
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Xenon
Kluci,nevíte jestli je rozdil mezi napětím pro xenony a klasickýma žarovkama? Nahodil jsem misto žarovky origo xenon a když ho zapnu,tak se rozbliká.Jako strobo.Ale když jsem ho zapojil doma na baterií kterou tady mám,tak se zapnul uplně v pohodě.Mám taky zjistění,že když zapnu světla před tím jak nastartuju,tak se zapne absolutně v pohodě,ale v opačném případě opět bliká.Není u xenonů třeba nějakej odpor?,nebo tak něco?


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
Zdravím,
mám HID sadu xenony H7. Je to na bmw rada 1 118D r.v. 06... Xenony fungujou, jenze počítač hlásí chybnou žárovku a v autě to pípá jak nevim co... Jezdim s tim tyden, obcas to pipne jednou obcas treba 10 za hodinu...
Sel jsem s tim do origo servisu (ke znamymu), ten rikal, že jediná šance je to nahodit do původního stavu.. Ale že je tam hrozne moc zkratu a ze jedine reseni je nova ridici jednotka - palba jako prase (asi 15tis). Ta HID stala asi 3tis + to montovali v servisu (tam se jim neco podarilo odpalit)... Ted bude zajimavy to z nich dostat... Pokud Vas ale neco napadne, jak tohle vyresit treba jinak...BUDU JEDUNE RAD.. Zaplatim
731791949 airv@seznam.cz[/b]
mám HID sadu xenony H7. Je to na bmw rada 1 118D r.v. 06... Xenony fungujou, jenze počítač hlásí chybnou žárovku a v autě to pípá jak nevim co... Jezdim s tim tyden, obcas to pipne jednou obcas treba 10 za hodinu...
Sel jsem s tim do origo servisu (ke znamymu), ten rikal, že jediná šance je to nahodit do původního stavu.. Ale že je tam hrozne moc zkratu a ze jedine reseni je nova ridici jednotka - palba jako prase (asi 15tis). Ta HID stala asi 3tis + to montovali v servisu (tam se jim neco podarilo odpalit)... Ted bude zajimavy to z nich dostat... Pokud Vas ale neco napadne, jak tohle vyresit treba jinak...BUDU JEDUNE RAD.. Zaplatim
731791949 airv@seznam.cz[/b]
Př. Původní lampa 55W, HID 35W = chybí 20W, 20W opor se dá koupit, zbývá zjitit velikost. Ze vstahu P=U*I, zjistím, že skrs něj musí jít při zapnutém motoru (14V?) 1,43A. To máme podle Ohma 9,79 _O_, čili podle řady je to 10R0 , cena do 20kč v GES.
Ten odpor bude dost hřát, připojuje se paralelně na vstup do trafa HID, doporučuju ho drátkama vyvést někam kde to v autě fouká (fouká to tam skoro všude
)
Pro jistotu bych ale koupil až další v řadě 22R0, problém s vyzařování tepla zmizí, ale hrozí že si nepomůžem. Takže koupit voba, prdnout tam ten s vyšší hodnotou a když nepomůže, tak vyměnit za ten s menším odporem.
A ted už všichni chápou, že.
Jen pro úplnost dodam, že opravdový fajnšmekr si zjistí od kolika ztrátového výkonu - proudu hlásí počítč chybu a pak vhodnou seriparalelní kombinací odporů získá přesnou hodnotu a zabrání i přehřívání odporů. Tím získá nějaký ten Watt navíc, furt lepší než ho propálit
Ten odpor bude dost hřát, připojuje se paralelně na vstup do trafa HID, doporučuju ho drátkama vyvést někam kde to v autě fouká (fouká to tam skoro všude

Pro jistotu bych ale koupil až další v řadě 22R0, problém s vyzařování tepla zmizí, ale hrozí že si nepomůžem. Takže koupit voba, prdnout tam ten s vyšší hodnotou a když nepomůže, tak vyměnit za ten s menším odporem.
A ted už všichni chápou, že.

Jen pro úplnost dodam, že opravdový fajnšmekr si zjistí od kolika ztrátového výkonu - proudu hlásí počítč chybu a pak vhodnou seriparalelní kombinací odporů získá přesnou hodnotu a zabrání i přehřívání odporů. Tím získá nějaký ten Watt navíc, furt lepší než ho propálit

Takhle známej v servisu to projel na diagnostice a říkal, že se to tam zkratovalo. Prý to hlásí několik desítek chyb v celé jednotce...
Tzn. že návrat do původního stavu je jediný řešení a asi to nebude vůbec jednoduchý.
Tím chci upozornit majitele nových BMW, ať si radsi priplati za xenony rovnou! Tady ta jednicka je dotazena z Nemecka ve skvely vybave, ale nepochopitelne bez xenonů... Hlavne ze je tam stresni okno!!
Ach jo... Vůbec teď nevím co stím... Nejradsi bych to prodal a vyměnil za jiny..
Tzn. že návrat do původního stavu je jediný řešení a asi to nebude vůbec jednoduchý.
Tím chci upozornit majitele nových BMW, ať si radsi priplati za xenony rovnou! Tady ta jednicka je dotazena z Nemecka ve skvely vybave, ale nepochopitelne bez xenonů... Hlavne ze je tam stresni okno!!
Ach jo... Vůbec teď nevím co stím... Nejradsi bych to prodal a vyměnil za jiny..

No když se přidávaly ty xenony, tak ti co to montovali spletli polaritu mezikusu (v tom byl odpor - je tam jednoduše kvůli tomu aby to neblikalo) no a to se vznítilo.. Kam až tento zkrat vedl, já nevím.
Zkusím to dát do původního stavu, ještě jsem neměl vůbec čas, tak se na to půjdu mrknout..
Jinak díky za odpovědi..
Zkusím to dát do původního stavu, ještě jsem neměl vůbec čas, tak se na to půjdu mrknout..
Jinak díky za odpovědi..