Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pomoc!!! BMW 530D 2000, nejede :-(

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Lukasek
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 20.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od Lukasek »

Vse OK, auto v super stavu najeto asi 150tis. normálně jedu asi 70km a najednou chcípnul motor a hotovo :-(. Startér normálně točí, ale nechytá :-(. Vyvozuji tedy, že tam nejspíš nejde nafta. Proč? Co s tím? Za rady budu rád. Díky :cry: :cry: :cry:
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Huska »

Lukasek píše:Vse OK, auto v super stavu najeto asi 150tis. normálně jedu asi 70km a najednou chcípnul motor a hotovo :-(. Startér normálně točí, ale nechytá :-(. Vyvozuji tedy, že tam nejspíš nejde nafta. Proč? Co s tím? Za rady budu rád. Díky :cry: :cry: :cry:


bud se totálně ucpal filtr nebo bych viděl chybu v podávacím čerpadle
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#3 Příspěvek od tds »

polemizovat nemá cenu. chce to diagnostiku
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od dexter »

no diagnostika by ti určitě hodně pomohla.Ale kdyby si se v tom pokoušel hrabat i bez diagnostiky,mím oblíbeným favoritem je indukční snímač otáček,nebo jak se mu říká.Ovšem beru v úvahu tu alternativu,že čerpadlo je ok.
:roll:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#5 Příspěvek od Maxiczech »

Nechat stát a po hodince se pkusit natočit.. Naskočí nebo má alespoň snahu?
Pokud ti to takhle náhle zdechlo, tak bych řekl, že se ti vys..l zavírací ventil paliva.
Rudolf1
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 29.08.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Rudolf1 »

Maxiczech píše:Nechat stát a po hodince se pkusit natočit.. Naskočí nebo má alespoň snahu?
Pokud ti to takhle náhle zdechlo, tak bych řekl, že se ti vys..l zavírací ventil paliva.
čerpadlo v nádrži, zjistit zdali funguje. potom je tam ještě jedno čerpadlo a to je někde pod podlahou. při pohledu na palivový filtr najdeš průhlednou trubičku. zjistit zdali v ní nejsou bublinky.
maxpayne111
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 23.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od maxpayne111 »

Nazdárek, kdepak se ten zavírací ventil paliva dá najít. Mám takovej pocit, že mě to dělá ono. A jak zjístím, že je funkční?
roan
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: ned 27.07.2003 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od roan »

mam takovej pocit ze ho tam nikde nenajdes :-) jedinej ventil co tam je tak je regulacni tlakovy ventil a ten je na vysokotlakym cerpadle.
maxpayne111 píše:Nazdárek, kdepak se ten zavírací ventil paliva dá najít. Mám takovej pocit, že mě to dělá ono. A jak zjístím, že je funkční?
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od dist01 »

tak tak čerpadlo je v motoru, podle mého to bude paliváč
maxpayne111
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 23.12.2007 01:00

#10 Příspěvek od maxpayne111 »

Myslíte, že to může dělat tem ventil? Teď jsem ještě kolem toho běhal a zjístil jsem, že jsou slišet čerpadla a před vstřikovacím jako by se ta nafta vracela. Zkoušel jsem i odpojit hadici u filtru a je tam tlak jako blázen. A když vezmu za tu průhlednou hadici tak i cejtím jak tím proudí nafta.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

maxpayne111 píše:... kdepak se ten zavírací ventil paliva dá najít. A jak zjístím, že je funkční?

Uzavírací ventil paliva tzv. "chcípák" najdeš na levé straně motoru (ve směru jízdy) vedle vysokotlakého čerpadla. Vedle je taky alternátor. Ale nechce se mi to rozebírat - tak alespoň foto z výkresu :
http://sweb.cz/vs31/IMAGE_00314.jpg
http://sweb.cz/vs31/IMAGE_00312.jpg

Na obrázku vidíš levý dolní roh vany kabelové sady. Ten kabel s dvojpólovým konektorem BOSCH X2262 vychází přímo z levého dolního rohu. Vpravo od něj je kabel trojpólu X6524 vedoucí k alternátoru. Jdi po něm až k vaně a pak nahmatej ten vývod vlevo. Jdi po něm zase dopředu, až ke konektoru. Opatrně odehni zajišťovací jazýček toho X2262 a vytáhni nahoru - netahat za dráty!!! Jde to ztěžka, je tam oranžová těsnící gumička. Zkontroluj zasunutí drátů v tom konektoru (samice) co vytáhneš a kolíky ve ventilu. Oboje prostříkni Kontoxem (lihem), očisti malým štětečkem a opatrně nasaď zpět, až to zajištění konektoru cvakne.

