Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 problem s dobijenim ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1595

#1 Příspěvek od beefy »

Ahoj,
vsiml jsem si dneska - v podzemnich garazich proti zdi - ze mi za behu motoru lehonce, cca 3x az 4x do vteriny problikavaj (pohasinaj) svetla - predni, zadni,brzdovy svetla, podsvetleni palubky...Normalne to skoro nejde poznat, ale v tom šeru, proti zdi ano. Nesetkal se nekdo s necim podobnym? Prijde mi to jako nejakej problem s usmernovacem/regulatorem dobijeni. Zatim jsem nemel cas lezt kolem toho s merakem. Kontrolka na palubce si na nic nestezuje:-) Baterii to nevybiji...
Nemate nejaky tip, na co se zamerit?

Dik.
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#2 Příspěvek od Elektro »

Nenatekla ti voda do light modulu ?
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1595

#3 Příspěvek od beefy »

Light modul...ted jsem koukal na par temat...je to modul k check controlu?V pojistkovy skrini? Jestli jo, tak tuhle vychytavku (check) nemam. Takze zatim nevim, jestli tam takovej modul vubec mam, nebo ne :roll: Vecer to zcihnu.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Pivson »

jj regulátor napětí na altíku :-)
Vzal jsem starej altík a koupil novej, nejlepší řešení
fafejta

#5 Příspěvek od fafejta »

Ten regulátor napětí jde přeci vyměnit,proto se nemusí měnit celý alternátor,je na dvou šroubkách na šroubovák vytáhne se i s uhlíky.To dobíjení jde přeci změřit,na baterku dej mezi poly avomet a změř napětí ve třech tísících otáčkách,mělo by být 13.9-14.5V a pak změř stabilitu regulátoru ,že v těch 3000 ot/min ještě zapneš dálková světla a naměřené napětí nesmí být větší více než o 0.4V než to, co si naměřil bez rozsvícených světel.
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1595

#6 Příspěvek od beefy »

Diky za radu! Vyzkousim. Zjisil jsem, ze se to takhle projevuje jen na volnobeh. Pri vyssich otackach uz ne, nebo uz to neni pouhym okem videt :-)
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pivson »

fafejta píše:Ten regulátor napětí jde přeci vyměnit,proto se nemusí měnit celý alternátor,je na dvou šroubkách na šroubovák vytáhne se i s uhlíky.To dobíjení jde přeci změřit,na baterku dej mezi poly avomet a změř napětí ve třech tísících otáčkách,mělo by být 13.9-14.5V a pak změř stabilitu regulátoru ,že v těch 3000 ot/min ještě zapneš dálková světla a naměřené napětí nesmí být větší více než o 0.4V než to, co si naměřil bez rozsvícených světel.
Samozřejmě že jde vyměnit jen tenregulátor, ale po rozebraní altíku jsem usoudil že si trochu přídám a koupím komplet novej - respektivě repas z nových dílů. Původní zůstal jen obal.
Nechtěl jsem pak zase za půl roku něco měnit.
Pravda dražší řešení, ale aspon bez starosti :-)
Ono tech typů altíků je více a nejlepší je to vyndat a podle toho vidí člověk co tam skutečně má.
Jaké bylo překvapení když pod originálním číslem byla nalepka Valeo :-)
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1595

#8 Příspěvek od beefy »

Tak jsem to konecne omeril. Rek bych, ze se to chova dobre. Rozdil v tech 3t. otackach je asi 0,1V (bez svetel 13,95, se svetlama 13,85). Kdyz jsem k tomu jeste pridal ventilator topeni na plny pecky, padlo to o desetinu voltu.

Na volnobeh v klidu namereno cca 14V. Pri zapnutych svetlech, to klesne o cca 0,2V.

Prijde mi to, ze je ten regulator pri volnobeznech otackach nekde "na hrane" a proto to poblikava. Jakmile se otacky kapku zvednou tak to da pokoj.

Myslim, ze to prestanu resit :D
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od BMWPower »

A to ti dělá jenom při studeném startu a pořád nebo i po delší jízdě.
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1595

#10 Příspěvek od beefy »

Co mam vypozorovany, studeny start, ani doba jizdy nehraje roli. Proste kdykoliv na volnobeh se to takhle projevuje...
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od BMWPower »

Tak to je na 100% ten usměrňovač či regulátor dobíjení. Mě to takhle dělalo u žigula. U BMW jsem zatím problém neměl.
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1595

#12 Příspěvek od beefy »

jj, taky si myslim, ze to bude tim. Ale baterku to dobiji, nevybiji, zadny jiny problemy s tim nejsou...Tak zatim budu pozorovat, co to bude delat dal. Resp. vubec nevim, jak dlouho uz to takhle dela, protoze za normalniho provozu (vecer) si toho clovek skoro nevsimne. Jak jsem psal, me to prastilo poprvy do oci az v ty podzemni garazi (kombinace šera a parkoval jsem proti bile zdi).
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od BMWPower »

Nepatrný kolísání je ještě v poho. mě přestalo svítit pravé přední světlo. Jednou to pálilo žárovky pak zas lítaly pojistky...no šílený. nakonec to chytalo kostru pod poj. skříňkou. stačilo zaizolovat ale člověk by nevěřil co je kolem práce a nervů. :x
Odpovědět