Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Těsnění pod hlavu 525TDS - jaké??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od lenoch »

Poraďte, jaký těsnění pod hlavu by jste do svého auta dali (e34 525TDS) a jaké ne... (s přihlédnutím na cenu...) http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=DuY3J36IM6
Příp. jsou těsnění stejná na všechny motory TDS? Mám novější model motoru TDS... a co znamená pošet drážek - tloušťka těsnění... od čeho se odvíjí? Podle čeho poznám, kolik drážek mám mít? Děkuji moc...
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00

#2 Příspěvek od Tomcat14 »

to si najdi v katalogu - ale hlavně na tom nechtěj ušetřit a vezmi Goetze.
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od arctic »

pocet drazek urcuje tloustku a tu musis dat stejnou jako byla na starym tesneni jestli si teda hlavu nerovnal potom bych zvolil o neco silnejsi tesneni
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#4 Příspěvek od Radek »

victor reinz... a tloustku urcuje pocet der....takze bych ti doporucoval koupit se 3 derami (nejtlustsi)
fafejta

#5 Příspěvek od fafejta »

Tlouštka těsnění se určuje dle přesahu pístu.Udělá se aritmetický průměr všech přesahů.
přesah=menší než 0.76mm....těsnění s dvěma dírkami

přesah=nad 0.76mm....těsnění s třemi dírkami
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:Tlouštka těsnění se určuje dle přesahu pístu.Udělá se aritmetický průměr všech přesahů.
přesah=menší než 0.76mm....těsnění s dvěma dírkami

přesah=nad 0.76mm....těsnění s třemi dírkami

Doháje, ty jsi bedna!!!!! Dík moc za info!!:)))
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Caris »

victor reinz v nedeli jsem ho tam se 3 dirama po rovnani hlavy daval. Kdyz vydrzis tak ti dam vedet :-)
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od lenoch »

Caris píše:victor reinz v nedeli jsem ho tam se 3 dirama po rovnani hlavy daval. Kdyz vydrzis tak ti dam vedet :-)

supr - já to budu dávat dokupy za cca tři týdny, tak určo počkám!!
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Caris »

s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od arctic »

a kde schanite ty hlivy kdybych nahodou potreboval snad ne ale je lepsi vedet delaji se nejake nahrady ?
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Caris »

arctic píše:a kde schanite ty hlivy kdybych nahodou potreboval snad ne ale je lepsi vedet delaji se nejake nahrady ?


mas li na mysli hlavy (preklep) tak si je nechavame varit. O nahradach jsem neslysel a nova stala pred peti roky v bmw 70.000,- mozna uz na ne dali v bmw slevu. :lol:
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od arctic »

aha ja uz si myslel ze mate nejaky zdroj uz stoji jen asi 40000 :D jj sry preklep :D
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Caris »

arctic píše:aha ja uz si myslel ze mate nejaky zdroj uz stoji jen asi 40000 :D jj sry preklep :D


tak jeste chvilku a uz se nevyplati opravovat ale davat nove. Jestli ale zas nestoupnou v cene protoze jich bude nedostatek :-)
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od lenoch »

Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.

A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Caris »

lenoch píše:
Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.

A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...

pokud koupis srouby od victor reinz tak tam ze taky postup jak utahovat ale je to opruz. Kolikrat jsem myslel ze ten sroub pretrnhu. utahovali jsme ji ve dvou s metrovou pakou. a stejne jsem ctvrt otacky ubral u utahovani po zahrati tepleho motoru
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od lenoch »

Caris píše:
lenoch píše:
Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.

A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...

pokud koupis srouby od victor reinz tak tam ze taky postup jak utahovat ale je to opruz. Kolikrat jsem myslel ze ten sroub pretrnhu. utahovali jsme ji ve dvou s metrovou pakou. a stejne jsem ctvrt otacky ubral u utahovani po zahrati tepleho motoru

No, já nový šrouby kupovat nechci... takže se klasicky dotáhne na moment a pak se ještě utahuje po půlotáčkách jo?? To je ideální na prdnutí šroubu... co stojí šrouby?
fafejta

#17 Příspěvek od fafejta »

Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.

1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°

!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Caris »

fafejta píše:Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.

1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°

!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru



ano to je presny postup. Bez novejch sroubu to nema cenu davat do hromady. muze se stat ze starej pretrhnes. Staji cca 2200,-Kc uzcite je kup jinak je to zbytecna prace a vyhodis tesneni za 2700,- Kc Proc jsi sundaval hlavu ? Mas ji srovnanou? Bez srovnani zase prace k nicemu. Byla praskla? Tlakoval jsi ji?
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od arctic »

a kkolik te stalo to zavareni
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Caris »

arctic píše:a kkolik te stalo to zavareni

Zavareni dvou valcu, srovnani hlavy a na bruzce srovnani ventilu a zafrezovani sedel 7500,- Pak jsem si ji jeste u kamarada nechal srovnat jednou a zabrousil ventily do sedel nandal pruziny. To jsem si delal sam a tak jsem to neplatil. Pak uz jen nandat hlabu na blok ?:-)
Odpovědět