Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

palivovy filtr

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram
Klubové ID: 2205

#1 Příspěvek od telda »

Zdravim! Dusledne jsem prohrabal cele forum,ale nikde kupodivu nenasel presnou informaci o tom,jak casto se ma menit palivovy filtr a zda je potreba ho po vymene zalit naftou,nejak odvzdusnit,nebo si s tim cerpadla poradi sama?Zitra ho chci menit a nerad bych neco zkurvil..A pak kde presne je vzduchovy filtr?Nekde v tech plastovych deklech u motoru? Mam 525d.E39,2002. Diky moc za jakekoliv info!! Tělda.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Při kvalitě naší nafty bych ho měním kolem 15000km.Zalejvat ho nemusíš.Stačí zapnout zapalování do druhé polohy a podávací čerpadlo ho naplní.Stačí jen koukat na palivové hadičky jestli už jde čnafta bez bublin a pak to normálně natočíš.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#3 Příspěvek od Strosek »

Můžu taky dotaz k palivovým filtrům ? Maj ty filtry nějaký zpětný ventily ? Jako je to třeba občas u filtrů olejových - na stejnej motor ( M20 ) jsem mohl koupit filtr s vetilem ( BOSCH ) a bez ( FRAM, Purolator,... ) - obojí fungovalo. Myšlenka, že by tam mohla být nějaká dobře / špatně fungující zpětná klapka mě napadla, když jsem několikrát nemohl na po 3. nastartovat.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#4 Příspěvek od Birkoff »

Oficiálně podle servisky se mění při inspekci 2, takže něco kolem 60tis (E39 M62 V8 benzín).
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Birkoff píše:Oficiálně podle servisky se mění při inspekci 2, takže něco kolem 60tis (E39 M62 V8 benzín).
To jo,ale to je benzín a on má naftu.Jak jsem napsal,s kvalitou naší nafty se vyplatí ho měnit kolem 15000km nebo aspon po 2 letech.
telda
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: úte 28.12.2004 01:00
Bydliště: Příbram
Klubové ID: 2205

#6 Příspěvek od telda »

tak uz to mam hotovy,vymenil jsem oba.Vzduchovy vypadal jak hromada mouru,to jsem jeste nevidel,a z palivoveho,kdyz jsem ho vylil do pruhledne nadoby,kupodivu vubec zadny bordel nevytekl,ani voda,jen cista nafta,a to tam byl86 000km...Jinak diky moc za rady!! Telda.
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od zyx66 »

Kde sa v benzinovej E39 nachadza palivovy filter? Idem menit a neviem kde je. Dakujem za radu.

zyx66
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Player1 »

U mně (540iA e39) je pod plastovým krytem podvozku jakoby pod sedadlem řidiče.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#9 Příspěvek od jurasis »

U 39tek je tam vždycky, jak napsal Player. Pro úplný tupce podotýkám, že pod podlahou řidiče zespoda auta (pod plastovým krytem). Už jsem viděl debila, co ho lovil uvnitř auta pod kobercem... :roll:

Já měním vždy před zimou (zvyk z diesla). Není nic lepšího, než ve správný okamžik zamrzlý filtr, navíc když stojí pár šupů. Samo u benu to není tak horůce...

Kupoval bych zásadně se zpětným ventilem. Nebude "padat" palivo (NM i BA)... :wink: Proto jsi startoval "na třikrát". Stačilo chvilku počkat se zaplým klíčkem, až pumpa natáhla palivo z nádrže...
A olejové filtry nemají "zpětný" ventil, ale "přetlakový". Pokud je hodně zasranej filtr, pouští olej kolem. Lepší mazat nečištěným olejem než žádným... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od PetacekBE »

Chlapi - počkejte něco mi tu vrtá hlavou - palivové filtry maj klapku proti tomu aby nepadala nafta ??? pochopil jsem to správně ? Je to tak i u TDS ? Anebo jen u nových moderních turbodieselů. Díks. Já když zapnu klíček a auto žhaví tak mi běží pal. pumpa v nádrži a na poprvé mi to nechytne - musím nažhavit nadvakrát aby mi to chytlo - čím to může být ???? Je pravda že už jsem na TDS nalítal 17000 km a filtr sem neměnil a minulej majitel asi taky ne takže ten tam bude asi zhruba těch 50 000 km :(
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od smocek »

u tds menim filtr zhuba po 15tisicich.. a ma to vliv i na starty to vis ze jo... jinak klidne muzes mit i spatny cerpadlo vstrikovaci nebo spatnejsi v nadrzi... a nebo i zhavice;) je toho spousta..ale vymeni filtr to je zaklad
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od troutny »

U tds ve filtru žádná klapka není.Tam dokáže kalsicky padat nafta,když tam máš nějakou netěsnost typu pčepady,vstřikovací čerpadlo,O kroužek odvodnění naft. filtru.
Otázka je jestli ti to žhaví skutečně,zkoušel jsi je po demontáži klasicky rozsvítit přímym napájením.Otázka je čas jak dlouho žhaví a pak jaký má kompresní tlak motor a jestli pak nepadá nafta.
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PetacekBE »

Tak kontrolka žhavení se rozsvítí - když nažhavím nadvakrát tak naskočí betz problémů - ale řešili jsme v tom mém topicu to,že mam asi špatny teplotní čidlo udávající ŘJ skutečnou teplotu motoru takže to možná žhaví málo :)
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od smocek »

ze sviti kontrolka zhaveni neznamena to ze jsou dobry zhavice a vse je ok.. promerit zhavaky by to chtelo.. odpoj je vsechny a pres ampermetr do nich pust proud.. zjisti jaky mas v aute a vyrobce udava proud v A kolik proteka... a tak porovnas a uvidis
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od PetacekBE »

je mi to divny no - zhavice prej byli prezkoušeny než jsem je namontoval - kupoval jsem je z netu a u nich byl papírek o přezkoušení.... Jsou měněné cca před 3mi měsíci...
Odpovědět