Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39, tikání z přístrojové desky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#1 Příspěvek od mario42 »

Zdravím všechny. Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví, čím by mohlo být zapříčiněno jakési jemné tikání v přístrojové desce. Velmi špatně se to lokalizuje, projevuje se to pouze za jízdy, nikoliv tedy při stání a běžícím motoru, pravděpodobně odněkud z hloubi středového panelu (ale může to být pochopitelně jenom sluchový klam).

Projevuje se to po rozjezdu a frekvence se zvyšuje jakoby s rychlostí jízdy, nezdá se mi to vázané na otáčky motoru, zhruba po čtvrt hodině jízdy se to jakoby trochu utiší a pak se to zesílí třeba jen při přejezdu nerovností. Ve vyšší rychlosti se to buď vymizí úplně, ale možná také se frekvence toho tikání zvýší natolik, že to zaniká v aerodynamickém hluku, těžko říct...

Nemáte někdo s něčím podobným zkušenost?
PS: Zapomenutý budík ani bomba tam fakt není
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#2 Příspěvek od fotobobo »

mario42 píše:Zdravím všechny. Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví, čím by mohlo být zapříčiněno jakési jemné tikání v přístrojové desce. Velmi špatně se to lokalizuje, projevuje se to pouze za jízdy, nikoliv tedy při stání a běžícím motoru, pravděpodobně odněkud z hloubi středového panelu (ale může to být pochopitelně jenom sluchový klam).

Projevuje se to po rozjezdu a frekvence se zvyšuje jakoby s rychlostí jízdy, nezdá se mi to vázané na otáčky motoru, zhruba po čtvrt hodině jízdy se to jakoby trochu utiší a pak se to zesílí třeba jen při přejezdu nerovností. Ve vyšší rychlosti se to buď vymizí úplně, ale možná také se frekvence toho tikání zvýší natolik, že to zaniká v aerodynamickém hluku, těžko říct...

Nemáte někdo s něčím podobným zkušenost?
PS: Zapomenutý budík ani bomba tam fakt není



E34 TDS 96, dela mi to taky, a nevim co to je...
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Demostenes »

No, tohle mi delala e36, kdyz byla moc utazena rucka. Da se to poznat tak, ze ji za jizdy malinko zvednete a pokud to prestane, nebo se ten zvuk nejak zmeni, tak je to ono.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

napadlo vás třeba ADV, tj. automatická regulace přítlaku raménka stěrače před řidičem (samozřejmě pokud je tím vůz vybaven)? Kupř. u e32 je to takový lehký vrčení, a co si pamatuju tak je slyšet pokud vozidlo dosáhne rychlosti 5km/h a pak ještě při vyšších rychlostech ale to už si nepamatuju. Vodítkem zda vůz má ADV či ne (mohu mluvit jen o e32) je jiné uchycení raménka stěrače, klasické je matkou zvrchu a s ADV je imbusem z boku, tlačná tyčka ADV prochází hřídelí stěrače a tlačí přes páku na raménko stěrače. Možná někde na mých www v sekci servisní foto to bude nafocený. Také je tento sytem dle 7er.com dost často příčinou vybíjení baterie, tedy pokud se zasekne.
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#5 Příspěvek od pysta »

:idea:
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#6 Příspěvek od mario42 »

Demostenes píše:No, tohle mi delala e36, kdyz byla moc utazena rucka. Da se to poznat tak, ze ji za jizdy malinko zvednete a pokud to prestane, nebo se ten zvuk nejak zmeni, tak je to ono.


Večer s tím pojedu, tak to vyzkouším. Kéž by to bylo tím... :roll:
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#7 Příspěvek od mario42 »

Fugo píše:napadlo vás třeba ADV, tj. automatická regulace přítlaku raménka stěrače před řidičem (samozřejmě pokud je tím vůz vybaven)? Kupř. u e32 je to takový lehký vrčení, a co si pamatuju tak je slyšet pokud vozidlo dosáhne rychlosti 5km/h a pak ještě při vyšších rychlostech ale to už si nepamatuju. Vodítkem zda vůz má ADV či ne (mohu mluvit jen o e32) je jiné uchycení raménka stěrače, klasické je matkou zvrchu a s ADV je imbusem z boku, tlačná tyčka ADV prochází hřídelí stěrače a tlačí přes páku na raménko stěrače. Možná někde na mých www v sekci servisní foto to bude nafocený. Také je tento sytem dle 7er.com dost často příčinou vybíjení baterie, tedy pokud se zasekne.


To je zajímavý tip, pokusím se na to podívat, ale popisuješ že je to takové lehké vrčení, což v mém případě moc nesedí. Má to podobu tikání, opravdu to zní skoro jako budík :evil: Ale i za tento tip díky, třeba to náhodou... kéž by... :cry:
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Raduz »

Mám obdobný problém jen s tím rozdílem že tikání slyším pokud je motor vypnutý a jde jakoby od klimatroniku nebo spíše někdo odtamtud a navíc pokud třeba týden nejedu baterka je k.o.
Boldor
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pát 11.11.2005 01:00
Bydliště: Praha..Příbram..
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Boldor »

Raduz píše:Mám obdobný problém jen s tím rozdílem že tikání slyším pokud je motor vypnutý a jde jakoby od klimatroniku nebo spíše někdo odtamtud a navíc pokud třeba týden nejedu baterka je k.o.

