu klidne pod 8.pak to asi po 3000km zaclo stoupat a kdyz jsem si nedaval bacha bylo to taky12 a zaclo to skubani apod.no to cidlo a svicky uz tam dam.darky se taky davaj jen tak ne?
gpz27
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 26.01.2008 01:00
Bydliště: Prodašice 25

#9 Příspěvek od gpz27 »

tak kde je teda to cidlo?je to touring 97 520 150ps vanos M52
gpz27
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 26.01.2008 01:00
Bydliště: Prodašice 25

#10 Příspěvek od gpz27 »

chlapi vymenil jsem svicky a cidlo kliky(je pod termostatem)a nic se nezmenilo
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ
Klubové ID: 878

#11 Příspěvek od zet »

a potřebuješ opravdu jezdit se sundaným víčkem?
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Susi »

gpz27 píše:chlapi vymenil jsem svicky a cidlo kliky(je pod termostatem)a nic se nezmenilo
Moje auto se chová stejně (nechcípne, jen sníží otáčky), jede to normálně, tak to neřešim...
gpz27
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 26.01.2008 01:00
Bydliště: Prodašice 25

#13 Příspěvek od gpz27 »

jo,to vicko neresim,mam neplynulou,cukavou akceleraci asi do 3tis.to jsem chtel vyresit svickama a cidlem,ale nepovedlo se.Taky mi jeden vstrik cvaka dost hlasite a je nekdy citit benzin.Muze protejkat?Kde ho muzu objednat?Je to M52 150k
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

gpz27 píše:tak kde je teda to cidlo?je to touring 97 520 150ps vanos M52
Podívej se kolego gpz27:
Sám píšeš, že potřebuješ vyměnit čidlo na "klice" (=klikový hřídel). Já ti Ti to popíšu, fotku dám, ale Ty vyměníš čidlo na vačkovém hřídeli a závada přetrvává. Takže ještě jednou: Klikový hřídel je v motoru až úplně dole, jeho výstupem je ta nejnižší řemenice a má snímač otáček - Drehzahlgeber. Ne to bílé kolečko (=vodní pumpa), ale ten válcový senzor vlevo a informaci dává ten ozubený věnec, zub-díra=1-0.

Obrázek
viz. příspěvek od xSAFA "čidlo kliky" http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Vačkový hřídel je v hlavě válců (nahoře) a taky má snímač - Hallgeber. Na tomto obrázku je to pozice (17)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Řidící jednotka motoru potřebuje informaci od čidla otáček na klikovém hřídeli (to=spodní). Pokud ho nedostane, vezme si v nouzi informaci od čidla otáček vačkového hřídele, který se ale otáčí poloviční rychlostí, takže informace není plnohodnotná. A pokud čidlo na klice chvilku informaci dává, chvilku ne, tak to dělá to "kolísání" a to je Tvůj případ. OK?

Obrázek
gpz27
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 26.01.2008 01:00
Bydliště: Prodašice 25

#15 Příspěvek od gpz27 »

vzdyt jo,vymenil jsem cidlo na klice a svicky,zadna zmena
Odpovědět