Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Záměna řj motoru manuál/automat v E34.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
fafejta

#1 Příspěvek od fafejta »

xx
karel2224
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pon 10.03.2008 01:00

#2 Příspěvek od karel2224 »

K ručnímu řazení můžeš dát jednotku z automatu, zkušenosti z motoru M60. Opačně to asi nepůjde.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Jediné v čem je rozdíl v jednotkách,že automatová jednotka má nižší volnoběh.Jinak je to uplně jedno.
fafejta

#4 Příspěvek od fafejta »

xx
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:No já nějak nejsem pořád schopen zjistit co to vlastně je za jednotku.Samozřejmě vím ,že na TDS,ale to ostatní
Bosch 0281001119
2243421

jedná se mi jestli na manuál či automat.ETK na to nějak nefunguje,na zadání sedmimístného čísla.(2243421)
Hlavně si zjisti, jestli je to auto chráněné kodem - jestli má čip v klíčku. Ten můj vehikl to má (od r.v. 94 víš) a to pak musíš přepájet jeden šváb v jednotce... nebo jestli to jde nějak přes PC... jinak podle ETK by teoreticky ty jednotky automat / manuál měli být stejné...
fafejta

#6 Příspěvek od fafejta »

Podle ETK má každá jiné číslo,to úplně poslední jedna má na konci 7(automat) a označ. 2.0/5L8 a ta druhá v manuálu má 6 a označ. 2.0/5M5.Jinak EWS to nemá,ten snad jde odmáznout ta fce diagnostikou.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:Podle ETK má každá jiné číslo,to úplně poslední jedna má na konci 7(automat) a označ. 2.0/5L8 a ta druhá v manuálu má 6 a označ. 2.0/5M5.Jinak EWS to nemá,ten snad jde odmáznout ta fce diagnostikou.
Tybrďo... já si právě na svoje TDS vyhledal ŘJ a podle ETK se jednotka s tím číslem co sem našel montovala jak do manuálu tak do automatů... ale od pár lidí sem už zaslechl, že sou jiné.... podle mě ale ta jednotka střeva jiná mít nebude, jen softwarově je jinak naprogramovaná... takže by možná stačilo přehodit ty epromky... možná... to sem ti zas pomohl co... že sem radši nedržel hubu...:)
fafejta

#8 Příspěvek od fafejta »

xx
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:
lenoch píše:
fafejta píše:Podle ETK má každá jiné číslo,to úplně poslední jedna má na konci 7(automat) a označ. 2.0/5L8 a ta druhá v manuálu má 6 a označ. 2.0/5M5.Jinak EWS to nemá,ten snad jde odmáznout ta fce diagnostikou.
Tybrďo... já si právě na svoje TDS vyhledal ŘJ a podle ETK se jednotka s tím číslem co sem našel montovala jak do manuálu tak do automatů... ale od pár lidí sem už zaslechl, že sou jiné.... podle mě ale ta jednotka střeva jiná mít nebude, jen softwarově je jinak naprogramovaná... takže by možná stačilo přehodit ty epromky... možná... to sem ti zas pomohl co... že sem radši nedržel hubu...:)

No to spíš já.Strčíš mě do kapsy s Tvými čerstvě získanými zkušenostmi.Stal se z tebe takový TDS-ový "Guru". :lol:
Dík:) Ale ono to tak horký zase není:))) Jinak dosahuju uctihodné spotřeby - 7l/100km kombinovaná - je tam asi 200km Plzeň Vary a zpět, pak cca 120km jízda v Krušných horách a zbytek po Plzni!!! Prostě sem vzal naftu za 1000,- a měřil.... tak při dalším načepování to změřím ještě přesněji:) Sice to šetřím jak se dá, ale jde to!:) Chtělo by to velké BC na spotřebu:/
fafejta

#10 Příspěvek od fafejta »

xx
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:To si udělal rekord,s takovou spotřebou u kombiku.To si jezdil jak?Myslím,jako do kolika či v jakých otáčkách.
No po městě sem se ručičku snažil ustálit do 8-mi litrů a aby to točilo tak 1200ot... takhle sem ale jezdil i s e30:) Ono to ale na takovýhle parametry jelo tak 40-45 na čtyřku.... no a když sem někde dojížděl na semaforech nebo jízda z kopce, tak zásadně brzdit motorem, aby to žralo 0 litrů:) dost sem asi řidiče sral, ale chtěl sem vyzkoušet minimum:)) Já sem ale zvyklej plazit se spíš v úplně pravém jízdním pruhu. Nedělám sice BMW čest, ale peněženka a já máme radost:) Včera sem si říkal, tyvole, ta klika v motoru mi klepe jako svině - co se stalo a tak po půlminutě šoku kouknu vedle a tam TDSo, který mělo načatou šálu jak svině... chtěl sem maníkovi poradit, ale to se na semaforech blbě dělá... asi bude muset začít spořit i na kliku..
fafejta

#12 Příspěvek od fafejta »

xx
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Demostenes »

fafejta píše:
Dotaz stále platí.
libovka píše:Jediné v čem je rozdíl v jednotkách,že automatová jednotka má nižší volnoběh.Jinak je to uplně jedno.
Odpoved tu davno mas. :roll:
fafejta

#14 Příspěvek od fafejta »

xx
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Demostenes »

fafejta píše:Zajímá mě pokud možno více zkušeností lidí ,kteří to řešili či se tímto nějak zabývali.Myslím,že to není až tak jednoduché.
V tomto pripade ano. A ostatne se to da i vygooglit. Jinak kdysi jsem ridici jednotku na E34 menil a je to presne tak, jak psal Libovka. Ta pro automat ma jen jiny volnobeh - logicky aby to tolik tolik netahlo (coz je otazka nastaveni chipu), po HW strance jsou identicke.

Benzin bude mit samozrejme uplne jine palivove mapy (i hw) nez nafta (a samozrejme kazdy objem jine, i kdyz to snese ten blizsi). Opet neni problem zagooglit a zjistit si verze HW danych jednotek - u e34 se to lisilo dle rocniku (a samozrejme typu motoru), napr. nektera auta z rocniku 87-88 mela jeste verzi ridici jednotky, ktera se davala do sestek. Ale ta novejsi (pro stejny typ motoru) tam jde dat bez problemu taky. Je jen rychlejsi a ma vice palivovych map, cili motor ma pak kulturnejsi chod a malinko lepsi spotrebu.

A pokud uz chces vazne tyto veci resit do detailu, tak by si mel uvest o jake motory ti jde. :roll: Ono pro ctyrvalce byl ten HW jiny nez pro sestivalce.

Na ETK se to da porovnat podle verze HW. Kazdy typ motoru bude mit jiny HW (m30, m50.....). To cislo dilu v sobe uz bere ohled na konkretni chip, ktery je pro kazdy motor (objem) nastaven lehce jinak.

Nicmene to vse vyse psane ma smysl jen kdyz v pripade zmeny poctu valcu a typu motoru. Tvuj originalni dotaz byl na zamenu automat vs manual a tam je to opravdu putna, jak uz psal Libovka na zacatku.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#16 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Připojím se s dotazem:
Budu měnit motor na TDS,auto je rok 1996 automat a motor je z manuálu r.v.1992.
Je příslušenství na motoru stejné,nebo jsou tam nějaké rozdly?
Ještě na BC mám ovládání na nezávislé topení,ale nikde jsem ho nenašel,kde ho v autě najdu?
díky
Odpovědět