Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 - prasklá hlava / špatné těsnění pod hlavou

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Freeman
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 28.10.2007 00:00

#1 Příspěvek od Freeman »

Ahoj, hodila by se mi rada - můžu koupit E34. Majitel mi tvrdí, že motor má prasklé těsnění pod hlavou. Jak poznám, zda jde jen o to těsnění (které by se vyměnilo snad za pár stovek?) a ne o prasklou hlavu? Např. je možné s prasklou hlavou vůbec jet? Předem díky
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Susi »

Po 10 km vaříš....

Samo těsnění stojí možná "pár stovek", spíš tak 1.500,- (nevim přesně), ale zabroušení ventilů, hlavy, zaškrábání bloku a další práce....

Pod 5.000,- se na 100% nevlezeš. Pokud by byla prasklá hlava, přidej dalších 5.000,-.
Freeman
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 28.10.2007 00:00

#3 Příspěvek od Freeman »

Susi píše:Po 10 km vaříš....

Samo těsnění stojí možná "pár stovek", spíš tak 1.500,- (nevim přesně), ale zabroušení ventilů, hlavy, zaškrábání bloku a další práce....

Pod 5.000,- se na 100% nevlezeš.

po 10km vaříš pokud je prasklá hlava nebo těsnění?
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Susi »

V důsledku tak i tak. Takový auto je nejlepší odvézt na káře. Pokud by hlava prasklá nebyla, může prasknout... Furt bys dolejval vodu. :?

Toť můj názor. Jak daleko bys to vezl?
Freeman
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 28.10.2007 00:00

#5 Příspěvek od Freeman »

Susi píše:V důsledku tak i tak. Takový auto je nejlepší odvézt na káře. Pokud by hlava prasklá nebyla, může prasknout... Furt bys dolejval vodu. :?

Toť můj názor. Jak daleko bys to vezl?

40km na laně..
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Susi »

Co je to za motor? Automat se nesmí táhnout - je to manuál?
Určitě Ti řeknou svůj názor i ostatní lidi tady..

Asi taky záleží, jak moc a kde je to prasklý. Může se ti přetlakovat chladící systém (následkem úniku spalin do vody) a praskout hadice, nebo nádobka chladiče - zbytečně. Může se taky dostat voda do oleje...

Tohle není dobrý pokoušet. A táhnout to 40km bez nastartovanýho motoru je tak trochu sebevražda.
Freeman
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 28.10.2007 00:00

#7 Příspěvek od Freeman »

Susi píše:Co je to za motor? Automat se nesmí táhnout - je to manuál?
Určitě Ti řeknou svůj názor i ostatní lidi tady..

Asi taky záleží, jak moc a kde je to prasklý. Může se ti přetlakovat chladící systém (následkem úniku spalin do vody) a praskout hadice, nebo nádobka chladiče - zbytečně. Může se taky dostat voda do oleje...

Tohle není dobrý pokoušet. A táhnout to 40km bez nastartovanýho motoru je tak trochu sebevražda.

520i.. je to manuál takže v tom by problém nebyl.. Každopádně zdá se mi to již příliš komplikované, navíc nepoznám zda jde o hlavu nebo těsnění. Takže se do toho nepohrnu, stejně moc díky za rady ;)
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Susi »

Zkus ještě počkat, třeba bude někdo jiného názoru...
Pokud nikdo nic nenapíše, tak to bude, jak jsem napsal.

Není zač :wink:
fafejta

#9 Příspěvek od fafejta »

Susi píše:Co je to za motor? Automat se nesmí táhnout - je to manuál?
Určitě Ti řeknou svůj názor i ostatní lidi tady..

Asi taky záleží, jak moc a kde je to prasklý. Může se ti přetlakovat chladící systém (následkem úniku spalin do vody) a praskout hadice, nebo nádobka chladiče - zbytečně. Může se taky dostat voda do oleje...

Tohle není dobrý pokoušet. A táhnout to 40km bez nastartovanýho motoru je tak trochu sebevražda.





Automat se na laně táhnout může,sice jen cca 50 km a max. rychlostí 50 km/hod.Nechá se táhnout i delší trasu,ale musí se u diferáku odpojit kardan a dát ho stranou(samozřejmě přidrátovat),aby se převodovka už netočila.
Co se těsnění týče tak u benzína praskaj hlavy tak z cca 10% a u diesla z 90%.Ale to ti těžko řekne i člověk ,který to sundá,že je prasklá hlava.Může být prasklá na okem těžko zjistitelném místě a proto je lepší vždy udělat tlakovou zkoušku+srovnání dosedací plochy,pokud to těsnění není vyloženě vidět,že je v háji.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#10 Příspěvek od Radek »

jestli je to hlava nebo tesneni poznas az kdyz tu hlavu sundas....a jaky je typ motoru? podle toho se pohybuji i ceny hlav... jinak i s prasklou hlavou/tesnenim se necha jet,ale zalezi jak to je....
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od lenoch »

Jestli je fouklý těsnění nebo hlava opravdu nepoznáš... až po rozebrání a po tlakové zkoušce hlavy... jinak já kupoval 525TDS s prdlou kebulí... musíš odšroubovat víčko na expanzce, aby ti unikající vzduch krz díru v těsnění / hlavě mohl jít z chladícího systému ven a netlakoval.. jak to nesundáš, tak ti to bude vařit a buchne ti nejslabší místo - obvykle chladič. Ale zase s tím sundaným víčkem nesmíš jet jako vůl... páč když bude mít voda přes 100 - 110 stupnu (podle stupne naředění voda / chladicí kapalina) tak se ti prostě vyvaří a upečeš to. Já s tím v poho ujel 100km (jednou sem ale vařil - hnal sem to jako kretén do kopce až najednou ručička teploty začala prudce stoupat....) Noérmálně sundej víčko a daj topení na plný koule a zapni ho a ničeho se neboj - odskoušeno:)
Odpovědět