To mi dělalo taky..Bylo to tím větráčkem v panelu klimy, který se nevypínal a vybíjem baterii.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od mario42 »

je to neuvěřitelné, ale opravdu to bylo tou ruční brzdou, jak naznačoval Demostenes!!!! 8O Za normálních okolností bych asi rozdělal celou palubku do posledního šroubku, ale že by to mohlo pocházet od zatracené ruční brzdy, to by mě nenapadlo ani v největší horečce...
Včera večer jsem s tím jel, a tikání opět začalo. Nadzvedl jsem maličký kousek ruční brzdu a ono to přestalo :!: Všiml jsem si už předtím, že ta ručka nebrzdí nijak valně, takže to asi bude trochu povolené lanko, které jak má vůli o něco asi zachytává a divně to tiká. Přitom bych přísahal, že to vychází někde z přístrojovky.
Jakmile ji zatáhnu na první zub, nebo jen trochu nedzvednu, tikání přestane. Takže když je to lanko víc napnuté, už to nedělá. Každopádně moc díky za tip, který napomohl odhalit příčinu! Bravo!
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#11 Příspěvek od Fugo »

jednou mě dělalo auto taky něco podobného, ale nebylo to tikání ale jak kdyby někdo pravidelně ťukal kladívkem do plechové nádoby, po zatažení ručky o zub to bylo ok, ve finále bylo špatný loebro vzadu na kardanu.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od mario42 »

Fugo píše:jednou mě dělalo auto taky něco podobného, ale nebylo to tikání ale jak kdyby někdo pravidelně ťukal kladívkem do plechové nádoby, po zatažení ručky o zub to bylo ok, ve finále bylo špatný loebro vzadu na kardanu.


to jsou věci... mimochodem, díval jsem se na ty stěrače (jak jsi vzpomínal ten přitlačovací mechanismus), a ten systém tam nemám. Jak to vlastně fungovalo, ten přítlak přes páku zvyšoval nějaký elektomotorek?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#13 Příspěvek od Fugo »

ano
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od Raduz »

Boldor píše:
Raduz píše:Mám obdobný problém jen s tím rozdílem že tikání slyším pokud je motor vypnutý a jde jakoby od klimatroniku nebo spíše někdo odtamtud a navíc pokud třeba týden nejedu baterka je k.o.

To mi dělalo taky..Bylo to tím větráčkem v panelu klimy, který se nevypínal a vybíjem baterii.


A jak se to dá vyřešit? neboo jak jsi to vyřešil?
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#15 Příspěvek od Maxiczech »

Nejspíš opravit.. ;)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#16 Příspěvek od Maxiczech »

Nebo tomu můžeš skusit nadávat.. :tongue:
Boldor
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pát 11.11.2005 01:00
Bydliště: Praha..Příbram..
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Boldor »

Raduz píše:
Boldor píše:
Raduz píše:Mám obdobný problém jen s tím rozdílem že tikání slyším pokud je motor vypnutý a jde jakoby od klimatroniku nebo spíše někdo odtamtud a navíc pokud třeba týden nejedu baterka je k.o.

To mi dělalo taky..Bylo to tím větráčkem v panelu klimy, který se nevypínal a vybíjem baterii.


A jak se to dá vyřešit? neboo jak jsi to vyřešil?

Zatím jsem to nevyřešil, ale začíná to být akutní..Nejde mi už vůbec klima.
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od Raduz »

Maxiczech píše:Nejspíš opravit.. ;)

To je jasny....jde mi o to zda se to dá opravit nebo musím třeba měnit kompletně klimatronik...
DDT
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#19 Příspěvek od DDT »

Jak tedy vyřešit ten problém s tikáním ve středovém sloupku palubovky? Když vše vypnu a tiše sedím tak jde slyšet takové slabé ťukání, jako by třeba jelo převíjení kazety (kazeta tam není). Prostě neumím zvuk lokalizovat, ale mrazy + den nejetí auta + starší baterie = už se nerozjedu. Kdyby někdo měl radu s konkrétními kroky, tak bych byl vděčný. Děkuji
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina

#20 Příspěvek od kim »

DDT píše:Jak tedy vyřešit ten problém s tikáním ve středovém sloupku palubovky? Když vše vypnu a tiše sedím tak jde slyšet takové slabé ťukání, jako by třeba jelo převíjení kazety (kazeta tam není). Prostě neumím zvuk lokalizovat, ale mrazy + den nejetí auta + starší baterie = už se nerozjedu. Kdyby někdo měl radu s konkrétními kroky, tak bych byl vděčný. Děkuji


http://www.bimmerboard.com/forums/posts/428942
Odpovědět