Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Těsnění pod hlavu 525TDS - jaké??
Poraďte, jaký těsnění pod hlavu by jste do svého auta dali (e34 525TDS) a jaké ne... (s přihlédnutím na cenu...) http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=DuY3J36IM6
Příp. jsou těsnění stejná na všechny motory TDS? Mám novější model motoru TDS... a co znamená pošet drážek - tloušťka těsnění... od čeho se odvíjí? Podle čeho poznám, kolik drážek mám mít? Děkuji moc...
Příp. jsou těsnění stejná na všechny motory TDS? Mám novější model motoru TDS... a co znamená pošet drážek - tloušťka těsnění... od čeho se odvíjí? Podle čeho poznám, kolik drážek mám mít? Děkuji moc...
Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...
lenoch píše:Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...
pokud koupis srouby od victor reinz tak tam ze taky postup jak utahovat ale je to opruz. Kolikrat jsem myslel ze ten sroub pretrnhu. utahovali jsme ji ve dvou s metrovou pakou. a stejne jsem ctvrt otacky ubral u utahovani po zahrati tepleho motoru
Caris píše:lenoch píše:Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...
pokud koupis srouby od victor reinz tak tam ze taky postup jak utahovat ale je to opruz. Kolikrat jsem myslel ze ten sroub pretrnhu. utahovali jsme ji ve dvou s metrovou pakou. a stejne jsem ctvrt otacky ubral u utahovani po zahrati tepleho motoru
No, já nový šrouby kupovat nechci... takže se klasicky dotáhne na moment a pak se ještě utahuje po půlotáčkách jo?? To je ideální na prdnutí šroubu... co stojí šrouby?
Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.
1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°
!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.
1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°
!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
fafejta píše:Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.
1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°
!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
ano to je presny postup. Bez novejch sroubu to nema cenu davat do hromady. muze se stat ze starej pretrhnes. Staji cca 2200,-Kc uzcite je kup jinak je to zbytecna prace a vyhodis tesneni za 2700,- Kc Proc jsi sundaval hlavu ? Mas ji srovnanou? Bez srovnani zase prace k nicemu. Byla praskla? Tlakoval jsi ji?
arctic píše:a kkolik te stalo to zavareni
Zavareni dvou valcu, srovnani hlavy a na bruzce srovnani ventilu a zafrezovani sedel 7500,- Pak jsem si ji jeste u kamarada nechal srovnat jednou a zabrousil ventily do sedel nandal pruziny. To jsem si delal sam a tak jsem to neplatil. Pak uz jen nandat hlabu na blok ?:-)