Vyzkoušej, že ve zdířkách toho konektoru X2262 se musí při zapnutí klíčku do druhé polohy objevit 12 Voltů. Funkci ventilu zjistíš tak, že ventil cvaká, když Ti bude druhá osoba zapínat klíček z první do druhé polohy (ve třetí už startuje, tak to už ne).
maxpayne111
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 23.12.2007 01:00

#12 Příspěvek od maxpayne111 »

Bomba, super. Děkuji mooooc. Jsem moc rád, že jsem narazil na tohle fórum. Jste tady super a fakt dokážete poradit. Nebudu otálet a jdu se na to hned podívat. Ještě jednou dík.
Panaque
Registrovaný
Příspěvky: 2853
Registrován: sob 21.04.2007 00:00
Bydliště: Praha - České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Panaque »

to maxpayne111:

Dej prosím vědět jak jsi pochodil...

Dnes jsem natankoval u své Shell V-Power Diesel jako vždy ze stejnéího stojanu. Pak jsem normálně nastartoval, zajel nakoupit a když jsem přišel k autu nebylo možné nastartovat.

Startér točí jak o život ale motor nechce chytit!!! Musel jsem to odtáhnout (docela sranda bez posilovačů :evil: ) a ted mi hnije v garáži a nevím co s tím...

Zkusím zmiňovaný postup a dám kdyžtak taky vědět...

Kdyby prosím měl kdokoli jakýkoli nápad, dejte prosím vědět :wink:

Díky předem

V tuhle chvíli asi ten největší zoufalec :evil:
maxpayne111
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 23.12.2007 01:00

#14 Příspěvek od maxpayne111 »

Ahojky, já už jsem byl na diagnostice a mám v tahu čerpadlo a relé, ale nevim jestli podávací nebo vysokotlaký. Jsem bez auta taky celkem zoufalej, ale co se dá dělat.
Panaque
Registrovaný
Příspěvky: 2853
Registrován: sob 21.04.2007 00:00
Bydliště: Praha - České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Panaque »

maxpayne111 píše:Ahojky, já už jsem byl na diagnostice a mám v tahu čerpadlo a relé, ale nevim jestli podávací nebo vysokotlaký. Jsem bez auta taky celkem zoufalej, ale co se dá dělat.


Tak přesně tohoto se obávám, 18k se mi teď zrovna nehodí narvat do plechovky :evil:
sklar
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 25.01.2004 01:00

#16 Příspěvek od sklar »

mám fungl nový za deset
Milhaus_
Registrovaný
Příspěvky: 98
Registrován: ned 03.06.2007 00:00

#17 Příspěvek od Milhaus_ »

taky jsem resil problem ze auto zdechlo a neslo nastartovat - a asi za hodinu zase jo .. po par dnech se to umoudrilo a ja najel v pohode asi 500km a znovu stejny problem, nakonec to bylo podavaci cerpadlo v nadrzi, stoji 3800 bez DPH, zjistoval jsem i to tlakovy (je zespodu pod plastovym krytem pod sedackou ridice) stoji tusim cca 5700 bez DPH - takze to neni tak hrozny...
pochopitelne pokud by to bylo vysokotlaky mechanicky v motoru to uz by byl jinej mazec ;)
Lukasek
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 20.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od Lukasek »

Všechny zdravím. Můj problém byla prasklá pojistka od toho tlakovacího čerpadla u prahu řidiče.
Takže diagnostika + práce 800,- :-)

Už jsem najel asi 1000 km a zatím Ok. Bylo mi ovšem řečeno, že je to zřejmě známka toho, že to vysokotlaké čerpadlo je již možná lehce načaté :( , tak uvidíme, snad vydrží :-)

díky všem a hodně Km bez potíží :-) 8)
Panaque
Registrovaný
Příspěvky: 2853
Registrován: sob 21.04.2007 00:00
Bydliště: Praha - České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Panaque »

Že nás to teď všechny 530d potkalo... :roll: :roll: :roll:

ě by zima, nebo nalítaný Km :roll:
Lukasek
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 20.02.2007 01:00

#20 Příspěvek od Lukasek »

Panaque píše:Že nás to teď všechny 530d potkalo... :roll: :roll: :roll:

ě by zima, nebo nalítaný Km :roll:



Už víš co s tím máš???
Odpovědět