Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34 - prasklá hlava / špatné těsnění pod hlavou
Co je to za motor? Automat se nesmí táhnout - je to manuál?
Určitě Ti řeknou svůj názor i ostatní lidi tady..
Asi taky záleží, jak moc a kde je to prasklý. Může se ti přetlakovat chladící systém (následkem úniku spalin do vody) a praskout hadice, nebo nádobka chladiče - zbytečně. Může se taky dostat voda do oleje...
Tohle není dobrý pokoušet. A táhnout to 40km bez nastartovanýho motoru je tak trochu sebevražda.
Určitě Ti řeknou svůj názor i ostatní lidi tady..
Asi taky záleží, jak moc a kde je to prasklý. Může se ti přetlakovat chladící systém (následkem úniku spalin do vody) a praskout hadice, nebo nádobka chladiče - zbytečně. Může se taky dostat voda do oleje...
Tohle není dobrý pokoušet. A táhnout to 40km bez nastartovanýho motoru je tak trochu sebevražda.
Susi píše:Co je to za motor? Automat se nesmí táhnout - je to manuál?
Určitě Ti řeknou svůj názor i ostatní lidi tady..
Asi taky záleží, jak moc a kde je to prasklý. Může se ti přetlakovat chladící systém (následkem úniku spalin do vody) a praskout hadice, nebo nádobka chladiče - zbytečně. Může se taky dostat voda do oleje...
Tohle není dobrý pokoušet. A táhnout to 40km bez nastartovanýho motoru je tak trochu sebevražda.
520i.. je to manuál takže v tom by problém nebyl.. Každopádně zdá se mi to již příliš komplikované, navíc nepoznám zda jde o hlavu nebo těsnění. Takže se do toho nepohrnu, stejně moc díky za rady

Susi píše:Co je to za motor? Automat se nesmí táhnout - je to manuál?
Určitě Ti řeknou svůj názor i ostatní lidi tady..
Asi taky záleží, jak moc a kde je to prasklý. Může se ti přetlakovat chladící systém (následkem úniku spalin do vody) a praskout hadice, nebo nádobka chladiče - zbytečně. Může se taky dostat voda do oleje...
Tohle není dobrý pokoušet. A táhnout to 40km bez nastartovanýho motoru je tak trochu sebevražda.
Automat se na laně táhnout může,sice jen cca 50 km a max. rychlostí 50 km/hod.Nechá se táhnout i delší trasu,ale musí se u diferáku odpojit kardan a dát ho stranou(samozřejmě přidrátovat),aby se převodovka už netočila.
Co se těsnění týče tak u benzína praskaj hlavy tak z cca 10% a u diesla z 90%.Ale to ti těžko řekne i člověk ,který to sundá,že je prasklá hlava.Může být prasklá na okem těžko zjistitelném místě a proto je lepší vždy udělat tlakovou zkoušku+srovnání dosedací plochy,pokud to těsnění není vyloženě vidět,že je v háji.
Jestli je fouklý těsnění nebo hlava opravdu nepoznáš... až po rozebrání a po tlakové zkoušce hlavy... jinak já kupoval 525TDS s prdlou kebulí... musíš odšroubovat víčko na expanzce, aby ti unikající vzduch krz díru v těsnění / hlavě mohl jít z chladícího systému ven a netlakoval.. jak to nesundáš, tak ti to bude vařit a buchne ti nejslabší místo - obvykle chladič. Ale zase s tím sundaným víčkem nesmíš jet jako vůl... páč když bude mít voda přes 100 - 110 stupnu (podle stupne naředění voda / chladicí kapalina) tak se ti prostě vyvaří a upečeš to. Já s tím v poho ujel 100km (jednou sem ale vařil - hnal sem to jako kretén do kopce až najednou ručička teploty začala prudce stoupat....) Noérmálně sundej víčko a daj topení na plný koule a zapni ho a ničeho se neboj - odskoušeno:)