Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna oleje E34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od BMWPower »

aDAm píše:nooo hezky popis jak to udelat :D ale takhle to na me pusobi jak nejaka komplikovana operace kdyz nevim kde co je :(


Zkusím nějak pořešit foto... :wink:
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od BMWPower »

Jinak co se týká těch km a následné výměny. já osobně používám oleje Castrol. Stačí se zamyslet jak se z autem jezdí...

U 525i jsem měl intervaly zhruba 12-16t. km(Diody to měly dobře spočítané :lol: ) ne že bych se podle nich řídil. Ono to docela jde dobře očíhnout na měrce oleje jak to s tím olejem vypadá(viskozita,barva zápach,...)

Nafťáka měl kamarád-taky používal Castrol a měnil každých 15t.km. Motor měl prosím najeto něco přes 350 000km a pořád mu to šlape.

Největší faktor životnosti oleje je způsob jízdy...Kdybych autu šlapal za krk skoro pořád tak olej raději měním každých 8t. km. A jestli bych jezdil jako důchodce tak asi 15t. km by byla poslední únosná hranice...
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od BMWPower »

Tady mám zatím 2 obrázky kde se nachází olej. filtr. Jedná se o 2,5 24V a 3,5
Olejový filtr se nachází v červeném kruhu. U naftových motorů to bude vypadat podobně-bude to mít místo jednoho šroubu nahoře dva...

http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_2, ... ovy_filtr/
http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_3, ... ovy_filtr/
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#24 Příspěvek od Kail »

No tak to že kamiony jezdí na jednu nápň desítky tisíc km lze vysvětit snadno,oni totiž mají taky několikanásobnou náplň než osobák :D :wink:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od aDAm_2 »

tak sem koukl na bmwfans.info jak vypada oil filtr na 525 po rv.90 a je mi to jasné :) takže O kroužek pod to víčko, těsnění pod ten šroub co drží víčko a pak ještě na výpušťák. Takže to by neměl být problém :D

Další věc. Trochu mi prosakuje olej pod tim hotním víkem :( myslel jsem že je tam jen nějaké malé víčko kde to nebude problém vyměnit ale jak sem teď zjistil je to komplet přes selou hlavu takže vyměna bude asi slušná drbačka celý ten vrch rozebrat :( má s tím někdo zkušenosti?

a něco podobného s chladičem oleje :( zatím nevím kde ale někde prosakuje, jak vypadá napojení? jsou tam klasika spony a hadice?
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od aDAm_2 »

BMWPower píše:Tady mám zatím 2 obrázky kde se nachází olej. filtr. Jedná se o 2,5 24V a 3,5
Olejový filtr se nachází v červeném kruhu. U naftových motorů to bude vypadat podobně-bude to mít místo jednoho šroubu nahoře dva...

http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_2, ... ovy_filtr/
http://bmwpower.rajce.idnes.cz/Motor_3, ... ovy_filtr/


jojo našel jsem to na bmwfans. sem pořád přemýšlel co tam může být když jsem si prohlížel motor a ono tam je filtr :D aspoň je relativně dobře přístupný na výměnu. Jinak dík za foto.

PS: pěkně čistý motor :)
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#27 Příspěvek od tds »

Kail píše:No tak to že kamiony jezdí na jednu nápň desítky tisíc km lze vysvětit snadno,oni totiž mají taky několikanásobnou náplň než osobák :D :wink:

No to jo nicméně taky několikanásobně větší motor.
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#28 Příspěvek od fotobobo »

Cau, nekdo tady rikal, ze je skoda davat do TDS olej 5w40
ze staci 10w tak jsem koupil 10w40

Proc davas 5w40?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#29 Příspěvek od tds »

Protože je to plná synta,mám auto na čipu, jezdím jak prase,a měním olej po 15tis.a mám z toho dobrý pocit.
10W-40 je stejně jako 5w-40 doporučený olej,nemusíš mít z toho strach to tam dát, každopádně hlavně jde o to jaká třída kvality toho oleje to je.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#30 Příspěvek od Kail »

Asi tak nějak,5w40 je každopádně lepší než 10w40 (beru samozřejmně od stejných značek),ale pokud už tam dáváš 10w40,nedoporučuju přecházet zpět na 5w40,to už není dobrý...


Jinak je samozřejmě pořád lepší dát 10w40 od nějaký dobrý prověřený značky než tam za každou cenu cpát 5w40 od nějakýho přebalovače olejů z TESCA... :wink:
bavrak
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00
Bydliště: seveřan

#31 Příspěvek od bavrak »

chystám se na výměnu oleje s e34 535i, chlápek co mi to prodával mi řikal, že tam mam lejt 5W-40 že tam nikdy jinej olej nebyl a že když tam dám jinej olej, že ten motor zničim, má to najeto 270 tis. a nežere to ani kapku oleje, kdyby mi to neřek tak do takovýho starýho motoru dám 15W-40 nebo nejvíc 10W-40, co myslíte mam tam nalejt ten 5W-40 co tam je a správně prý má být?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#32 Příspěvek od tds »

můžeš jít na 10W-40.ba naopak to bude lepší,němci tenhle olej doporučují více něž plnou syntu.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#33 Příspěvek od Helldiver »

bavrak: mam rovnake auto ako mas ty, netusim co v tom bolo predtym ale dal som tam ligui-moly 10W-40 MoS2 Leichtlauf olej a motorcek si len mlaska, nikde olej nepresakuje extremne a auto moc pekne, dal som to na odporucanie viacerych ludi co ten olej mali v M30B35.
bavrak
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00
Bydliště: seveřan

#34 Příspěvek od bavrak »

díky za rady, volal sem ještě do jednoho obchodu a podle tabulek mi řekli že tam mam dát taky 5W-40, musim si to ještě promyslet, ale asi tam dám tu 10W-40, na ceně nezáleží hlavně abych pro motor udělal to nejlepší
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#35 Příspěvek od Helldiver »

5w-40 urcite nie, ono do toho motoru ofiko nic ine jak 15W-40 nepatri, ale tak 10W-40 by este malo byt ok...
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od BMWPower »

10W 40 to ještě spolkne ale od pár lidí jsem slyšel, že se jim v zimě ozývaly hydroštely... :?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#37 Příspěvek od tds »

Helldiver píše:5w-40 urcite nie, ono do toho motoru ofiko nic ine jak 15W-40 nepatri, ale tak 10W-40 by este malo byt ok...
tady tuhle informaci máš odkud??
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#38 Příspěvek od Helldiver »

Bavime sa samozrejme o M30B35, nie o tds (M51D25).
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#39 Příspěvek od Kail »

Myslím že to je hloupost,ofiko tam patří 5w-40,a pokud jí tam předchozí majitel dával (proč by lhal :?: ) a motoru to dělá dobře (říkals že olej nežere a je v dobrý kondičce...),dej jí tam zase,nevidím jediný důvod tady vymýšlet něco jinýho,pokud tedy nechceš šetřit...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#40 Příspěvek od libovka »

Nalej tam 10w-40 a neboj se ničeho.

Jinak k návodu od BMWpower: olej 15w-40 bych nalil tak do E30 s motorem M10 na né do E34 to se na mě nezlob.Do M50 nalejt 15w-40 tak budeš ty hydroštely chytat za jízdy z okýnka.
Podle mě zlatá střední cesta je 10w-40.
Odpovědět