Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nivoregulace e39 Touring

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Nivoregulace (zadní náprava) spočívá v tom, že i při velkém zatížení zadní části vozidla auto "nesedne".
Životnost měchů je kolem 10 let a najetých cca 200 tis km.
Velmi často dochází nejdříve k defektu LZ měchu, po čase PZ měchu.

Vlastní zkušenost - závada se projeví tím způsobem, že za jízdy po rovné dálnici začne zadek auta "skákat", jako po projetí zvlněné vozovky.
Po chvilce se rozsvítí buď autíčko s šipkami, vedle kontrolky ASC na přístrojovce, nebo check-control píše "Niveauregul. inaktiv".

Jak to vypadá když už se stalo a rozloučil se měch - pouze levá zad. strana si znázorníme zde:

Obrázek Obrázek Obrázek

Jízda bez nivoregulace je doslova utrpení, karoserie leží na dorazech, tlumiče nemají prostor pro tlumení.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Takhle to vypadá po výměně měchů, ta žlutá krabička je od olejového filtru. Všiměme si rozdílů mezi měchy označenými "OK" a "KO". Jsou dva různé, označeno modře "Re" a červeně "Li", pravá a levá strana.

Po výměně se musí přes diagnostiku nastavit výška (360mm od středu kola) a lze zvolit nastavení režimu "sport" nebo "comfort".
Zvolil jsem comfort, vozidlo je lehce pozvednuto.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
VaclavC
Registrovaný
Příspěvky: 259
Registrován: stř 12.12.2007 01:00
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od VaclavC »

Co to stoji? A da se nejak poznat, ze se v brzke dobe rozlouci nebo to proste jednoho krasneho dne odejde a hotovo?
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

U BMW v Brně stojí kus asi 4400 Kč vč. DPH, za materiál, výměnu a nastavení přes diagnostiku jsem dal 11300 Kč :?
Jednoho krásného dne to odejde z ničeho nic...
VaclavC
Registrovaný
Příspěvky: 259
Registrován: stř 12.12.2007 01:00
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od VaclavC »

Hm :(. Mam prave 10 let stare a 200 000km ....
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od RuDoSh »

Jawak píše:U BMW v Brně stojí kus asi 4400 Kč vč. DPH, za materiál, výměnu a nastavení přes diagnostiku jsem dal 11300 Kč :?
Jednoho krásného dne to odejde z ničeho nic...


11k prace nebo vse s materialem???
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matal Moderátor »

Komplet.. :wink:

Edit Admin Pavel H:
Nekopíruj poslední příspěvky. Prosím, dodržuj pravidla této sekce.
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#7 Příspěvek od jurasis »

11k jsem dal v listopadu jen za měchy (v Autecu)...
Diagnózu jsem nedělal a funguje stejně jako před tím (už z logiky to jinak nejde)...
Co je podle mě problém, je písek, který se na měch chytá a odírá ho až pukne. Když zvednu auto, je tam nalepenej vždycky... Přesně v tom záhybu, kterej "pruží"... Hajzl...

Edit Admin Pavel H:
Nekopíruj poslední příspěvky. Prosím, dodržuj pravidla této sekce.
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

VaclavC píše:Co to stoji? A da se nejak poznat, ze se v brzke dobe rozlouci nebo to proste jednoho krasneho dne odejde a hotovo?


poznat to samozřejmě jde ... podívej se na fotky.... je potřeba zvednout auto a podívat se zda už nejsou zpuchřelé tak jak to jevidět na fotce ... pokud ano tak toho moc nevydrží obzvlášte plné naložení na dovolenou není to správné riskování :-)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od alpineman »

Možná to má s nivem něco společného - 528iA mám asi měsíc a oproti předchozí e34 250i 24V, má kurevsky tvrdší zadní nápravu. U nás jezdí trolejbusy a ty umí z asfaltu na silnici udělat luxusní "roletu - vlny". A při přejetí toho svinstva na silnici i v malé rychlosti, jsou to pěkné mordy. O spojení dvou asfaltových povrchů napříč silnicí - asi 1cm hrana, ani nemluvě. Mám sice 235/45 ZR17, ale že by to bylo až tak tvrdé v sérii, se mi moc věřit nechce. A tlumiče jsou OK. Nemá na tu tvrdost nivo vliv???
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#10 Příspěvek od jurasis »

Samo, že je to tím... :wink:
Měchy jsou tvrdší...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od alpineman »

..takže moc nafouklý??? Dá se to na diagnostice naštelovat??? Asi jenom u autor. servisu BMW, že???
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od RuDoSh »

a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

RuDoSh píše:a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....

