Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E34 problem s dobijenim ?
Ahoj,
vsiml jsem si dneska - v podzemnich garazich proti zdi - ze mi za behu motoru lehonce, cca 3x az 4x do vteriny problikavaj (pohasinaj) svetla - predni, zadni,brzdovy svetla, podsvetleni palubky...Normalne to skoro nejde poznat, ale v tom šeru, proti zdi ano. Nesetkal se nekdo s necim podobnym? Prijde mi to jako nejakej problem s usmernovacem/regulatorem dobijeni. Zatim jsem nemel cas lezt kolem toho s merakem. Kontrolka na palubce si na nic nestezuje:-) Baterii to nevybiji...
Nemate nejaky tip, na co se zamerit?
Dik.
vsiml jsem si dneska - v podzemnich garazich proti zdi - ze mi za behu motoru lehonce, cca 3x az 4x do vteriny problikavaj (pohasinaj) svetla - predni, zadni,brzdovy svetla, podsvetleni palubky...Normalne to skoro nejde poznat, ale v tom šeru, proti zdi ano. Nesetkal se nekdo s necim podobnym? Prijde mi to jako nejakej problem s usmernovacem/regulatorem dobijeni. Zatim jsem nemel cas lezt kolem toho s merakem. Kontrolka na palubce si na nic nestezuje:-) Baterii to nevybiji...
Nemate nejaky tip, na co se zamerit?
Dik.
Ten regulátor napětí jde přeci vyměnit,proto se nemusí měnit celý alternátor,je na dvou šroubkách na šroubovák vytáhne se i s uhlíky.To dobíjení jde přeci změřit,na baterku dej mezi poly avomet a změř napětí ve třech tísících otáčkách,mělo by být 13.9-14.5V a pak změř stabilitu regulátoru ,že v těch 3000 ot/min ještě zapneš dálková světla a naměřené napětí nesmí být větší více než o 0.4V než to, co si naměřil bez rozsvícených světel.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě že jde vyměnit jen tenregulátor, ale po rozebraní altíku jsem usoudil že si trochu přídám a koupím komplet novej - respektivě repas z nových dílů. Původní zůstal jen obal.fafejta píše:Ten regulátor napětí jde přeci vyměnit,proto se nemusí měnit celý alternátor,je na dvou šroubkách na šroubovák vytáhne se i s uhlíky.To dobíjení jde přeci změřit,na baterku dej mezi poly avomet a změř napětí ve třech tísících otáčkách,mělo by být 13.9-14.5V a pak změř stabilitu regulátoru ,že v těch 3000 ot/min ještě zapneš dálková světla a naměřené napětí nesmí být větší více než o 0.4V než to, co si naměřil bez rozsvícených světel.
Nechtěl jsem pak zase za půl roku něco měnit.
Pravda dražší řešení, ale aspon bez starosti

Ono tech typů altíků je více a nejlepší je to vyndat a podle toho vidí člověk co tam skutečně má.
Jaké bylo překvapení když pod originálním číslem byla nalepka Valeo

Tak jsem to konecne omeril. Rek bych, ze se to chova dobre. Rozdil v tech 3t. otackach je asi 0,1V (bez svetel 13,95, se svetlama 13,85). Kdyz jsem k tomu jeste pridal ventilator topeni na plny pecky, padlo to o desetinu voltu.
Na volnobeh v klidu namereno cca 14V. Pri zapnutych svetlech, to klesne o cca 0,2V.
Prijde mi to, ze je ten regulator pri volnobeznech otackach nekde "na hrane" a proto to poblikava. Jakmile se otacky kapku zvednou tak to da pokoj.
Myslim, ze to prestanu resit
Na volnobeh v klidu namereno cca 14V. Pri zapnutych svetlech, to klesne o cca 0,2V.
Prijde mi to, ze je ten regulator pri volnobeznech otackach nekde "na hrane" a proto to poblikava. Jakmile se otacky kapku zvednou tak to da pokoj.
Myslim, ze to prestanu resit

jj, taky si myslim, ze to bude tim. Ale baterku to dobiji, nevybiji, zadny jiny problemy s tim nejsou...Tak zatim budu pozorovat, co to bude delat dal. Resp. vubec nevim, jak dlouho uz to takhle dela, protoze za normalniho provozu (vecer) si toho clovek skoro nevsimne. Jak jsem psal, me to prastilo poprvy do oci az v ty podzemni garazi (kombinace šera a parkoval jsem proti bile zdi).