Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

525 TDS divna zavada

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od arctic »

cus kluci mam takovi problemek kdyz natocim svoje tdso nacham ho zahrat na miste teplota drzi perfektne v pulce kdyz jedu volnou tak to jeste de prijde kopecek auto prestane topit a zacne se prehrivat chladic je teplej jen tak do pulky ani ne tak sem vindal termostat a ten se otvira a jeste je tam problem se studenym startem auto slibuje kouri cerne ale nechytne tak mu dam cuchnout eteru a de hned a tepli de na votoceni tak sem ted nakoupil svicky tak uvidim ale stve mne ta teplota a jeste de ze predu takovej zvuk jako by se vrtule oodirala o plast ale ta se neotira myslite ze to muze bejt pumpa
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od lenoch »

Podle mě ti to fouká do vody... když se ti to takhle začne přehřívat a sundáš víčko z expanzky.... syčí to hodně? Jde ven i voda? A hadice sou tvrdý jako beton, že je neumáčkneš?
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od arctic »

:( myslis mne je prave divny to ze kdyz auto de na volnobeh tak se nic nedeje hadice se nenafukujou ani nejdou bubliny a muze jit klidne tejden
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od arctic »

prave by mne zajimalo jestli ma nekdo vi jak se ta pumpa projevuje
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#5 Příspěvek od tds »

co máš za r. výroby?tipl bych to taky na pumpu.je natlakovaný chladící systém nebo ne?svíčky si nejdřív proměř než je začneš měnit.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od lenoch »

Nejlepší kontrola svíček je vyndat je, připojit na napětí a koukat, jestli se rozsvítí... ale multimetr také dost napoví... vadný vodní čerpadlo by se mohlo poznat i tak, že když vytočíš motor do otáček, měla by se znatelně nafouknout hadice přivodu vody do chladiče - ta horní - v tom případě vodu tlačí a je ok. Jak se nenafoukne, tak je něco blbě... ale nejdřív mi tenhle blábol někdo potvrďte... mám to odzkoušeno jen na VW a na 324TD:) Prodávají se pak čerpadla s plastový kolem nebo s bronzovým - to je lepší - nepraská, ale stojí víc...
fafejta

#7 Příspěvek od fafejta »

Funkční pumpa se pozná tak,že to má tzv. okruh což znamená,že voda vytéká z té trysky pod zátkou v expanzce.Po přidání plynu to dokonce čúrá dál=čerpadlo OK

Jinak s tou hadicí po přidání plynu to tak je,ztvrdne.
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od arctic »

no je to 95tka a sty hadicky vty expanzni nadobe nic netece :( a je slyset takovi drnkani od ty vrtule tak se na ni podivam pride mi jako kdyby pri zatezi nestacila chladit a jeste je tam el. cerpadlo u tech ventilu na topeni myslite ze to muze taky delat ze by se to poradne neodvzdusnilo jak se to ma vubec spravne odvzdusnit
fafejta

#9 Příspěvek od fafejta »

Tak pro sichr zkus ji vypojit u tý expanzky a zkus ji profouknout,jestli třeba náhodou není ucpaná.
Jinak až vyměníš pumpu/za s ocel.kolem/ tak se to musí nalévat pomaleji/trychtýř v expanzce to chce s vúlí/,aby vzduch stačil odcházet,a nalévat kontinuálně a přitom promačkávat hadice /ty velký od chladiče/.Počkat lehce až to dozateče,dát zátku,pustit topení,vzbudit koně a nechat to blafat než to začne topit a pak vodu doplnit.Odvzdušnováky tam nikde nejsou,záleží jen na tobě jak to tam naleješ,když jak praseti do koryta tak se připrav,že to budeš mít za luftovaný.No uvidíš.....
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#10 Příspěvek od tds »

fafejta píše:Tak pro sichr zkus ji vypojit u tý expanzky a zkus ji profouknout,jestli třeba náhodou není ucpaná.
Jinak až vyměníš pumpu/za s ocel.kolem/ tak se to musí nalévat pomaleji/trychtýř v expanzce to chce s vúlí/,aby vzduch stačil odcházet,a nalévat kontinuálně a přitom promačkávat hadice /ty velký od chladiče/.Počkat lehce až to dozateče,dát zátku,pustit topení,vzbudit koně a nechat to blafat než to začne topit a pak vodu doplnit.Odvzdušnováky tam nikde nejsou,záleží jen na tobě jak to tam naleješ,když jak praseti do koryta tak se připrav,že to budeš mít za luftovaný.No uvidíš.....
ještě bych doplnil že po nastartování nechat víčko od expansky otevřené až to bude úplně zahřáté (rafika v půlce)tak to osolit tak na 3 tis.ot,hadičkou která vede do expansky musí tryskat voda bez bublin, zašroubovat víčko a hotovo.
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od arctic »

super tak se du pustit do vyndani toho cerpadla diky za rady zatim
arctic
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23.02.2007 01:00
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od arctic »

tak kluci diky moc za rady dnes sem sundal tu hadicku u expanzky a vty expanze kdyz sem do ni fouknul tak byla pricpana a pak se uplne zacpala ze sem ji neprofouk tak sem ji prostouchal dratem a uz to prodi auto sem odvzdusnil a vytah sem ho do poradnyho krpalu a zatim to drzi ta hadicka strika jen pri zvisenych otackach.I kdyz se teplota drzi tak by ty hadice mneli bejt pod tlakem ne. a uz to i startuje dal sem svice a je to bomba
Odpovědět