Nebyly to náhodu silentbloky nosníku zadní nápravy? Jsou tam 4 kusy, dva "přední" a dva "zadní", v ETK mají stejné číslo dílu.

č. 2
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTAzNTNfcA==.png
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od RuDoSh »

Jawak píše:
RuDoSh píše:a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....

Nebyly to náhodu silentbloky nosníku zadní nápravy? Jsou tam 4 kusy, dva "přední" a dva "zadní", v ETK mají stejné číslo dílu.

č. 2
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTAzNTNfcA==.png


bingo.... po vymene jako nove(cele auto :lol: ), krasne drzelo na nerovnostech v zatacce.... predtim bouchalo a melo tendenci uskakovat...
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Vávada asi všech e39 Touringů po 10. roce provozu
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od alpineman »

[quote="RuDoSh"][quote="alpineman"][quote="jurasis"]Samo, že je to tím... :wink:
Měchy jsou tvrdší...[/quote]

...takže moc nafouklý??? Dá se to na diagnostice naštelovat??? Asi jenom u autor. servisu BMW, že???[/quote]

a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....[/quote]

Nemyslel jsem mlácení jako když jsou v hajzlu silentbloky, nebo nějaké rány. Podvozek je pevnej, žádné vůle. Spíš to, že při přejetí nerovnosti se to až moc přenáší na celé auto. Nebo jenom nejsem zvyklej. Zkrátka je to na můj vkus moc tvrdý.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#17 Příspěvek od maxmin »

Taky to mám až moc tvrdé. V porovnání s přední nápravou je to opravdu rozdíl. Auto mám celé snížené cca o 2cm přímo z BMW + mpacket. Na zadní nápravě mi vyměnili nějaké tyčinky stabilizátoru, ale to moc nepomohlo. Silentbloky by měly být OK.
Dá se nivo přeprogramovat? Někdo mi říkal o režimech sport a comfort.
Taky vím, že se u niva dá nějak kalibrovat výška, ale aby bylo auto vyšší, muselo by se něco přifouknout, tím pádem by byl ve vacích větší tlak a byly by ještě tvrdší.
Brácha má taky E39 touring s nivem a ten je o poznání měkčí, taťka má sedan m packet + ac schnitzer a zadek má ještě měkčí i když dost nízký. Ten sedan je skutečně komfortní auto. Pokud to nejde přeprogramovat, nechce někdo můj sport. zadek místo normálního? :-)
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

maxmin píše:Dá se nivo přeprogramovat?
Někdo mi říkal o režimech sport a comfort.

1) Ano, s BMW-DIS
2) Comfort je gut, dá se jezdit i po polňačkách (občas) :D
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#19 Příspěvek od maxmin »

Psal jsem do BMW a přišla mi odpověď, že se u touringa nedá nastavit nic jako sport a comfort. Vlastně ani nechápu, jak by se to dalo při stejné výšce nastavit na různé tvrdosti pomoci SW. Prostě buď to přifoukne a je to tvrdší a vyšší, nebo ubere vzduch a je to měkčí a nižší.

V souvislosti s tím mě napadlo. Co takhle něčím podložit vaky? Počítač pak sníží tlak, aby bylo auto v požadované výšce a s nižším tlakem ve vacích by to mělo být měkčí. Co vy na to? A nedá se přímo i nějak výškově nastavovat věc o kterou se vak opírá? Auto mám přímo z BMW snížené cca o 2cm, pravděpodobně je tam M podvozek. Tlumiče jsou originální BMW, ale ten zadek je prostě na mě moc tvrdý.
blankito
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 01.05.2008 00:00

#20 Příspěvek od blankito »

tak tak je to brutal tvrde aj ja mam z toho nervy. ja som dokonca aj vaky menil a je to stale rovnake :x
Odpovědět