Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
automat nebo manual ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem psal nedávno, velice vážně zamýšlím koupi e39 a teď jsem se dostal na pokraj rozhodování, zda-li v automatu nebo v manuálu. Bude to 540... Takže by mě zajímalo jestli ti, co mají automat by se raději vrátili k manuálu nebo ti, co mají právě manual šli do automatu. Nikdy jsem automat neměl ani si ho pořádně neohmatal, takže úplně tak nevím, co od toho čekat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1732
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Automat suckzz.. Mozna u 5ky to nebude tak hrozne ale ve trojce kupe mi fakt nesedel.. Resp. na 80% jezdeni je to samo pohoda ale blbnout se s tim poradne neda, imho to uplne zabije to auto.. Mel jsem 330Ci presne podle mych predstav ve spickovem stavu, prodal jsem ji jen kvuli automatu a skocil do skoro stejne v manualu a chrochtam si:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3778
- Registrován: sob 13.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno - Kénig
- Kontaktovat uživatele:
puvodne jsem chtel vyhradne manual, ale diky tomu ze v E34 jsou skoro nesehnatelny tak jsem skocil do automatu a vubec si nestezuju. je to klidek, pohodicka a zadnej spech.. kdyz potrebujes nekde vystartovat tak hodis S a kickdown.. nebo si podradis manualne.. na kraveni to sice uplne neni ale dost svizne se s tim jezdit da. kdyz se s tim pak treba naucis podrazovat manualne tak je to parada.. uprimne je mi ted docela fuk jestli mam automat nebo manual ale tohle me prijemne prekvapilo.. 

Je to těžké rozhodování. K tomu čtyřlitru u pětky automat tak nějak patří. Je to pohoda - ve městě, na dálnici, v kolonách. Ale je pravda, že u sportovní jízdy už to prostě není ono a taky motor nemůže úplně předvést, co umí. Kdyby mi někdo vedle sebe postavil auto s manuálem a s automatem, vzal bych manuál.
jako velký zastánce manuálu a odpůrce automatu jsem ze začátku také spekuloval nad záměnu automatu za manuál ve své 750, ale dnes už bych neměnil, a myslím že i blbnout se s tím dá, pokud dám S tak se mě zamkne měnič a jízda se zamčeným měničem je skoro taková jako s "manuálem" (jde to za plynem bez prokluzu a naopak to zase brzdí motorem) samozřejmě to nic nemění na to že se měnič odemkne při malé rychlosti atd...
Nelze v tomto ohledu radit každému se líbí něco jiného, doporučuji vyzkoušet obě varianty ve všech možných režimech.
Nelze v tomto ohledu radit každému se líbí něco jiného, doporučuji vyzkoušet obě varianty ve všech možných režimech.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já skutečně nevím, na jednu stranu to k 540 patří, na druhou asi s manualem bude preci jenom pro mě lépe ovladatelnější, ale zase kolik procent času trávíme kravenim? Já osobně u prvniho bmw to z pocatku dáse říct trochu přeháněl, pak jsem se sklidnil a pak jen opravdu zřídka.
Ale najít se pěknej kousek, kterej by stál za to, abych ho bez váhání vzal, asi bych neřešil čim se řadí...
Ale najít se pěknej kousek, kterej by stál za to, abych ho bez váhání vzal, asi bych neřešil čim se řadí...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1732
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak ja taky nejezdim porad s cihlou:o) na nejakych 90% casu je automat pohodovejsi, o tom zadna, ale tech zbyvajicich 10% je tech kvuli kterym si kupujem bmw a ne schade nebo audi:)
Ale jako kluci, je to o vkusu kazdeho soudruha, chce si to vyzkouset, nejlepe dlouhodobeji (coz je trosku problem samo:( ).
Ale jako kluci, je to o vkusu kazdeho soudruha, chce si to vyzkouset, nejlepe dlouhodobeji (coz je trosku problem samo:( ).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem s automatem spokojenej a určitě bych neměnil... Jako jasny, není to vyloženě na kravení-s manuálem to auto máš víc v ruce. Většinu času ale jezdím spíš na pohodu, takže si užívám toho, že nemusím šlapat na spojku. Hlavně v zácpách to oceníš. No a když si chceš zařádit, tak tam hodíš Stepa a hned je z toho bestie, ale musíš to pořád držet ve vyšších otáčkách, aby automat neprokluzoval. Nejlepší by bylo vyzkoušet si oba, ale 540i v manuálu se celkem těžko shání. Taky si musíš uvědomit, kolik procent času s tím autem budeš prasit. Pak ale nezapomeň, kolik si to vezme na spotřebě
20 jak nic.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 659
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
A co si představuješ pod slovem blbnutí? Drifty, pálení gum,...? Já nevím, podle mě na tohle 5er není. Je to pohodlná limuzína, která zvládá sportovnější jízdu. Proto si myslím, že Steptronic bude super. Když jedu mimo město, tak jedu na manuál, jenom si tam ťukám kvalty. Jak dojedu do města a nechce se mi řadit, cvacknu D a pohodička.jacob píše:Já skutečně nevím, na jednu stranu to k 540 patří, na druhou asi s manualem bude preci jenom pro mě lépe ovladatelnější, ale zase kolik procent času trávíme kravenim? Já osobně u prvniho bmw to z pocatku dáse říct trochu přeháněl, pak jsem se sklidnil a pak jen opravdu zřídka.
Ale najít se pěknej kousek, kterej by stál za to, abych ho bez váhání vzal, asi bych neřešil čim se řadí...
P.S.: Manuál v 39ce máme taky, tak to můžu srovnat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak drifty a pálení gum určitě nebude na dennim pořádku, ale sem tam mě to chytne vyzkoušet bok, mám v okolí pro to dobré podmínky, ale 5er si kupuju určitě kvuli jinym věcem... ale jak se tu řeklo, asi je fakt ze 540 v manualu je na sehnání horší, takze to defakto nemusím ani resit
ale jen mě tak zajímaly nazory na automat...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ja se ze zacatku automatu dost bal, ale tedka uz nic jineho nechci. Petka je spis auto pro prijemne svezeni, pohoda, klidek. Ta pohoda kdyz stojis v kolone v desti v prudkem kopci a vis, ze nesjedes dolu ani o centak....
Navic kick down + sportovni rezim podle me resi vetsinu situaci i "blbnucich nalad".
A jak uz tady nekdo psal, k e39 540 ten automat proste patri. Navic u automatu mas pomerne jistotu, ze ten motor pred tebou nekdo nejak nepretacel, nebo tak neco....
Jedina nevyhoda je tak o neco vetsi spotreba, ale podle me to za to stoji.
Navic kick down + sportovni rezim podle me resi vetsinu situaci i "blbnucich nalad".
A jak uz tady nekdo psal, k e39 540 ten automat proste patri. Navic u automatu mas pomerne jistotu, ze ten motor pred tebou nekdo nejak nepretacel, nebo tak neco....
Jedina nevyhoda je tak o neco vetsi spotreba, ale podle me to za to stoji.